Hoi allemaal, ik ben nu 18 weken zwanger en heb sinds ongeveer 2 weken last van mijn bekken. Vorig weekend ben ik een weekend weggeweest met vriendinnen en sindsdien is de pijn enorm verergerd. Bij iedere beweging voelt het alsof er een mes in mijn rug/bil wordt gestoken. Ook stil zitten of liggen, zelfs hoesten doet pijn.
Met mijn manager heb ik afgesproken dat ik voorlopig thuis werk (op haar aanraden). Zelf zit ik te twijfelen om binnenkort ook minder te gaan werken. Want hoewel ik thuis werk en veel afwissel qua houding (staan/zitten/liggen), merk ik dat de klachten alleen maar erger worden en ik veel minder productief ben.
Ik loop al bij een fysio en doe 2x per dag oefeningen. Over 3 weken kan ik bij een bekkenfysio terecht. Daarnaast draag ik een bekkenband.
Helaas weet ik even niet meer wat ik nog meer kan doen. En vraag ik mij ook af wanneer het moment komt dat ik over de drempel heen stap om mij (deels) ziek te melden. Mijn huisarts en verloskundige zeggen dat ze nu niet meer kunnen doen dan wat ik al doe.
De hele zwangerschap heb ik weinig kwaaltjes gehad, maar nu weet ik even niet meer waar ik het moet zoeken.
Tips en adviezen zijn enorm welkom!