16 Reacties

één maand geleden

Hey! Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook, ook nog met 20 weken. Had toen ook zo nu en dan flink bloedverlies. Uiteindelijk was de placenta ook mooi opgetrokken. Ze word bijna 4! Nu bij mijn 3e kindje is het vorige week ook weer bij de 13 weken echo gezien. Ze gaven aan dat ik bloedverlies zou kunnen hebben, dat ik daar niet van moet schrikken. Vooralsnog niet gehad! Als je het niet vertrouwd, bel je verloskundige dan he!!

één maand geleden

Hee! Ik heb hetzelfde gehad ongeveer 3 weken geleden. Herken het onrustige gevoel. Gelukkig is het bij mij nu gestopt.

één maand geleden

Hier hetzelfde gehad met 11+0. Flinke bloeding, dacht echt dat het klaar was.. In het ziekenhuis gelukkig kloppend hartje te zien. Toevallig die middag ook de termijn echo (elders) gehad, daar zag de echoscopiste dat de placenta wat laag lag, nadat ik er zelf om vroeg. Nu 12+5 en geen bloeding meer gehad, maar ik vind het wel nog spannend hoor. Ben benieuwd hoe het bij jou verder gaat met die GUO!

één maand geleden

Hier ondertussen ook al 3 bloedingen gehad en kreeg net te horen bij 12 weken dat mijn placenta ook heel laag ligt… dus ik hoop dat deze nog optrekt. Heb geen zin in keizersnede.

één maand geleden

Hier ook al het hele weekend bloedverlies. Het maakt je zo onzeker! Waarschijnlijk ook door een laagliggende placenta, maar dat kunnen ze niet met zekerheid zeggen. 17w zwanger en met de baby bleek alles (vrijdag) wel gewoon goed.

25 dagen geleden

Hoi! 16 weken inmiddels en in de afgelopen 2 weken 3x bloedverlies gehad. Elke keer langs mogen komen voor het luisteren naar het hartje en echo’s om te zien of alles goed ging. Ik wist al dat mijn placenta laag lag, want dit was tijdens de 13 weken benoemd. Vanwege 3x bloedverlies afgelopen week naar de gynaecoloog. Die gaf aan dat ze vrij zeker was dat het bloedverlies van de laagliggende placenta is en alles er verder goed uit ziet en baby nergens last van heeft. Ze hebben voor de zekerheid ook kweek en uitstrijkje gedaan, die uitslag komt nog. Lang verhaal kort, ga zeker naar je verloskundige, bel ze om ze op de hoogte te brengen en als je ongerust bent laat het checken. Dat heeft mij wel erg geholpen. Nu duimen dat de placenta mee omhoog gaat groeien. 🤞🏻

25 dagen geleden

Ik zie dat ik helemaal niet meer gereageerd heb. Maar bij de 13-weken echo was gelukkig alles goed met het kindje. Placenta lag minder dan een cm van de bmm af dus hypothese is idd dat het bloed daarvan kwam/komt. Het bloeden werd bruin en leek echt weg te gaan, waarna het afgelopen weekend wel weer echt veel meer was, maar het bleef bruin. Dus weer beetje rustig aan gedaan en morgen naar de verloskundige. Het maakt het er niet bepaald rustgevender op haha.

25 dagen geleden

Reactie op Jinthe

Ik zie dat ik helemaal niet meer gereageerd heb. Maar bij de 13-weken echo ...
Kan me voorstellen dat het niet bepaald rustgevend is.. Ben je nu ook nog onder controle van de gynaecoloog. Ik heb niet zozeer een laag liggende placenta maar wel een hematoom in de baarmoeder en daardoor al meerdere keren bloedverlies gehad. Inmiddels al 2 weken bruin bloed verlies. Daarvoor was het 1.5 week even gestopt en daarvoor ook een week bloedverlies gehad. Het maakt erg onzeker. Zeker omdat ze er niks aan kunnen doen bij mij. Kunnen ze aan een laag liggende placenta wat doen of ook niet? Sterkte daar ❤️

24 dagen geleden

Hee, wat vervelend! Ik heb dit ook bij de 13 weken echo te horen gekregen. Ik heb al weken dagelijks bloedverlies en dat kan ook nog wel een tijdje duren. Hopelijk trekt de placenta bij ons beiden gauw omhoog!

15 dagen geleden

Reactie op AnneSch

Kan me voorstellen dat het niet bepaald rustgevend is.. Ben je nu ook nog o ...
Ik herken dit zo. Ik heb eerst een dagje rood bloedverlies gehad met 14 weken. Daarna nog 5 dagen bruin. Toen was het even een dag of 4 gestopt en nu alweer bijna 2 weken bruin bloedverlies. De ene dag meer dan de andere. Ik krijg steeds te horen dat er niks ernstigs is, maar toch vind ik het zo vervelend…. Dinsdag mag ik naar het ziekenhuis, zodat ze kunnen kijken of ze een oorzaak kunnen vinden. Ik weet wel dat er op de termijnecho een holte (nier bij de baby) werd gevonden met bloed, dus een hematoom volgens mij…. Hoe is het nu bij jou?

14 dagen geleden

Reactie op GezelligeEdelsteen640516

Ik herken dit zo. Ik heb eerst een dagje rood bloedverlies gehad met 14 wek ...
Ja.. vervelend he 😔 ik heb nu inmiddels 3 weken bruin bloedverlies. Bij de vorige afspraak bij de gynaecoloog leek het erop alsof het hematoom zich steeds weer aanvulde met bloed. Alsof het een soort wondje is. Want ik verloor wel steeds bloed, maar het leek niet veel kleiner te zijn geworden. Dus dan zou het een actieve bloeding zijn van binnenuit maar zodra het er dan uitkomt het bruin bloed is. Maandag ga ik weer voor controle naar de gynaecoloog. Ben benieuwd hoe het er dan voor staat. Wel fijn dat je naar de gynaecoloog gaat. Zij kunnen wel beter kijken. Bij mij kijken ze ook steeds inwendig omdat ze het dan beter kunnen zien. Succes alvast! Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt

14 dagen geleden

Maar kan dat kwaad dan? Zo’n hematoom die zich steeds opnieuw vult?

14 dagen geleden

Reactie op GezelligeEdelsteen640516

Maar kan dat kwaad dan? Zo’n hematoom die zich steeds opnieuw vult?
Hangt er vanaf waar het hematoom zit. Als het achter de placenta zit kan een deel vd placenta niet meer werken. Dat heb ik overigens niet. Bij mij zit het ergens anders. Een hematoom die niet wegtrekt geeft wel wat meer kans op vroegtijdige weeën omdat het van binnenuit de baarmoeder kan prikkelen. Maar het lichaam kan een hematoom ook van binnenuit opnemen waardoor het weggaat. Het is erg onzeker allemaal want ze kunnen geen voorspellingen doen hoe het afloopt. Bij mij heeft het kindje er nu verder geen last van en groeit het goed. Dat is dan nog een soort geruststelling

4 dagen geleden

Hi allemaal! Toch weer even een berichtje van mij. Na de heftige bloeding met 13 weken, heb ik altijd wat bruin bloedverlies gehouden. Echter, de afgelopen 2,5 week werd dit wel meer. Moest wel regelmatig maandverband wisselen en er zat ook wat vers bloed bij. Vanmorgen bij het opstaan ineens 2 grote stolsels. Echt die jelly-achtige dingen, best groot. (Ik heb er een foto van, maar zal die maar niet plaatsen haha.) Dus toen toch maar langs bij de verloskundige. Het kindje doet het goed, dat is het belangrijkste. Maar ze kon NIKS vinden wat het bloeden zou verklaren. Volgens haar is mijn placenta ook alweer mooi omhoog getrokken. Dus dat verwachtte ze ook niet. Advies is om volgende week (met de 20-weken echo) het na te laten kijken door de gynaecoloog. De 2 simpele opties: seks & constipatie kunnen het niet zijn. Maar je krijgt toch niet zomaar stolsels en zo lang bloed? Stiekem had ik gehoopt een duidelijke oorzaak te vinden. In mijn vorige zwangerschap had ik een hematoom. Dan wist ik dat het bloed daardoor kwam, die duidelijkheid was fijn. Nu voelt het zó onzeker…

4 dagen geleden

Reactie op Jinthe

Hi allemaal! Toch weer even een berichtje van mij. Na de heftige bloeding m ...
Pfffff jij moet nogal geschrokken hebben! Vreselijk zeg. Hopelijk kunnen ze bij de 20 weken echo toch zien wat er aan de hand is. Dit lijkt me zo vervelend en beangstigend. Veel succes hoor. 🤞🏻

3 dagen geleden

Ik heb rond 13 weken ook vanuit het niets een flinke bloeding gehad. Bij m'n vorige zwangerschap geen druppeltje gezien, dus was enorm geschrokken en er van overtuigd dat ik m'n kindje ging verliezen. Gelukkig bleek daar alles goed mee te zijn, maar ben wel gecontroleerd door de gynaecoloog. Ze kunnen het nooit met zekerheid zeggen, maar waarschijnlijk kwam het ook van de placenta. Die bleek zelfs een stukje voor de uitgang te liggen. In de baarmoeder was ook een flinke hoeveelheid bloed te zien die daar opgehoopt was. Ik mocht eerst een paar dagen helemaal niks doen en in die tijd is het actieve bloeden gestopt. Toen ik later weer normale fysieke dingen ging doen, kreeg ik bruin bloedverlies. Waarschijnlijk dat oude bloed wat in de baarmoeder zat en opgeruimd werd. Dat heeft echt 2 weken geduurd en is daarna gestopt. Sindsdien gelukkig geen bloed meer gezien. Vorige week bij de 20 weken echo gezien dat het bloed uit de baarmoeder helemaal weg was en m'n placenta al een heel eind naar boven opgeschoven is. Heel goed nieuws dus. Vandaag precies 20 weken en voel m'n kindje al een tijdje dagelijks, dus dat is een extra geruststelling.