15 Reacties

6 maanden geleden

Bij mij blijft t vrijwel hetzelde. Ik eet meer dan voor zwangerschap want heb echt hele dag honger door t minder slapen en bv geven. Ik probeer de 9 maanden af maar in gedachte te houden. Hoopte dat het ook sneller zou gaan maar dat ga ik echt niet trekken met minder eten.

6 maanden geleden

Er wordt inderdaad vaak gezegd dat je baby de extra kilo's "opeet". Hier werkt het helaas niet zo. Vorige keer in de 9 maanden dat ik borstvoeding gaf geen kilo kwijtgeraakt 🥲 Heb begrepen dat bij sommige mensen de hormonen ervoor zorgen dat je lichaam juist het vet vasthoudt omdat het die reserve wil houden voor de borstvoeding. Of iets dergelijks. Nu na 8 weken ook nog niks extra kwijt. Verwacht dat dat deze keer ook niet gaat gebeuren. Er mag van mij nog wel 10 kilo af, dus vrees dat ik er toch voor zal moeten werken. Wel balen, maar ja. Ben wel blij dat ik m'n kind met m'n eigen lichaam kan voeden. Blijft toch bijzonder, dus daar hou ik me maar aan vast.

6 maanden geleden

Je hebt ook een voorraad nodig om borstvoeding te kunnen geven. Als je moeite gaat doen om af te vallen, gaat je productie wrs stoppen omdat je niet genoeg kcal binnen krijgt. Je bent pás 8 weken bevallen. Je lichaam zit nog vól in de hormonen. Geef het even de ruimte om zich aan te passen aan de nieuwe situatie zonder zwangerschap, met borstvoeding, andere stress, etc. Ontzwangeren duurt 9 maanden en tot die tijd moet je echt geduld hebben.

6 maanden geleden

Hier ook 8 weken geleden bevallen. Ik merk wel dat mijn lichaam langzaam aan het terug gaan is naar de oude staat (zover dat mogelijk is). Mijn omgeving ziet mij ook afvallen. Heb alleen nog niet op de weegschaal gestaan - iets met baterijen kopen en steeds vergeten. Mijn pantalons pas ik weer. Alleen de spijkerbroeken nog niet geprobeerd, durf ik nog niet vanwege keizersnede..

6 maanden geleden

Bij m’n eerste kon ik na 10 dagen m’n strakke spijker broek weer aan en nu met de tweede en 6 weken verder kan ik bij verre van m’n broeken niet meer aan. 😩 ik baal zo ervan! M’n buik is wel redelijk terug naar zn oude vorm maar het vet zit gewoon op m’n billen, heupen, boven benen. Ik beng bang dat dat ook niet meer weg gaat zonder sporten. Zo gek dat het zo anders is de ene zwangerschap met de andere. Ik ben natuurlijk nu ook wel ouder, ik had een veel grotere buik bij de tweede en ben nu ook niet meer terug gaan roken naar de zwangerschap wat vast allemaal mee telt. Maar hey, ik baal wel en heb allemaal nieuwe broeken moeten aanschaffen want ik liep al weken in 1 broek die ik alleen nog maar paste. Tuurlijk trots op m’n lichaam dat het mijn kindjes gedragen heeft maar je mag er ook van balen dat je er nu anders uit ziet. Plus wallen tot op m’n knieën en haaruitval. Wennen aan m’n spiegelbeeld hoor en iedereen die maar zegt “jeetje wat zie je er alweer goed uit”. Ik zie dat niet of misschien is het een standaard zin die mensen instuderen voor ze op kraamvisite gaan 😂

6 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap was ik pas na 7 a 8 maanden weer op gewicht. Ik was met 9 maanden zelfs lichter dan wat ik was voor de zwangerschap. Het heeft tijd nodig! Maar, wat mij wel geholpen heeft en nu ook, is sport. Ik train nu mijn deep core, en straks gewoon weer krachttraining in de sportschool

6 maanden geleden

Reactie op charlie88lilly

Bij m’n eerste kon ik na 10 dagen m’n strakke spijker broek weer aan en nu ...
Jouw laatste alinea voel ik zo! Helemaal eens.. ik ben uber trots op mijn lichaam maar ik wil wel weer gewoon mijzelf zijn. Simpelweg ook omdat ik mij dan op z’n best en sterkste voel 😊

6 maanden geleden

Reactie op Jonga

Bij mijn vorige zwangerschap was ik pas na 7 a 8 maanden weer op gewicht. I ...
Wat goed van die sport! Ik ben gisteren voor het eerst een half uurtje weer gaan zwemmen. Was overigens ook echt heeeerlijk me time momentje 🤭

6 maanden geleden

Ik geef nu 6 weken borstvoeding en het is bizar hoeveel ik moet eten. Elk uur iets. Afvallen zit er bij mij niet in voorlopig.

6 maanden geleden

Ik geef nu 6 weken borstvoeding en het is bizar hoeveel ik moet eten. Elk u ...
Ik ben blij dit te lezen. Ik geef ook borstvoeding en ik ben onverzadigbaar. Mijn honger is niet te stillen 😅

6 maanden geleden

Ik geef nu 9 weken borstvoeding en ben wel wat afgevallen, maar ik heb flink overgewicht dus dan gaat het altijd wat sneller. Ik denk als je niet afvalt en je een normaal gewicht hebt dat je dan juist heel goed bezig bent. Je voedt je lijf precies wat het voor jezelf en je baby nodig heeft!

6 maanden geleden

Reactie op Kippetje88

Ik ben blij dit te lezen. Ik geef ook borstvoeding en ik ben onverzadigbaar ...
Zo blij te lezen dat ik niet de enige ben.

Reactie op T_essa

Zo blij te lezen dat ik niet de enige ben.
Ja dat vind ik ook! Ik heb precies hetzelfde, onstilbare honger. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet eten. En ik hoorde van ‘iedereen’ dat je snel afvalt als je borstvoeding geeft. Nou vooralsnog ben ik nu zwaarder dan na mn bevalling. Dus ik heb maar besloten om nieuwe kleding te kopen. Leek me de beste route om er vrede mee te krijgen 😬

2 maanden geleden

Hoe is het met jullie nu? 🫶🏻

2 maanden geleden

Nu zes maanden aan het borstvoeden (trots!). Qua gewicht nog maar 2kg verwijderd van het gewicht vóór m’n zwangerschap. En denk dat in die 2kg ook aardig wat gewicht zit van the girls 🍈🍈 🤭. Ik ben vanaf 6 weken postpartum weer gaan sporten (gemiddeld 2x per week HIIT, en als het lukt ook 1x postnatale pilates. Verder veel wandelen en fietsen). Nadat ik groen licht had gekregen van de bekkenfysio. Qua eten at ik het afgelopen halfjaar alles waar ik zin in had. Naast drie normale maaltijden snackte ik me een slag in de rondte. Zoveel trek steeds! Maar ben nu meer aan het opletten. Minder aan het snoepen. Meer gezonde vetten en eiwitrijk eten. Mijn lichaam voelt niet meer helemaal als m’n oude lijf, en dat is okay. Nog steeds losse huid op m’n buik en aan het einde van de avond ook wel wat boller buikje, want m’n buikspieren zijn nog steeds een beetje slap. Ik prijs mezelf heel gelukkig dat ik fysiek goed hersteld ben, een gezonde dochter heb en het al zo lang lukt om te borstvoeden. Heb mezelf getrakteerd op wat leuke nieuwe kleding (broeken), waardoor ik me lekker in m’n vel voel. ☺️