7 Reacties

9 maanden geleden

Alles wwat jij gewend bent is baby ook gewend, allergieën daargelaten. Dus alls jij elke dag met vier rode pepers en een kilo ui kookt, no problem! Ga je ineens een liter uiensoep wegwerken terwijl je dat normaal zelden tot nooit eet dan kan (kan! Kwestie van proberen) baby dat evt wel merken. Babyvoeding en huilen en krampjes zijn zooo complex dat het vaak meer factoren heeft, incl mentaal! (zoals de verwerking van een ervaring uit de buik of van tijdens of na de bevalling oid). Dus neem als het gebeurt wel de tijd om echt goed verschillende dingen te proberen, incl te letten op tijdstippen v d dag en je eigen dagritme en die van je gezin, niet alleen maar voeding of gehuil. En idd in Thailand eten ze pepers met zaadjes uit het vuistje in papayasalade, met een blij kind aan de borst ;). In NL zijn we enorm doorgeschoten met alles wat wel en vooral niet zou mogen en helpen en werken. De natuur kan het meerendeel zellf oplossen dus in eerste instantie: lekker daarop vertrouwen ;) vr gr een krz

9 maanden geleden

Kan echt geen kwaad volgens mij hoor. Ik heb tijdens m’n zwangerschap en kraamtijd vorige keer echt madame Jeannette voor t leven gegeten 😅 nooit iets gemerkt aan m’n dochter behalve dat het idd een pittig ding is 😎

9 maanden geleden

Los van allergieën is het echt een fabeltje dat je baby last zou kunnen hebben van wat jij eet. Dus eet vooral lekker waar jij zin in hebt 😉 Als je kindje extreme reflux heeft of altijd krampjes of slecht groeit, dan kan dat duiden op een allergie (meest voorkomende zijn koemelk/soja/ei), maar dat komt dan niet van het pittig eten. PS: dit heb ik allemaal geleerd van de lactatiekundigen in de faceboekgroep Het Borstvoedingsforum. Super behulpzame groep waar je al je vragen kwijt kan omtrent borstvoeding!

9 maanden geleden

Zelf eet ik normaal nooit pittig eten dus ook niet in de zwangerschap. Tijdens borstvoeding wel 1x gedaan en dit merkte mijn baby wel😕jouw voeding gaat wel over in de melk, net als alcohol. Maar je baby is al wel gewend aan wat jij at in de zwangerschap!

9 maanden geleden

Ik zou hier eerlijk in het begin niet te veel naar kijken. Er zijn inderdaad bepaalde voedingswaren waarop gereageerd kan worden, bijvoorbeeld prik of chocolade. Als je baby'tje veel last blijkt te hebben kan je daarna altijd nog kijken of het een verschil maakt door deze dingen te laten. Maar het kan ook zijn dat ze hier geen last van ondervinden

9 maanden geleden

Ons meisje is geboren op 4 februari en was uitgerekend op 31 januari, geef fulltime borstvoeding en let echt niet op wat ik eet. Als jij pittig eet in de zwangerschap zijn ze dit gewend en de een zegt ook dat het een fabel is dat het uitmaakt wat je eet en de ander is heilig overtuigd dat je bepaalde dingen niet mag.. volg je moeder gevoel ☺️

9 maanden geleden

Reactie op Eva-Cath

Los van allergieën is het echt een fabeltje dat je baby last zou kunnen heb ...
Yes dit klopt. Borstvoeding wordt gemaakt van je bloed. Je borsten filteren veel uit je bloed, maar je moet wel opletten met bepaalde medicatie en alchohol. Voedsel komt in je maag en niet in je bloed, dus nooooo worries.