21 Reacties
9 maanden geleden
Ik denk toch steeds blijven corrigeren. Uiteindelijk luisteren de katten wel.
Box kleed er misschien uit laten zodat je makkelijker weer schoon krijgt
9 maanden geleden
Tijdelijk een kleed erop leggen zolang de baby er nog niet is en zodra de baby er is kan je kijken hoe de katten erop reageren. Hier vinden de katten de box geweldig en slapen ze er elke nacht in maar ik denk dat zodra de baby er is, ze de baby vooral heel spannend vinden en er niet bij gaan liggen maar dat zien we dan wel!
9 maanden geleden
Hier ook 2 katten die overal lekker in gaan liggen. Voor de box hebben we de matras en het kleed er nog rechtop in staan. Verder ligt het meestal vol met andere random spullen, zodat het gewoon geen lekker ligplekje is. Straks als de baby erin ligt, verwacht ik dat ze er wel uit blijven, dat ging vorige keer ook goed.
Ook dingen als de kinderwagen en het wipstoeltje gaan ze vaak in liggen. Het enige wat werkt is het blokkeren met iets waardoor het geen lekker plekje meer is. En als dat niet kan, dan iets van een oud kleed erover die je er dan af haalt als je het voor de baby gebruikt. Zo zit het tenminste niet volledig onder de haren.
En wat anderen ook zeggen, heeel consistent blijven in corrigeren. Uiteindelijk gaan ze het (hopelijk) een keer snappen.
9 maanden geleden
Wij hebben de box ook staan, maar dan zonder boxkleed er nog in. Die ligt nog fris gewassen op de babykamer. Mijn ervaring is als de baby er is dat ze met al die geluidjes en af en toe huilen, niet zo happig zijn meer op die box. 's nachts deden we er wel aluminium folie in. Lastig, als je verder alles al geprobeerd hebt lijkt een plaat erover voor bijv. snachts straks me de beste optie 😅
9 maanden geleden
Reactie op Emmaaaa22
Zolang de baby er nog niet is aluminiumfolie inleggen zodat de kat het snel ...
Die folie vinden ze leuk
9 maanden geleden
Deden ze bij mij ook bij de eerste. Maar zodra er een baby in lag, vonden ze het veel te spannend haha. Ze zijn er toen nooit meer in gesprongen
9 maanden geleden
Wij hebben een oud laken over de box gespannen en dat helpt tot nu toe :)
9 maanden geleden
Ik heb laatst ook een topic hierover geopend. Voordat wij hem neer hadden gezet omdat ik ook niet echt wist hoe ik er mee om moest gaan.
Die van ons vinden aluminiumfolie ook erg leuk.
Inmiddels staat de box in de kamer, hebben het boxmatras nog in de verpakking zitten en die erin gelegd, de plantenspuit staat binnen handbereik🙈
Tot nu toe is 1 van de 3 katten er 1x ingesprongen en was er ook heel snel weer uit.
Nu moet ik ook zeggen dat wij de katten sinds het weekend naar de bijkeuken hebben verhuisd, ze mogen in de kamer wanneer wij thuis zijn, dan liggen ze in de vensterbank, op de rugleuning van de bank of op het vloerkleed.

9 maanden geleden
We hebben eerst aluminium folie in lege box gelegd.
In combinatie met dingen die ze haat qua geur: appelsien.
En nu hangt er ook doek over zodat ze niet in de box zelf raakt. Ze vindt dat niet leuk en als ze er in springt, blijft alles proper. Dit gaat er af als de baby er in ligt

9 maanden geleden
Niet de box, maar de cosleeper ingepakt met huishoudfolie 😂. Ze is niet zo blij dat ze er niet bij kan maar goed alles went

9 maanden geleden
Wij hebben de box al 3 weken staan met een oud boxkleed. Ik ben nu 35 weken zwanger.. als de kat in de box springt, sprayen we haar nat en is ze er heel snel weer uit. Tot nu toe 3x gebeurd. Bij de 3e keer hoefden we alleen nog maar aanstalten maken om haar nat te sprayen en ze was er al uit😅😂