17 Reacties
6 dagen geleden
Kleine stukjes in de wang drukken en elke dag blijven oefenen .. in het begin 1 stukje dan langzaam opbouwen tot het opeens heel goed gaat 😉 dat kokhalzen heeft een functie om de mondspieren en tongspieren te oefenen word vanzelf minder..
6 dagen geleden
Reactie op LiefdevolleEik472561
Kleine stukjes in de wang drukken en elke dag blijven oefenen .. in het beg ...
Het brood plakt aan het gehemelte en dan moet hij kokhalzen.
Maar blijven proberen dus?
6 dagen geleden
Reactie op Sergiosara
Ik rooster het nooit. Dan wordt het heel hard. Ik doe soppen met thee.
Hoe besmeer je het? Of kaal brood in thee?
6 dagen geleden
Reactie op LiefdevolleEik472561
Kleine stukjes in de wang drukken en elke dag blijven oefenen .. in het beg ...
Ja doen wij ook. Stukjes brood aan de zijkanten in de mond doen
6 dagen geleden
Dat plakken tegen gehemelte hebben wij ook wel.. maar het gaat steeds iets beter.. merk wel als mijn kleine man moe is het minder goed lukt dan wanneer hij net geslapen heeft!
4 dagen geleden
7.5 maanden en ik geef het middenstuk bruin brood in de hand met blueband + pindakaas als beleg, ze is er dol op!
4 dagen geleden
Bij consultatiebureau kreeg ik de tip om in de (opvolg) melk te dopen voordat je het geeft
3 dagen geleden
Hier kleine stukjes eerst besmeerd met boter en later ook wat pindakaas. Meer in de wagen stoppen. Kokhalzen is niet erg, moeten ze ook leren. Gaandeweg zal het steeds beter gaan en dan zal je angst ook weggaan.
3 dagen geleden
Bij ons helpt het als ze dan kok halst om voor te doen dat ze moet kauwen / mond bewegen, dus alsof je eet. Vaak als ze moet kokhalzen dan vergeet ze dat ze dan kan doen om het eten verder de mond in te bewegen, en het werkt wel goed, ze neemt het dan over en dan gaat vaak het brood weer verder in der mond of ze spuugt het uit. Maar idd hier ook blijven oefenen,
Ik geef haar een stukje in haar hand en laat haar zelf sabbelen eraan
2 dagen geleden
7,5 maand brood met ghee of halvarine en pindakaas, zuivelspread, humus of vega Pathé. Middenstuk snij ik in kleine stukjes en die eet hij zelf op. Hij vindt het geweldig, smult er goed van. Korstjes krijgt hij soms om op te sabbelen. Hij moet ook wel eens kokhalzen maar dat hoort erbij denk ik maar 😅
gisteren
Continu kokhalzen of echt verslikken? Kokhalzen is nl juist een positief deel van het leerproces en niet gevaarlijk.
Probeer de app solid starts of blw meals, dit geeft erg veel info! Vind blw fijne voor het leerproces, en solid starts soms juist weer de ingrediënten bibliotheek en hoe aan te bieden per leeftijdscategorie dus gebruik ik beiden.
gisteren
Reactie op TinyTao25
Continu kokhalzen of echt verslikken? Kokhalzen is nl juist een positief de ...
Kokhalzen is inmiddels bijna weg gelukkig. Ik vind het moeilijk te zeggen, soms verslikt hij zich ook. Ik vind het nu iets minder eng met het brood. Gisteren heeft hij ook wat op een korstje gebabbeld.
Dank voor de tips met de apps!