8 Reacties

17 dagen geleden

Ja! Ik had het voor het eerst bij 9 weken en ben daar toen zó van geschrokken. Gelukkig 3 dagen daarna naar de verloskundige en een super mooie echo gehad. Verloskundige stelde mij gerust dat het kan komen door hard niezen, harde ontslag of geslachtsgemeenschap. Doordat je baarmoedermond beter doorbloed is, is het gewoon een gesprongen adertje. Ik heb toen veel moeten niezen. En dat niezen doe ik dus nog steeds best regelmatig en best hard haha. Afgelopen week had ik dus ook weer 3 dagen achter elkaar bruine afscheiding in m'n inlegkruisje en ook dan 1x per dag redelijk veel en de rest van de dag word de kleur weer steeds lichter. Merk dat ik mij er toch zorgen over blijf maken, maar dan stelt m'n vriend mij gewoon weer gerust met hetzelfde als dat de verloskundige toen vertelde en daar hou ik mij dan ook aan vast. Dus geen zorgen maken! En je kan natuurlijk altijd even je verloskundige bellen! Ik ben toevallig ook vandaag precies 13 weken zwanger! ☺️

17 dagen geleden

Ontslag is ontlasting. Stomme autocorrectie. 😜

17 dagen geleden

Dit had ik ook bij 11 weken. Dat kwam door het vele overgeven. Je zet dan te veel druk waardoor er een bloedvatje kan springen. Toen werd mij gezegd dat ik geen dingen mocht heffen of mocht vrijen zodat het zich goed kon herstellen. Niet zo veel om je zorgen over te maken maar hou het rustig en belast je buik zo min mogelijk🤭

16 dagen geleden

Reactie op Jennn-

Ja! Ik had het voor het eerst bij 9 weken en ben daar toen zó van geschrokk ...
Dankjewel voor je reactie ! Ja had vandaag de verloskundige gesproken en die zei inderdaad wat jij zegt over het niezen enz Heb dinsdag mijn 13 weken echo kan niet wachten ! Het maakt je gewoon echt heel onzeker. Merk ook aan mezelf dat ik nu heel erg op mijn lichaam let, met voel ik nu pijn is dit een steek? Zit mezelf een beetje gek te maken

16 dagen geleden

Reactie op KellyDescamps

Dit had ik ook bij 11 weken. Dat kwam door het vele overgeven. Je zet dan t ...
Dankjewel voor je reactie Ja doe me best maar het tillen is zo lastig heb een dreumes van 1,5 die nog veel getild wilt worden :(

15 dagen geleden

Reactie op saar2563

Dankjewel voor je reactie ! Ja had vandaag de verloskundige gesproken en d ...
Ah fijn! Geeft dan toch weer even een geruststelling hé! Oh spannend! Ik heb hem woensdag en kan inderdaad ook niet wachten, zo benieuwd hoe het er nu uitziet, hoeveel groter het alweer gegroeid is! Jaa ik ken je gevoel en dat doe ik ook heel snel. Wat mij helpt is dat ik die gevoelens gelijk deel met mijn vriend en die mij uit die negatieve gedachtes haalt. Hij is altijd heel positief ingesteld en ik wat negatiever dus dat is dan wel fijn om weer even uit dat stukje onzekerheid te komen. Maar morgen geeft je die echo vast weer een stukje vertrouwen tot aan de volgende echo haha! ☺️

14 dagen geleden

Hi, Ik heb dit precies hetzelfde gehad. Eerst rond de 10 weken. Door een eerdere miskraam (wat begon met bruine afscheiding) raakte ik helemaal in paniek maar de echo vlak daarna zag er goed uit. De echoscopist gaf aan dat als het nog een keer gebeurde ik mij geen zorgen moest maken. Vorige week had ik het alleen weer en maakte ik me toch weer zorgen. Ik heb toen de verloskundige gebeld en die gaf aan dat dit vaak gebeurd en dat zij geen reden zag voor zorgen. Donderdag de 13 weken echo wat ik toch wel weer spannend vind. Als je je dus zorgen maakt, zou ik gewoon de verloskundige bellen. Zij kunnen je wel gerust stellen :)