5 Reacties

één maand geleden

Hoi Sabine. Tips heb ik niet voor je, maar ik wil wel even zeggen dat je niet de enige bent met deze struggle! :) Ik zit zelf momenteel ook gedeeltelijk thuis door burnout klachten en ben (ongepland) zwanger van ons tweede kindje. Ik lees dus graag mee :)

één maand geleden

Hoihoi, ik lees ook graag mee. Ik begrijp je enorm goed! Zit zelf ook al langere tijd thuis met een burn-out. Ben ook vreselijk bang wat anderen er van vinden, maar ook ik ben blij met het kindje en soms wil ik dat het allemaal niet zo was, want zoooveeel stress en zo onzeker en bang dat ik echt geen energie heb voor de bevalling of dat daarna alles op is en ik niets kan doen voor de kleine. Je bent echt niet alleen! Ik gisteren tijdens gesprek mijn negatieve gedachte op papiet gezet. Allemaal redenen bedacht om mn gedachte te bewijzen en daarnaast positieve tegenhangers. Niet dat ik die positieve allemaal ook geloof, maar dan zie je dat je je in je hoofd enorm gek kan maken, zonder echt bewijzen te hebben en?

één maand geleden

Heei, is het een idee om een appgroepje te maken over burnout en zwanger zijn. Zodat we elkaar sneller kunnen steunen en helpen

één maand geleden

Ten eerste: gefeliciteerd met de zwangerschap. En ik begrijp je dubbele gevoel zo goed. Ik ben ook zwanger geraakt toen ik ziek thuis was van een burn-out. Ik was toen tevens al mijn baan kwijt geraakt omdat mijn contract niet werd verlengd. Even doorspoelen naar nu (zo’n 3,5 jaar later) ben ik tegen alle verwachtingen in zwanger geraakt. Na een jaar waar ik mentaal erg ziek ben geweest. Mijn tip is: neem je jezelf serieus! En bespreek dit ook bij de verloskundige. Mogelijk is een verwijzing voor de pop-poli wenselijk. Mijn ervaring is ook, dat mensen vaak heel lief en positief reageren. Ik had vooral deze keer zoveel negatieve en nare reacties verwacht. Maar het tegendeel is absoluut waar gebleken, in mijn geval in elk geval.

één maand geleden

Ik zit in hetzelfde schuitje maar heb verder nog geen kinderen. De blijdschap van een kindje heeft even voorrang op al het andere. Dat hebben het kindje en ik verdiend. Op werk hoeven ze het nog niet te weten.