8 Reacties

24 dagen geleden

Zelf geen clusterhoofdpijn, maar mijn man wel. Mijn man mag/kan geen paracetamol nemen dit maakt de aanvallen juist erger zo ook met ibro, misschien even met je neuroloog bespreken wat je kan/ mag gebruiken tijdens de zwangerschap ?

24 dagen geleden

Reactie op User310123

Zelf geen clusterhoofdpijn, maar mijn man wel. Mijn man mag/kan geen parace ...
Jammer genoeg zijn door de zwangerschap mijn opties beperkt wbt medicatie. Paracetamol, met mate, is een optie of 100% zuurstof. Andere medicatie mag jammer genoeg niet omdat er niet genoeg onderzoek naar is geweest naar wat het doet tijdens een zwangerschap. Vandaar ook mijn vraag of iemand nog iets anders weet want de neuroloog heeft op zuurstof en paracetamol geen andere opties, jammer genoeg. Paracetamol en ibuprofen maken mijn aanvallen gelukkig niet erger, is de afgelopen jaren gebleken.

24 dagen geleden

Ik ben een leek wat betreft clusterhoofdpijn. Heb helaas wel migraine. Heb weleens gehoord over een spuit die de zenuw die de clusterhoofdpijn veroorzaakt lamlegt. Kan dit kloppen? (Misschien haal ik dingen door elkaar)

24 dagen geleden

Hoi! Ik heb bij mijn vorige zwangerschap met 30 weken (februari 2024) clusterhoofdpijn gekregen. Bij mij helpt zuurstof goed en ik heb 3x een GON injectie gekregen. Dat werkt bij mij echt super. Mocht je meer willen wetem: stuur gerust een privé berichtje.

23 dagen geleden

Ik ben nu weer doorverwezen naar de neuroloog, de spoedpoli. Morgen wordt er gekeken naar opties. Zal wss zuurstof of een prik zijn. Dit is dag 4 met aanvallen en ik ben aan het einde van mijn latijn 😅

23 dagen geleden

Reactie op Poppedijn25

Ik ben nu weer doorverwezen naar de neuroloog, de spoedpoli. Morgen wordt e ...
Dit moet heel heftig voor je zijn probeer vol te houden❤️

Reactie op Poppedijn25

Ik ben nu weer doorverwezen naar de neuroloog, de spoedpoli. Morgen wordt e ...
Hoe gaat het nu?

14 dagen geleden

Reactie op FantasierijkeOrchidee893460

Hoe gaat het nu?
Lief dat je het vraagt. Na onderzoeken bij de neuroloog is gebleken dat het zwangerschapsmigraine is. Ik heb een goede week aanvallen gehad. Zo erg dat ik meerdere dagen in foetushouding, huilend op bed en de bank heb gelegen. Ik kon geen licht of geluid verdragen. Het ergste vondt ik dat ik niet eens mijn eigen dochter haar stemmetje niet kon verdragen want elk piepje deed pijn. Ik heb sumatriptan voorgeschreven gekregen. De arts zei dat het bewezen was dat het geen gevaar zou opleveren voor de baby. Ik heb 2x een pil moeten innemen omdat ik het echt niet meer aankon. Mijn oog was ook opgezet en heel mn gezicjt was beurs door de constante aanvallen. Paracetamol hielp ook niet meer. Dus met tegenzin tot twee keer toe de medicatie ingenomen. Maar gelukkig was ik dit weekend, na een helse week, eindelijk hoofdpijn vrij! Ik heb maandag mijn termijnecho gehad. Er was een gezond baby'tje te zien, we hebben het hartslagje gehoord, de VK zei dat alles er goed uitzag en dat het weer een prachtige echo was. Dat was wel echt een opluchting want ik maakte mij zo een zorgen en was ook teleurgesteld in mezelf dat ik weer een zwangerschap heb waarbij ik medicatie heb moeten nemen. Na een traumatische bevalling en kraamweek had ik zo gehoopt op een medicatie-vrije zwangerschap. Maar goed.... het mocht niet zo zijn en de VK zei ook "Jij moet je ook goed voelen wil je dat de baby dat ook doet." En dat is waar. Maar nu gelukkig hoofdpijnvrij, het eerste trimester is bijna voorbij (ben nu 11+3), en de neuroloog zei vandaag "Als het goed is zul je er in het tweede en derde trimester geen last meer van hebben". Dus laten we het hopen! 🙏🏿