31 Reacties

19 dagen geleden

Ik heb het advies wel gehad, maar meerdere in mijn omgeving niet. Ik mocht wel kusjes geven, maar moest op natte zoenen van mijn peuter letten. Mijn zwangere schoonzus zat laatst de restjes van haar peuter op te eten, ik vond het moeilijk aan te zien. Die zit meestal niet op mijn adviezen te wachten, dus niets gezegd.... Wel moeilijk toe te passen. Mijn peuter wil altijd alles van ons proeven. Hele vakantie nu wel om een extra glas voor mijn drinken gevraagd. Mijn handen gaan ook stuk als ik vaker handen was, daardoor ook lastig om de hand hygiene regels toe te passen...

19 dagen geleden

Ben hier ook van geschrokken, net de verloskundige gebeld en ga over een halfuurtje prikken bij de praktijk, wil het liever toch even checken voor de zekerheid!

19 dagen geleden

Hier ook op gewezen bij UZ Gent. Handen goed wassen na luier schoonmaken, ook na aanraken van vies wasgoed. En geen bestek delen! Ik kreeg wel de vraag van mijn verloskundige of ik dit wist en toevallig wel dus maar niet door het ziekenhuis in NL waar ik ook onder behandeling liep vanwege hg.

19 dagen geleden

Reactie op EW97

hoihoi! Ik zou dit advies zeker serieus nemen. Ik ben op dit moment zwanger ...
Oh heftig! Hoe kwam je hier achter dat je besmet was met cmv? Veel sterkte, hopelijk is de baby niet besmet! 🤞🏻

19 dagen geleden

Ik probeer er rekening mee te houden, zoals bestek en zelfde glas inderdaad. Vaak handen wassen. Maar soms wel lastig als ze snotterend hun gezicht aan je afvegen of zo verdrietig zijn (tranen in feite ook volgens mij) dan ga ik niet eerst z’n gezicht afvegen voor ik hem een knuffel/kus geef.

19 dagen geleden

Reactie op Koekiemonster _

Ik heb het advies wel gehad, maar meerdere in mijn omgeving niet. Ik mocht ...
Probeer de handcreme van working hands. Als wij een pasgeborene hebben en vaak handen wassen helpt dit bij mij heel goed!

19 dagen geleden

Reactie op EW97

hoihoi! Ik zou dit advies zeker serieus nemen. Ik ben op dit moment zwanger ...
Jeetje, wat een vervelende situatie EW97. Fijn dat je je verhaal deelt. Ik neem het advies serieus. Dankjewel!

19 dagen geleden

Reactie op Baby2023_

Ik word eerlijk gezegd een beetje angstig van dit topic🫣. Heb mijn verlosk ...
Hoi Baby2023, Ojee, dat was niet de bedoeling van het topic. Sorry daarvoor! Mocht je je zorgen maken kun je het altijd even bespreken met je verloskundige. Ik was vooral benieuwd of anderen dit advies herkenden. De reacties zijn verschillend zo te lezen, maar ik neem het advies van m’n vk toch wel serieus. Zeker nu we de wintermaanden in gaan. 😉

19 dagen geleden

Hoe kom je er achter of je besmet bent met dit virus? Uit zich dat als een normale verkoudheid of dat niet?

19 dagen geleden

Reactie op Jansje22

Oh heftig! Hoe kwam je hier achter dat je besmet was met cmv? Veel sterkte, ...
Ik was behoorlijk ziek, en ben al twee keer eerder zwanger geweest dus dacht gelijk; er is meer aan de hand. Ben meerdere keren weg gestuurd hoor door de dokter met het antwoord dat alles komt door de zwangerschap maar uiteindelijk door bloedprikken kwamen ze erachter dat mijn lever waardes erg hoog waren en aan de hand daarvan is er verder onderzoek gedaan en kwamen ze bij het cmv virus terecht. Maar ze kunnen op cmv bloed prikken!