9 Reacties

één maand geleden

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen met deze zwangerschap. Bepaalde punten herken ik wel. Misschien kun je fysiek accupunctuur of andere behandelingen doen zodat zoveel mogelijk stress uit je fysieke lichaam gaat. En natuurlijk het mentale stukje verwerking is ook heel belangrijk. Vooral erover blijven praten. Schrijf het voor jezelf op.

één maand geleden

Hi! Ggz verpleegkundige hier! Heel begrijpelijk dat de hormonen ervoor zorgen dat je meer last heb van onderliggende trauma’s.. Je heb behandeling online, waar je snel terecht kan bv bij ggz hulp online, PsyQ online of een organisatie als sol psychologie! Dit natuurlijk alleen als je middels traumatherapie daar aan wilt werken, zodat je een stabiele basis kan creëren voor je kleine!

één maand geleden

Misschie is een pop kliniek wat voor jou! Dat is in het ziekenhuis. Die helpen mensen met ptss en andere ziektes! Die helpen je echt goed door je zwangerschap heen!

één maand geleden

Ik had dat in mijn eerste zwangerschap heel erg. Ik heb zelf de diagnoses: PTSS, OCD, Chronische depressie en een eetstoornis. Toen ik de eerste keer zwanger was kwam alles als een soort vloedgolf over mij heen. Ik had mijzelf aangemeld bij de pop poli, kreeg zwangerschapspscychiatrie, zat aan de 75 mg antidepressiva en af en toe nog oxazepam omdat ik soms makkelijk 36 tot 48 uur wakker was zonder slaap, heb emdr gehad en systeemtherapie. Dat alles voelde voor mij aan als pleisters plakken. Tuurlijk het hield mij recht genoeg op het pad om door mijn zwangerschap heen te komen maar het heeft allemaal wel gezorgd voor een traumatische bevalling en nu een hele kritische en wantrouwende persoon tijdens haar tweede zwangerschap. Nu neem ik geen medicatie, heb ik geen therapie en doe ik het allemaal helemaal zelf. Dit is in overleg gegaan met de huisarts, ik heb mijn zorgen, wantrouwen, kritiek, mijn vorige bevalling, alles op tafel gegooid. Nu doe ik het op eigen kracht en het voelt heel goed. Ik moet er wel bij zeggen ik heb een zware postpartumdepressie gehad en heb echt veel van mijzelf moeten vragen en ook van mijn man. Maar ik ben eruit gekomen en sterker dan ooit. Als je hulp nodig hebt ga er zeker naar op zoek. Blijf naar jezelf luisteren en blijf dicht bij jezelf. Herinner jezelf er elke dag aan dat je alleen nog maar vooruit kan en het komt, hoe cliché ook, altijd goed. Een zwangerschap vraagt mentaal gezien ontzettend veel van je. Wees lief voor jezelf en als je hulp nodig hebt schakel alle hulplijnen in die er zijn. Je kan altijd bij de huisarts beginnen

één maand geleden

Reactie op robbin21

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen met deze zwangerschap. Bep ...
Accupunctuur wil ik sowieso al een tijd proberen omdat ik het gevoel heb dat mijn zenuwstelsel of lichaam altijd in de stressstand staat, dus thanks voor de tip

één maand geleden

Reactie op Poppedijn25

Ik had dat in mijn eerste zwangerschap heel erg. Ik heb zelf de diagnoses: ...
Dankjewel voor het delen van je verhaal. Hier zonder zwangerschap ook al veel nare herinneringen aan de zorg hoe ze kunnen omgaan met trauma en meteen pillen voor willen schrijven. Wat goed dat je het nu op eigen kracht doet en dat je sterker dan ooit eruit bent gekomen. Zo wil ik het ook doen, ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik niet op mijn partner afreageer als ik de wereld door mijn traumabril zie. Mijn plan is vooral alles gewoon te voelen en er doorheen te gaan, het moet er toch een keer uit en beter voordat de baby geboren is.. en ik hoop ook dat in het tweede trimester de hormonen niet meer zo erg zullen zijn dat ik er helemaal geen controle meer over heb. Anders moet ik miss inderdaad toch iets van hulp gaan vragen.

één maand geleden

Ik heb ook PTSS en merk deze tweede zwangerschap ook meer wisselingen in emoties. Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap bij de POP poli geweest en heb het daar wel als prettig ervaren. Heb je nog een behandelaar? Je kan idd ook meer lichamelijke therapie doen. Ik heb rebalancing gedaan, maar je zou ook iets kunnen doen als haptonomie oid. Accupunctuur kan ook helpen, maar weet niet of dat voldoende is om je lijf weer meer tot rust te krijgen. Ik slik overigens al een aantal jaar anti depressiviteit (sertraline) en daardoor is het wel veel rustiger geworden in mn hoofd en kan ik alles beter overzien.

één maand geleden

Reactie op GedrevenZwaan946963

Accupunctuur wil ik sowieso al een tijd proberen omdat ik het gevoel heb da ...
Stress doet veel met je lichaam. Hopelijk helpt het je🙌🏼

één maand geleden

Helaas word het tijdens de zwangerschap afgeraden, maar wellicht heb je er hierna heel veel aan. Ik heb bij een kliniek een piercing laten zetten die bij mij heel veel baat heeft. Accupunctuur is voor even, maar dit werkt gewoon door. Deze piercing word gezet door de nervus vagus(zenuw). Ik was sceptisch in het begin, maar inmiddels hebben mensen het door mijn ervaring ook gedaan en zijn daar nog ontzettend blij mee! Ik heb deze na mijn zwangerschap laten zetten, want ook bij mij ging het in mijn zwangerschap volledig mis. Nu bij de tweede gaat dit een stuk beter. Overigens ben ik bij de onderstaande kliniek geweest. In de link vind je waar het allemaal bij kan helpen. Voor nu... probeer de hulp te vinden die je nodig hebt en blijf uit de buurt bij mensen die het erger maken. Jij bent nu het belangrijkste. Een blije mama, is een blije baby straks. Heel veel succes!🫶🏻 https://nvs-klinieken.nl/meest-voorkomende-klachten/