22 Reacties

9 dagen geleden

Ik heb wel eens gehoord dat bijv soldaat van oranje op zijn site zet niet geschikt te zijn voor zwangere dus zou mij dit best kunnen voorstellen bij andere concerten! Wellicht dat je met die info op de site de situatie van jouw concert kan vergelijken om hierin een overwogen keus te kunnen maken ☺️

9 dagen geleden

Ligt misschien ook aan het concert? Is het pianomuziek op een redelijk volume of ga je naar een metalband? Het gehoor van je kindje zou al beschadigd kunnen raken als het geluid te intens is. Daarbij: hoe fit en vitaal je bent met 32 weken weet je vaak ook niet van te voren. Misschien is het dan al een beetje te veel van het goede als je staat/ oncomfortabele zitplaatsen hebt

9 dagen geleden

Reactie op YayaB

Ligt misschien ook aan het concert? Is het pianomuziek op een redelijk vol ...
Het gaat om het Pitbull concert en wil wel voor zitplaatsen gaan. Kan uiteraard altijd het kaartje nog verkopen mocht het toch niet gaan

9 dagen geleden

Dit kan gewoon. 8 jaar geleden toen ik zwanger was van de eerste, had ik ook een concert gepland staan, en was er ivm het geluid heel onzeker over. Ook toen ik daar was, dacht ik, dit is zo hard. Maar de verloskundige heeft mij van te voren gerustgesteld dat het geen kwaad kan, en tijdens het concert heb ik nog een keer gebeld om het te checken, het was echt geen probleem volgens hun. En er is inderdaad niks gebeurd, zijn gehoor is prima 😊

9 dagen geleden

Ik ben vorige zwangerschap met 39 weken nog naar een concert geweest. Had de kaartjes al 3,5 jaar (lang leve corona), dus moest en zou er heen. Waren geen specifiek aangewezen plaatsen, maar als hoogzwangere kreeg ik voorrang bij de beperkte zitplaatsen. En had een rolstoel geregeld zodat ik niet te veel hoefde te staan en lopen. Ik en m'n zoontje hebben er beide enorm van genoten en z'n oren functioneren prima 😋

9 dagen geleden

Ik wil naar pitbull maar ben bang dat ik straks daar beval ofzo HAHAHA

9 dagen geleden

Reactie op aly123

Hahahaha ik dus ook naar pitbull!! Staan we daar samen als hoogzwangere 🤩

9 dagen geleden

Mijn gynaecoloog vertelde dat de oortjes werken vanaf 18 weken en dat ze vanaf dat moment adviseren om geluiden vanaf 85 dB te vermijden.

9 dagen geleden

Reactie op 070425

Dit kan gewoon. 8 jaar geleden toen ik zwanger was van de eerste, had ik oo ...
Dat is 8 jaar geleden... inmiddels zijn er nieuwe inzichten, dankzij onder andere een Belgische arts. Er worden steeds meer kinderen geboren met gehoorschade die ze hebben opgedaan in de baarmoeder.

9 dagen geleden

Reactie op Lynn23

Dat is 8 jaar geleden... inmiddels zijn er nieuwe inzichten, dankzij onder ...
Oke en hoe doen alle artiesten dat dan? Die zie ik toch altijd nog verder dan 18 weken zwangerschap op het podium staan optreden.

9 dagen geleden

Reactie op Lynn23

Mijn gynaecoloog vertelde dat de oortjes werken vanaf 18 weken en dat ze va ...
Denk dat dat inderdaad verstandig is als je voor langere periodes wordt blootgesteld aan zulke geluidsniveau's, maar dat éénmalig een concert wel meevalt. Maar dat is mijn persoonlijke mening, heb er niet voor gestudeerd ;)

9 dagen geleden

Bij deze de bron: https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/gehoorschade-de-buik

9 dagen geleden

Reactie op aly123

Haha, met 39 weken was m'n zoontje enorm aan het dansen in m'n buik, maar hij is pas met 41 weken geboren 😜

9 dagen geleden

Reactie op Lynn23

Bij deze de bron: https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/gehoorschade-de-b ...
En deze arts is niet de minste: https://www.on-gehoord.com/ontmoet-de-expert/

9 dagen geleden

Reactie op Lynn23

Bij deze de bron: https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/gehoorschade-de-b ...
Dit onderzoek heeft betrekking op geluid harder van 102 decibel en blootstelling van 8 uur (festivals). Het zou bij mij gaan om een concert van 2 á 3 uur.

8 dagen geleden

Ik ben 2 jaar terug met 39.3 op een bruiloft geweest, heb toen ook in de harde muziek van de dj staan dansen en hossen. Hij heeft selectief gehoor nu maar of dat nu aan de muziek heeft gelegen😉 Ik moet zeggen; is ook het enige geweest met harde muziek waar ik ben geweest mijn hele zwangerschap. Ik lag liever om 20 uur in bed (nu ook weer🥲)

8 dagen geleden

Reactie op carmenhop

Dit onderzoek heeft betrekking op geluid harder van 102 decibel en blootste ...
Klopt. Maar mijn gynaecoloog adviseerde om geluiden vanaf 85 dB te vermijden. Het is aan jou wat je met deze informatie doet. 😊

8 dagen geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik naar een concert van Beyoncé geweest: superharde bass dreunde dwars door me heen. Ik vond het een geweldig concert! Maar ik had continu harde buiken van die bass en ik doe het daarom niet nog eens…

8 dagen geleden

Ik vroeg dit aan mijn gynaecologe. Ik wou in januari naar ‘t Hof van Commerce gaan kijken, dus veel bas en luid. Ze zei dat ik dit zeker niet mocht doen, want dat je idd het gehoor van de baby al kan beschadigen.

8 dagen geleden

Ik vind het ook een lastige situatie wil namelijk ook naar die pitbull concert maar het is eenmalig en als je zitplaatsen neemt verwacht ik zelf ook dat het goed zal komen. Vooral iemand voor de zekerheid nemen. Er zijn sowieso veel mensen die gaan zeggen dat het niet goed is maar ja luister maar naar je eigen lichaam en wat jij wilt.