6 Reacties

één maand geleden

He precies hetzelfde aan de hand hier. Dit is mijn 2de kind en toen duurde het van week 6 tm week 16. Erg moeilijk om mentaal dit te beseffen. Lig alleen maar op bed of op de bank. Hou niks binnen. Is vooral belangrijk om wel contact te blijven houden met mensen en hulp vragen als het nodig is.

één maand geleden

Hoii, Ik begrijp je volledig. Ik ben nu 8 weken zwanger en heb al vanaf 6 weken contant misselijkheid en braken. Hou ook niks binnen en vind het mentaal ook slopen omdat er geen kijk op is hoelang dit gaat duren. Ik werk momenteel ook niet het het huishouden staan ook op stil want dat lukt mij gewoon niet. Alle geurtjes en etenswaren die ik voorbij zie komen of ruik ga ik al over mijn nek. Ook al 5 kilo afgevallen. Dus ik snel je struggle heel goed. Hopelijk gaat dit voor ons beide niet lang meer duren😓

één maand geleden

Hoi! Ik begrijp je ontzettend goed. Mijn vorige zwangerschap is een HG zwangerschap geweest, ik weet niet of dat je iets zegt. HG staat voor extreme zwangerschapsmisselijkheid. Dit betekent dat de misselijkheid in zoverre je leven beïnvloedt dat je weinig anders meer kunt. Ik weet niet of jouw misselijkheid ook HG is, misschien dat je dit een keer kunt bespreken met je verloskundige. Ik heb destijds medicatie gekregen, hierin zijn best wel opties waar je echt je beter van kunt gaan voelen! Op FB is er ook een gesloten groep voor vrouwen met HG, dit zorgt er alleen al voor dat je je minder alleen voelt.. het is onwijs pittig, maar het kan ook écht zo zijn dat dit rond week 10-12 veel beter gaat worden! De eerste weken zijn over t algemeen het ergst!!😊het kan inderdaad heel uitzichtsloos voelen, maar dat is wel ‘maar’ een gevoel.. dat klinkt misschien een beetje onaardig, maar het hielp mij toen echt om logisch erover na te denken en dat ik wíst dat het uiteindelijk weg zou gaan! En de kans is niet heel groot dat je je de hele zwangerschap zo bliift voelen, zelfs in mijn HG zwangerschap toen incl ziekenhuisopnames, 4 verschillende soorten medicatie, kilo’s afgevallen, zelfs toen ging het rond 16 weken beter! Het is echt pittig! Maar het gaat voorbij, hoe dan ook😬☺️

één maand geleden

Hey! Hier zit ik er helaas ook belabberd bij. Ik voel me ook de hele dag misselijk en beroerd. De ene dag ben ik er mentaal beter aan toe dat de andere. Ik voel me vooral erg eenzaam omdat ik nu niet werk en van weinig betekenis ben binnen ons gezin helaas.. Vorige twee keer was het met 16 weken weg bij mij. Ik heb al vaak genoeg wat tranen gelaten om de situatie maar dat veranderd er helaas niks aan..

één maand geleden

Ik zou als ik jullie was echt even bellen met de huisarts of verloskundige.. Je hebt allemaal verschillende soorten medicijnen tegen misselijkheid

één maand geleden

Reactie op EA150425

Ik zou als ik jullie was echt even bellen met de huisarts of verloskundige. ...
Dankje, maar heb ik allemaal geprobeerd