17 Reacties

één maand geleden

Hii Curaçao is zeker veilig op het moment is er geen zikavirus actief inderdaad. Wees gerust en geniet lekker van je vakantie! Maar gebruik wel je muggenspray

één maand geleden

Reactie op ZuivereVuurvlieg309888

Hii Curaçao is zeker veilig op het moment is er geen zikavirus actief inder ...
Oh dit is geruststellend! Heb je misschien tips van muggensprays? Welke goed werkt.

één maand geleden

Wij zijn er ook geweest tijdens deze zwangerschap 8 weken was heerlijk !

één maand geleden

Reactie op I1994BXOUR

Oh dit is geruststellend! Heb je misschien tips van muggensprays? Welke goe ...
Je moet kijken naar natuurlijke muggenspray ( met eucalyptus), hoewel het gebruik van Deet afgeraden wordt, kan je sprays gebruiken met een laag percentage Deet

één maand geleden

De ggd raadt deet níet af in de zwangerschap, alleen max 30% deet. Ik zou absoluut niet kiezen voor een natuurlijke muggenspray aangezien muggen op curacao naast eventueel zika ook dengue of chikungunya zouden kunnen overbrengen. Dat wil je echt niet (tijdens je zwangerschap), dus beter spray met lage dosering deet. Je kunt ook een afspraak bij de ggd maken die kunnen je goed advies geven, zowel over wel/niet gaan als over welke muggenspray te gebruiken

één maand geleden

Idd de dengue mug is er nog steeds, ik was er in juni 12 dagen. Mijn collega ook, zij is wel gestoken en heel ziek geworden.

één maand geleden

Met een goede anti muggen spray die je daar ook goed kan kopen Max. 30% deet kan je daar echt veilig heen. Al die dames die daar wonen ( ik ken er veel) hebben ook tijdens zwangerschap zich goed gevoeld, de kans is echt ZO klein. Ik ga zelf ook in januari 2 weken. Doen waar je goed bij voelt

20 dagen geleden

Reactie op I1994BXOUR

Oh dit is geruststellend! Heb je misschien tips van muggensprays? Welke goe ...
Hi , ik heb een tijdje op curacao gewoond. Er is maar 1 muggen spray die daar heel goed werkt. Die is van de Aloé Vera boerderij op het eiland. Deze kan je daar gewoon in de grote supermarkten halen. (Carrefour bijv) Als je een klein flesje altijd bij je hebt komt helemaal muggenloos de vakantie door! Geniet er lekker van , het is een perfecte vakantie om nu nog even lekker samen tot rust te komen!

20 dagen geleden

Wij gaan in januari ook naar Curaçao en ik ben bij m’n vorige zwangerschap op Bali geweest (ongeveer zelfde ziektes met muggen). Ik was vrij panisch en liep ‘s avonds helemaal bedekt en sprayde veel anti-muggenspray. Achteraf hoefde ik helemaal niet zo in paniek te zijn, amper een mug gezien en geen een keer gestoken. Geen idee hoe het op Curaçao is qua hoeveelheid muggen maar met goeie spray echt niet te veel zorgen maken en lekker gaan.

18 dagen geleden

Hoi, ik ben in mijn vorige zwangerschap naar Maleisië geweest, daar waarschuwen ze ook voor Zika. Ik nam DEET 20/30% mee en ben nergens gestoken (en geen jungle/dichte bossen opgezocht). Ging helemaal prima. Dit jaar ga ik met 34 weken naar Bonaire ;). Veel plezier!

13 dagen geleden

Reactie op halloikbendaantje

Hoi, ik ben in mijn vorige zwangerschap naar Maleisië geweest, daar waarsch ...
Mag je dan nog vliegen?

13 dagen geleden

Reactie op keesje92

Mag je dan nog vliegen?
Bij de meeste maatschappijen mag je bij een eenling tot 36 weken vliegen

13 dagen geleden

Zelf dacht ik dat het allemaal gerust kon. Met 24 weken zouden we naar de Canarische eilanden vliegen. Ik had een verklaring van de verloskundige dat alles goed was etc. Die nacht ineens onverwachts opgenomen ivm gebroken vliezen. Dat was anders in het vliegtuig of in spanje gebeurt. Wel iets om rekening mee te houden dat er altijd iets mis kan gaan en dat je dan wellicht weken/maanden in het buitenland moet blijven, waarbij de zorg niet altijd zo goed is als in Nederland.

6 dagen geleden

Reactie op Fuerte

Zelf dacht ik dat het allemaal gerust kon. Met 24 weken zouden we naar de C ...
Zo dat is pittig. Goed dat je dit nog even aangeeft hier. Risico’s zijn er altijd en heel reeel. Gaat het nu goed met jou en je kindje?

6 dagen geleden

Wij zijn ook van plan om met 27 weken naar Curaçao te gaan! Ik heb het aan de verloskundige gevraagd en zij zei dat dat zeker wel kon! Uiteraard muggenspray meenemen en verder volledig genieten🥰

6 dagen geleden

Ik was 2 weken op Curaçao toen ik 12 weken zwanger was. Kan gewoon hoor! Ik ben zelfs paar x gestoken door een mug en echt niks aan over gehouden. En de kleine ook niet. Gebruik inderdaad muggenspray en zet evt. een ventilator op je (bewegend) een zacht windje doet vaak ook al wat. Geniet lekker!

5 dagen geleden

Reactie op Wombat1988

Zo dat is pittig. Goed dat je dit nog even aangeeft hier. Risico’s zijn er ...
Nee ze is na drie en een halve week vechten op de Nicu overleden. Je denkt hier niet bij na als alles goed lijkt te gaan. Helaas zijn er wel meer verhalen, ook van mensen die dit wel meemaken in het buitenland. Heel vaak gaat alles natuurlijk ook wel gewoon goed.