7 Reacties

13 dagen geleden

Sowieso eerste hulp bij kinderen volgen!! Ik doe de cursus elk jaar weer. Zou eigenlijk een must moeten zijn voor elke ouder (vind ik). Voor de rest moet je kiezen wat je interessant lijkt. Heb bij mn zoontje zwangerschapsyoga gedaan. Ik doe het nu gewoon thuis voor de tv. 🤭 En wil weer elke week een keer gaan zwemmen.

13 dagen geleden

Reactie op Elineexx

Sowieso eerste hulp bij kinderen volgen!! Ik doe de cursus elk jaar weer. Z ...
Hier ben ik het mee eens, toen onze dochter vorig jaar geboren is heb ik ook een ehbo cursus gedaan voor kinderen/babys. Geeft een fijn gevoel. En ik heb zelf tijdens mijn vorige zwangerschap meegedaan aan de centering pregnancy van mijn verloskundige. Had een fijne groep, maar dan moet je verloskundige dit wel aanbieden natuurlijk. Ook heb ik de online cursus van dubbelzen gedaan, kreeg van mn zorgverzekering n groot deel vergoed. Vond dit wel fijn, op eigen tempo samen met man op de bank!

13 dagen geleden

Ehbo voor kinderen kan nooit kwaad denk ik. Verder wat betreft beval cursus is er zooooo ontzettend veel. Zoek daarbij echt iets wat bij je past. Wil je meerdere avond naar een live bijeenkomst. Wil je een cursus van 1x een paar uurtjes. Wil je een online cursus die je lekker op je eigen tempo kan volgen. En kijk dan ook naar de manier van het geven van de cursus. Ben jij heel nuchter en wil je vooral de feiten weten en praktische tips. Of ben je meer van een andere aanpak en heb je meer iets aan hypnobirthing of iemand die meer in gaat op het gevoel. Dit is echt even zoeken denk ik. Vaak geeft je verloskundige (of een andere praktijk in de buurt) ook wel een informatieavond. En inderdaad het ziekenhuis ook vaak. Als je borstvoeding wil geven zou ik je wel echt aanraden je hier ook in te verdiepen. Hetzij via een cursus (of informatieavond) of anders via lees materiaal. Er komt vaak wel iets meer bij kijken dan 'gewoon even' je baby aan de borst leggen. Dus het is fijn als je er al iets van weet. Dan ga je net wat lekkerder je eerste dagen in.

13 dagen geleden

Ik heb laatst EHBO bij kinderen gedaan via de bibliotheek die iemand van de EHBO vereniging hadden ingehuurd. Dit waren 4 avonden van ongeveer 2 uurtjes. Zeker een aanrader omdat je dan ook de praktijk heb en andere ouders leert kennen. Eventueel kan je de cursus ook online doen via Rode Kruis en als je kindje wat ouder is (2 jaar) op locatie doen. Kijk ook goed naar je zorgverzekering, want soms wordt het deels of helemaal vergoed als je bijvoorbeeld aanvullend verzekerd bent! Verder had ik bij mijn eerste zwangerschap een online (Corona tijd) informatie avond over borstvoeding en wat je van de bevalling kan verwachten via de verloskundige.

13 dagen geleden

Bedankt voor jullie tips! EHBO staat al gepland. Ik heb het voor mijn opleiding wel geleerd jaren geleden, maar opfrissen kan geen kwaad. Leer je met zwangerschapscursus ook over borstvoeding of is dat apart? Ik ben nu niet aanvullend verzekerd maar wil dat voor volgend jaar wel. Ga dan ook pas de cursus boeken. EHBO wilde ik eerder zodat ik nog geen super dikke buik heb haha

13 dagen geleden

Ik heb bij de eerste samen bevallen online gedaan ivm Corona. We hadden toen niet veel keus maar echt wel wat aan gehad. Tevens bij de eerste ook online Borstvoedingscursus gedaan. Maar dat liep bij mij zo soepel dat ik bij de tweede dat niet nodig vond. Bij de tweede heb ik ook de centering gedaan en daarnaast nog 1,5 uur privé bij een bekkenfysio een soort persoonlijke voorlichting over bevalhoudingen. Was ook heel fijn. Zij keek dan echt welke houdingen bij jou lichaam en buik pasten. Nu zwanger van de derde en van ervaring leer je maar ik wil toch nog iets volgen om even op te frissen. Ik doe daarbij gewoon wat me dit keer weer interessant lijkt. Er zijn zoveel verschillende cursussen en verschillende invalshoeken, gewoon je gevoel volgen.

13 dagen geleden

Ik heb 2 jongens en nu zwanger van de derde. Ik heb er bewust voor gekozen om geen cursus te doen. Het geeft mij/gaf mij geen extra zekerheid. Ik had het idee dat mijn lijf het zelf kan en dat is gebleken. Je krijgt vanuit het ziekenhuis vanzelf suggesties om iets anders te doen of anders te ademen als het niet goed gaat. Maar als je het leuk vind, vooral doen!