10 Reacties

één maand geleden

Hoi! Gefeliciteerd met jullie goede echo! 🩷🩵 Bij mij kwamen ze er vorige week ook achter dat ik een cyste heb aan mijn eierstok. Hij was nu ci. 3cm en pas bij 10cm zou je worden doorgestuurd naar de gynaecoloog om hem eventueel te laten verwijderen. Hoe groot was die van jou? Ik vind het ook wel spannend maar heb er (nog) geen klachten van en hij kan ook zelf verdwijnen las ik. Over 3 weken heb ik de termijnecho. Hopelijk is die dan niet gegroeid/weg! 😇

één maand geleden

Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap gehad. Ook overleg gehad met het ziekenhuis en om behandeld te worden moet het wel een groot formaat hebben. Bij mij is hij vanzelf verdwenen…..

één maand geleden

Reactie op Chantalld

Hoi! Gefeliciteerd met jullie goede echo! 🩷🩵 Bij mij kwamen ze er vorige ...
Hoi, de mijne zat op het randje om te controlern, 6cm

één maand geleden

Reactie op firsttime25

Hoi, de mijne zat op het randje om te controlern, 6cm
Oké! Hopelijk gaat die vanzelf weg. Probeer er niet teveel over na te denken en lekker te genieten van je vakantie! 🌞

één maand geleden

Reactie op Chantalld

Oké! Hopelijk gaat die vanzelf weg. Probeer er niet teveel over na te denk ...
Ga m'n best doen haha! Hopelijk bij jou over 3 weken goed nieuws.

één maand geleden

Heel herkenbaar! Ik had dit ook bij mijn eerste zwangerschap. Ik had het aan de linkerkant, wat waarschijnlijk een indicatie is dat het eitje uit die eileider kwam 😉 ik had heel veel last van buikkrampen dat ik zelfs op de spoedeisende hulp belandde. Op dat moment werd er een inwendige echo gemaakt in Isala Zwolle met 5 weken en zagen ze helaas niets. Ze dachten daarom aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik kon kiezen om het af te wachten of een kijkoperatie te doen. Daarbij is er een kans dat de vrucht het niet overleefd. Uiteindelijk heb ik besloten te wachten. 1 dag later eenzelfde echo in het OLVG west en toen werd er geconstateerd dat er wel degelijk een zwangerschap was. Ik kreeg het advies het in de gaten te houden, maar ik ging daarna ook twee weken op vakantie en er was niets meer aan de hand 😀 bij week 12 waren de cystes verdwenen.

één maand geleden

Hoi hoi, allereerst gefeliciteerd! Mijn vorige zwangerschap had ik ook aan een zijde cysten, volgens mij zeiden ze toen zelfs 3. Er is toen niets mee gedaan en ze zijn gaande de zwangerschap vanzelf verdwenen. Nooit last van gehad ook! Niet te veel druk maken en lekker van vakantie gaan genieten! Veel plezier!

één maand geleden

Hey, Ik heb gisteren ook een goeie echo gehad, zooo fijn. Inderdaad bij mij ook een cyste aan de rechterkant. 2,5 cm. Mijn VK gaf aan dat ze pas wat doen bij minimaal 5 CM. Ze gaf ook aan dat ik me totaal geen zorgen hoefde te maken en dat veel vrouwen dit hebben. 🙏

één maand geleden

Ik had het bij m'n vorige zwangerschap. Als hij onder de 10 cm blijft is er vaak niet zoveel aan de band. Boven de 10cm moeten ze hem verwijderen als dit mogelijk is. Ze groeien vaak door hormonen maar is inderdaad heel normaal. De cyste die in had tijdens m'n 1e zwangerschap heb ik nu nog. Ze checken het elke keer wel even hoe groot hij weer is dus niet druk over maken. Bij mij zit hij aan de linker eierstok en hij was eerst 3.1 cm en einde zwangerschap 8.5cm. Op dit.moment met 2e zwangerschap 5.1 cm. Dus we houden hem in de gaten.

één maand geleden

Herkenbaar. Bij mijn vorige zwangerschap ontdekte ze ook een cyste bij eerste echo. Was toen 7 cm. Overgedragen aan ziekenhuis. Hele tijd groeide de cyste niet tot 20 weken. Toen ineens 12 cm en met 30 weken zelfs 20 cm. Uiteindelijk bevallen via keizersnede met 39 weken. Wel verticale snede van navel tot beneden en onder volledige narcose. Na keizersnede is meteen cyste en 1 eierstok weggehaald. Bleek gelukkig wel een goedaardige cyste. Inmiddels nu 9 wkn zwanger van tweede kindje, met 1 eierstok. Mij is vertelt dat cystes best vaak voor komen maar iedere situatie is uniek. Soms zijn ze ineens weg, soms blijven ze stabiel en soms gaan ze groeien zoals bij mij. Voor jou dus afwachten…