7 Reacties

8 maanden geleden

*Nee, weinig structuur. Ons eerste zoontje heeft wel structuur met 1 middagslaapje (1,5 jaar). Die dagstructuur volg ik gewoon en verder de baby alles op verzoek. * Verschonen (als het nodig is), borstvoeding één borst, even rechtop houden (als hij niet in slaap gevallen is) en dan wakker of dus slapen. Verder weinig rituelen nog. Als ik wakker word door dreumes, dan probeer ik baby nog even te laten slapen, zodat ik mijn handen vrij heb. Baby gaat tegelijk met mij/ons naar bed in co-sleeper. * Wakkermomentjes zijn vaak een beetje tegen elkaar "kletsen", zitten in de wipper en wat rondkijken, tummy time en/of contrast boekjes. Na ongeveer een uur begint hij wat vermoeidheidsgeluidjes te maken, gapen, jengelig te worden en dan gaat hij vaak de draagzak in, of probeer ik zijn bedje/wandelwagen.

8 maanden geleden

Hier ook weinig structuur. Lastig want soms wil hij na 1.5u voeding en soms na3.5u. dat vind ik zelf nog lastig omdan ook bijv de deur uit te gaan (om onverwachte huilbuien in de auto bv, voeden wil ik best buiten de deur doen). Als hij wakker is vooral knuffelen, praten, wandelen, tummy time en met contraat karten

8 maanden geleden

Kun je d'r in een draagdoek doen, zodat je wel met de hond naar buiten kunt makkelijk? Ik zou je ook aanraden te gaan oefenen met wegleggen, bijv in de kinderwagen, zodat je een rondje kunt gaan wandelen, ze vinden beweging vaak fijn. Als je d'r op je blijft leggen, is dat wrs ook op d'r buik, als dat toch de prettigste houding is, dan wil ze misschien ook op d'r buik worden weggelegd. Je kunt dat goed overdag in de gaten houden en proberen.

8 maanden geleden

Reactie op annie777

Hier ook weinig structuur. Lastig want soms wil hij na 1.5u voeding en som ...
Dat is dus ook exact waar ik mee sukkel. "Kan ik naar de winkel rap of niet? "

8 maanden geleden

Reactie op Prax

Kun je d'r in een draagdoek doen, zodat je wel met de hond naar buiten kunt ...
Deze voormiddag sliep ze naast mij en deze namiddag heb ik haar succesvol getransplanteerd naar de koets.Het zijn hier wat moeilijkere dagen door overproductie van melk. Draagdoek doe ik inderdaad ook geregeld.

8 maanden geleden

Hier baby van 4 weken. Nog geen duidelijke structuur. - voeden op verzoek. Nu door overproductie bij mij binnen blokken van 3 uur steeds één en dezelfde borst die ze krijgt. Ene keer wil ze elk uur drinken of zelfs twee keer in een uur. En soms zit er opeens weer 3 uur tussen. - luier checken we gedurende dag steeds. Meestal voor of net na een voeding. - slaapritme is er nog niet. Net opeens weer een lange middagdut gehad waardoor wij ook even konden slapen. - ook rituelen nog niet ingevoerd, wel poging tot aanbrengen dag en nacht ritme. Met overdag dutjes zonder verduistering waarbij wij gewoon normaal geluid maken of bv tv aan hebben. En savonds meer stilte, gedimd licht en rust. - soms wil ik even naar buiten en is ze aanvankelijk onrustig in de wagen als ik haar net heb neergelegd, maar zodra ik begin te lopen trekt dit vaak bij en valt ze vanzelf in slaap. Draagdoek werkt voor ons ook fijn voor de geborgenheid om in te dutten terwijl ik dan wel even kan bewegen.

8 maanden geleden

Hier ook nog weinig structuur al wordt het plannen wel steeds iets makkelijker. Voeden gebeurd vaak wel op vaste tijdstippen, hij meld zich dan ook vanzelf. (5.30u, 9u,12u,15u,17.30u,21u en 23.30) Maar… hier zitten ook dagen bij dat hij ineens toch eerder honger heeft. Probeer altijd voor het voeden te verschonen omdat hij na het voeden anders alles weer uitspuugt😅 bij borstvoeding doe ik dat tussendoor. Ik probeer wel elke dag in de ochtend een wandeling te maken en/of naar de winkel te gaan. Even lekker naar buiten🤗 maar afhankelijk welke bui hij een beetje heeft. Als hij slaapt probeer ik juist snel het huishouden te doen Ik doe de kleine in een draagzak als ik de honden ga uitlaten. (Moet het niet te heet zijn, dan pak ik de kinderwagen)