4 Reacties

één maand geleden

Niet echt ervaring met jullie situatie. Maar wel een mogelijke tip. Wij verwachten ons eerste kindje, we zijn beide Nederlanders maar mijn man werkt voor een Belgische werkgever. Dit betekent dat wij kunnen kiezen voor kinderbijslag van Nederland of die van België, omdat de kinderbijslag in België een stuk hoger is (maandelijks bedrag ipv per kwartaal, en loopt tot 24 jr) gaan wij voor de kinderbijslag in België. Mis goed om daar dus ook even naar te kijken, en niet klakkeloos voor de Nederlandse kinderbijslag gaan 😁.

één maand geleden

Ik denk dat het wel verschilt met een buitenlandse partner, maar met een binnenlandse partner is eigenlijk alles hetzelfde als je een kind hebt. Wij gaan eind dit jaar trouwen en er zal niks veranderen in onze situatie omdat we al een kind hebben en dus fiscale partners zijn. We trouwen niet in gemeenschap van goederen. Je kunt al een berekening doen voor de KOT via de website van toeslagen, en verder zou ik anders bellen met de belastingdienst. Niets is zo vervelend als je toeslagen moeten terugbetalen, dus je kunt maar beter je goed laten informeren.

één maand geleden

Reactie op Chantale92

Niet echt ervaring met jullie situatie. Maar wel een mogelijke tip. Wij ver ...
Oja hele goede tip. Dank je wel !

één maand geleden

Reactie op Prax

Ik denk dat het wel verschilt met een buitenlandse partner, maar met een bi ...
Dank je wel. Ik dacht dat de berekening voor algemene situaties zijn, maar ik ga er even naar kijken