Dag lieve moeders, vaders en alle andere die meelezen❤️
Mijn partner en ik verwachtten ons eerste kindje en we zijn ons aan het inlezen wat er allemaal geregeld moet worden. Mijn partner, een Belg met ook de Belgische nationaliteit woont in nl maar werkt in België.
Toen hij in dec naar nl kwam verhuizen waren wij verbaasd hoeveel dingen anders zijn en de hoeveelheid administratie die we moesten regelen. Er kwam (gevoelsmatig) veel op mijn schouders terecht omdat ik nl'er ben en weet hoe het werkt. Ook als hij het zelf uitzocht, had hij best wat vragen. Wat logisch natuurlijk ( welke website kan ik dat vinden, wat is ....? Wat word er nu verwacht? ).
We hebben al besloten dat we ons gaan registreren als partners, zijn nu al fiscale partners en hebben heel burgelijk onze belasting aangifte samen gedaan dit jaar Ik heb begrepen dat dit zijn nationaliteit invloed kan hebben op de kinder opvang etc. Hoeveel je moet betalen en de kinder opvang.
We hebben al besloten dat we ons gaan registreren als partners, zijn nu al fiscale partners en hebben heel burgelijk onze belasting aangifte samen gedaan dit jaar Heeft iemand hier ervaring mee? En waar ik dit kan uitzoeken?