11 Reacties

2 maanden geleden

Geen ervaring met een doula, maar wel herkenning in je verhaal. Daardoor met de tweede bevalling vooraf veel meer het gesprek aan gegaan met het ziekenhuis. Wat zijn mijn grenzen, wat willen we niet meer. Wanneer grijpen we in. Dat zorgde wel voor rust tijdens de tweede bevalling. Ook tijdens die bevalling geprobeerd mee te denken zodat je een klein beetje regie houdt. Is geen antwoord op je vraag, maar misschien heb je er toch wat aan.

2 maanden geleden

Als een keizersnede hebt gehad, mag je ook thuis bevallen. Je moet alleen een verloskundige vinden die dat met jou aan wilt en durft te gaan.

2 maanden geleden

Ik heb ervaring met een doula omdat mijn eerste bevalling een nachtmerrie was. Ik kan het iedereen aanbevelen, de doula is dus echt voor jou en meer mentaal. Met de doula stond ik in mijn kracht en ze was mijn stem als ik het even niet kon. Hier omgeving Nijmegen dus geen suggesties rondom utrecht

2 maanden geleden

Ik lees even mee, ook interesse in dezelfde regio. Ik heb wel yogalessen gevolgd met mijn eerste baby bij een hele fijne vrouw in Utrecht, wellicht weet zij iemand ik zal het eens vragen

2 maanden geleden

Hoi! Ja heb een doula erbij gevraagd voor mijn eerste bevalling. Voorbereiding was prettig en ze was er idd de hele tijd. Ongeacht wisseling van de diensten in het ziekenhuis. Bevalling begon thuis maar door weeënzwakte naar het ziekenhuis gegaan. Ze was er de hele tijd en had contact met mijn verloskundige, vriend en tweelingzus die er ook bij waren. Ook achteraf begeleiding gehad en een afsluitend moment. Ze woont in Utrecht, dus kan je evt de gegevens sturen. We hadden ook een bevalplan maar dat uitvoeren was nog best lastig door hoe het ging. Dat had beter gekund. Verder heel tevreden.

2 maanden geleden

Heb deze tip gekregen: ‘zij is ook doula. Ik vond haar heel fijn in de omgang. En ze is verloskundige geweest dus ze heeft veel kennis’ : https://www.gideanne.nl/

2 maanden geleden

Ik heb een goede aanrader. Heel persoonsgericht, betrokken, goed in grenzen bewaken en aanvoelen wat jullie nodig hebben. Omgeving Utrecht is ook mogelijk gezien 1 van hen daar ook woont. https://www.doulazussen.nl/ Insta:@doulazussen Ook bekend met VBAC!

2 maanden geleden

Reactie op Miss_Elien

Hoi! Ja heb een doula erbij gevraagd voor mijn eerste bevalling. Voorbereid ...
Oh als je gegevens hebt, graag!

2 maanden geleden

Reactie op taartjes1234

Oh als je gegevens hebt, graag!
https://www.studiovandaan.nl/zwangerschap/doula-begeleiding/ Doula Esli Jongen stond mij bij.

2 maanden geleden

Laat je niet wijs maken dat je in het ziekenhuis moet bevallen na een keizersnede. Je hebt echt veel meer rechten om je eigen keuzes te maken dan de meeste mensen denken. Er zijn heel veel vrouwen die na een keizersnede een fijne en succesvolle thuisbevalling hebben. Uiteraard wel belangrijk een verloskundige en evt doula te kiezen die hier achter staan, maar die zijn er genoeg! 🧡

2 maanden geleden

En nog een tip: het boek ‘Positief over bevallen’. Hier staat heel veel up to date en handige info in over je rechten en keuzevrijheid.