15 Reacties

22 dagen geleden

Ga even bij Babypark langs. Daar is een heel breed aanbod en kunnen ze je goed adviseren!

22 dagen geleden

De hele dag gebruiken raad ik zelf af, ookal heb je een goed model lijkt het mij nooit goed voor de heupjes

22 dagen geleden

Zelf in mijn vorige zwangerschap een draagzak aangeschaft, maar nadat dochter geboren was bleek deze helemaal niet bij ons te passen. Ik vond de draagzak totaal niet prettig, maar het dragen opzich wel. Later naar aanleiding van veel inlezen en uiteindelijk een draagconsult een halfbuckle aangeschaft waar we onze dochter van bijna anderhalf nog steeds regelmatig mee dragen. Een draagzak van tevoren aanschaffen is dus niet altijd handig, je weet echt nog niet hoe dit gaat bevallen. Beter om dit aan te schaffen na de bevalling!

22 dagen geleden

Ik ben zelf draagconsulente en zou je echt aanraden om een draagconsult te doen. Zeker als jullie graag veel wandelen, wil je wel dat het comfortabel blijft met een kindje in de draagzak (of misschien sta je ook open voor een draagdoek?). Je kan het vergelijken met een bh. Wij 2 kunnen dezelfde maat bh dragen en toch allebei een ander merk fijner vinden voor ons postuur. En over de reactie die hierboven staat om niet te lang te dragen ivm de heupjes, dat klopt niet. Als je goed weet hoe je je kindje veilig en ergonomisch draagt, mag je zo lang dragen als jullie beide fijn vinden, want dan komt er juist geen verkeerde belasting op de heupjes. Veel succes en draagplezier!

22 dagen geleden

Reactie op elb2023

Zelf in mijn vorige zwangerschap een draagzak aangeschaft, maar nadat docht ...
Ik sluit me hierbij aan! Verschillende uitproberen , er staan er ook veel op Vinted en Marktplaats. Mocht het model je toch niet bevallen verkoop je 'm zo weer door. Ik vond bij mijn eerste kindje de Tula Free to Grow heel fijn, je kan hiermee zowel buik- als rugdrager en geschikt van newborn t/m ongeveer 2 jaar.

22 dagen geleden

Ik zou zeker een draagconsult boeken bij een consulent. Winkels die claimen vaak dat ze er iets van weten en dat de zakken ergonomisch zijn maar dat is helaas niet altijd het geval. Bij een consulent kun je diverse draagzakken of doeken uit testen zodat je weet wat voor jou lekker zit en kan ze je/jullie direct goed leren hoe het moet. Er zit namelijk net iets meer achter dan je zou denken.

22 dagen geleden

Reactie op Snack22

Ga even bij Babypark langs. Daar is een heel breed aanbod en kunnen ze je g ...
Hierop even inhaken. Ik ben zelf bij Babypark niet goed geholpen. Wel een fijne draagzak daar gekocht, maar volgens de medewerkers daar kon ik mijn dochter al prima in die draagzak dragen. Uiteindelijk bleek ze nog 2 broekmaten te klein te zijn voor de zak, volgens de medewerkers van Babypark was het niet erg als ze met het hoofdje in de draagzak zakte.. 🫣 Draagconsulent kan hierin echt het beste advies geven!

21 dagen geleden

Ik zou het ook pas aanschaffen wanneer je kindje er is. Dat was het advies wat wij ook kregen. De consulente kan je dan meteen uitleggen aan de hand van een pop hoe je je jonge baby in de draagdoek/zak krijgt. Ik heb altijd doeken gebruikt. Je hebt ze binnen no time geknoopt en je stopt de doek heel makkelijk in je tas. De flexibiliteit van de stof sluit altijd heel mooi aan op de houding van je kindje en je kan dit al snel na de geboorte doen (zodra jij als mama weer op de been bent). Ik vind een draagzak er voor een baby niet comfortabel uit zien. Sluit vaak niet mooi aan op de pasvorm van je baby door het stuggere materiaal. Ik denk dat ouders eerder een draagzak kiezen voor hun eigen gemak (snel aantrekken) dan dat het voor hun baby echt fijn ligt. Maar goed, hier zal ongetwijfeld ook verschil in kwaliteit zitten. En natuurlijk heb je als ouder je persoonlijke voorkeuren. Als je kijkt naar Afrikaanse vrouwen hoe lang zijn hun kinderen in doeken dragen, zo dicht bij moeders (of zus, oma, tante). Prachtig om te zien

21 dagen geleden

Ik zou een draagconsult doen na de bevalling! Zelf niet gedaan, maar ik heb bij mn jongste een aantal zakken besteld (2x Vinted en een artipoppe). Maar was niet van allemaal fan. Dus om miskoop te voorkomen, zou ik dat echt doen! Ik vind trouwens de Tula fijn 😊. Misschien bij mn 3e nog kijken voor een doek.

20 dagen geleden

Wij kochten tijdens de zwangerschap een Tula free to grow. Mijn man vond die erg fijn, en nu met 3 jaar (wel erg klein/licht kindje, weet niet precies tot hoeveel kg die gaat) gebruiken we hem nog steeds af en toe bv als hij ziek is. Maar: ik vond een draagDOEK zelf veeeeel fijner. Zeker met zo’n klein baby’tje, zit veel ergonomischer omdat je hem precies zo kan knopen dat het goed aansluit. Je mag ook gerust een hele dag dragen in een doek, mits goed geknoopt is dit niet slecht voor de heupjes (integendeel..). Als je van plan bent je doek/zak veel en lang te gebruiken zou ik zeker een draagconsulent aanraden, ook om je te helpen kiezen wat bij jullie past. Zelf twijfel ik nog of we voor de newborn een doek met stretch willen aanschaffen. Ik heb nu alleen een geweven doek (prachtig en zo fijn!) maar twijfel of voor een newborn stretch niet fijner zal zijn. Iemand daar een idee over?

20 dagen geleden

Reactie op Evanna

Wij kochten tijdens de zwangerschap een Tula free to grow. Mijn man vond di ...
Wat betreft je vraag over wel/geen rekbare doek... flauw antwoord, maar ook dat is heel persoonlijk. Voordeel is dat je hem om kan knopen en dan pas je baby erin. Daarnaast veert hij als het ware continu een beetje als je beweegt, wat de baby lekker kan vinden. Anderzijds blijft het maar tijdelijk fijn, juist door het rekbare. Dat wordt op een gegeven moment zwaarder aan je lijf. En in de zomer kan een rekbare warm zijn , doordat er 3 lagen over de rug van de baby gaan. Zelf heb ik het wel eens gebruikt, omdat ik vond dat ik het als draagconsulente allemaal moest gebruiken 🤣. Maar al snel aan de kant gelegd en alleen nog maar geweven gebruikt. Maar nogmaals: heel persoonlijk!

20 dagen geleden

Reactie op Anoniem1095

Wat betreft je vraag over wel/geen rekbare doek... flauw antwoord, maar ook ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik denk dat we dan gewoon de geweven doek gaan gebruiken en als dat niet fijn blijkt in gebruik bij zo’n kleintje alsnog een consult boeken. 🙏🏻

15 dagen geleden

Reactie op Anoniem1095

Ik ben zelf draagconsulente en zou je echt aanraden om een draagconsult te ...
Misschien een gekke vraag maar is het ook mogelijk om een consult te doen voordat de baby is geboren met bijv. een pop die vergelijkbaar is met een pasgeboren baby?

één dag geleden

Reactie op MH1122

Misschien een gekke vraag maar is het ook mogelijk om een consult te doen v ...
Sorry, ik zie je vraag nu pas. Dat is zeker mogelijk, maar hoe verder je komt in je zwangerschap, hoe minder handig dat is. Door je bolleke buik kan je dan minder makkelijk knopen en aanvoelen.

3 uur geleden

Reactie op Anoniem1095

Sorry, ik zie je vraag nu pas. Dat is zeker mogelijk, maar hoe verder je ko ...
Ah dank je wel! Dan moet ik maar snel een consult boeken nu mn buik nog niet zo bol is 😊