16 Reacties

2 maanden geleden
Hai😘 ik ben bij mijn zoontje ingeleid met 38 weken i.v.m zwangerschapsdiabetes, mijn vliezen zijn om 07:00 gebroken (geprikt) en om 15:35 is mijn zoontje geboren. Mijn baarmoeder was wel al verstreken uit zichzelf, ik liep 2 weken met 3cm ontsluiting rond👶🫣

2 maanden geleden
Ingeleid met 38+1 ivm zwangerschapsdiabetes en insuline vorige zwangerschap. Om 15.00 afspraak voor het plaatsen ballonnetje (had toen 1cm). Rond 5.00 viel hij eruit met plassen. Volgend ochtend om 7.00 melden in ziekenhuis. CTG gemaakt. 3cm ontsluiting. Om 10.00 hadden ze tijd om mijn vliezen te breken. Ik wilde zelf even wachten met de weeënopwekkers. Ondertussen kwamen de weeen al, na 15 min 8 uur lang rugweeënstorm. Om 18.16 is ons zoontje geboren.
Ik denk wel dat je van verhalen van anderen weinig op aan kunt over hoe het bij jou zal gaan. Het gaat bij iedereen zo anders. Wel veel succes en geluk.

2 maanden geleden
Ik lig op dit moment sinds woensdagavond (toen 37+3) in het ziekenhuis vanwege een hoge bloeddruk en ze proberen me in te leiden. Ik had nog geen ontsluiting. Woensdagavond ballonnetje geprobeerd te plaatsen, dat lukte tot 3x toe niet.
Sinds donderdagochtend krijg ik 8x daags een pil Misoprostol om de baarmoedermond te primen, helaas heeft dat tot nu toe nauwelijks effect en ik ben nog steeds niet inleidbaar (want geen ontsluiting en dus kunnen ze geen vliezen breken).
Vanmorgen afgesproken dat als er morgenochtend nog steeds geen of onvoldoende vooruitgang is, het een keizersnede wordt morgen. (Vandaag dag 3 met 8x Misoprostol).
Mijn lichaam is er duidelijk nog niet aan toe. Ik ben morgen 38+0, Ben heel benieuwd wat het wordt morgen 🤞.

2 maanden geleden
Ingeleid met 38+5 ivm zwangerschapsvergiftiging vorige zwangerschap. Helaas na 3 dagen proberen op te wekken bevallen via keizersnede. Dag 1 en 2 ballonnetje en pillen, dag 3 in de vroege ochtend gestart met weeënopwekkers. Ontsluiting ging niet verder dan 4 cm en tegen de avond een keizersnede gehad. Mijn advies; mocht t nou niet vlotten, bepaal dan even waar je grens ligt qua hoe lang t mag duren. Ik was op dag 3 zo kapot dat de hele KS en geboorte uiteindelijk aan me voorbij is gegaan.

2 maanden geleden
bij mijn eerste kindje s’avonds een ballon gekregen, wel wat krampjes maar heerlijk gaan slapen. Snachts rond 3 uur viel hij eruit en had ik 3 cm ( bij het plaatsen zat alles nog dicht want was 37w4 ). Om 8 uur mn vliezen gebroken en rond 9/10 aan de weeenopwekkers. Om 12 uur gingen de weeen echt tekeer en deden zeer en om 15:15 mocht ik gaan persen 15:29 is hij geboren! ik heb wel een ruggenprik gekregen vlak voor het persen want die weeenstorm was heftig, dat zorgde er denk ik ook voor dat hij daarna zo snel kwam. Jij kan dit!

2 maanden geleden
Hey. Ik ben bij mijn zoontje vrijdag ingeleid doormiddel van ballonnetje. Ik had voor het inbrengen van de ballon al 1cm ontsluiting. Gister ochtend om 6.40 uur ballon verwijderd en had ik al een goede 3cm ontsluiting en hebben ze mijn vliezen gebroken. Eerste 4/5 cm ontsluiting zonder pijnstillers gedaan. Tegen 15.30 uur kreeg ik al vreselijke persdrang en had ik weeenopwekkers gekregen en ondertussen al 10cm ontsluiting. Uiteindelijk af en toe mogen mee persen op de weeen tot een uur of 17.30 uur. En met een goed half uur is onze zoon geboren

2 maanden geleden
Hey, ik ben bij mijn vorige bevalling ingeleid vanwege verdenking macrosomie.
Op vrijdagavond is er een ballonnetje geplaatst, de volgende ochtend had ik 4 cm ontsluiting en hebben ze mn vliezen gebroken en de weeënopwekkers aangezet. De eerste uren waren mentaal pittig omdat de ontsluiting niet vorderde maar toen ben ik in bad gegaan en was ik in een uur van 4 naar 7 cm gegaan. Ik kon de weeën in bad echter niet goed opvangen, dus toch weer eruit gegaan. Hierna ging het snel en zat ik al gauw op 10 cm (rond 7 uur 's avonds) maar helaas bleek het hoofdje van mijn zoontje nog erg hoog te liggen en ben ik erg lang aan het persen geweest tot de gynaecoloog eindelijk ontdekte dat mijn zoontje met zijn oortje naar beneden lag waardoor hij niet via het baringskanaal geboren kon worden. Ik ben toen klaargemaakt voor een spoedkeizersnede en om 20.33 uur is onze lieve zoon geboren. Dit was dus domme pech, de verloskundige zei tegen mij dat ik anders aan het begin van de avond al wel zou zijn bevallen.
Ieder verhaal is anders, je weet nooit hoe het bij jezelf gaat. Maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel sterkte! 💙🩷

2 maanden geleden
Reactie op ICSI2021
Ik lig op dit moment sinds woensdagavond (toen 37+3) in het ziekenhuis van ...
Ach wat spannend! Heel veel succes,, ik hoop dat je de kleine snel in je armen hebt!

2 maanden geleden
Bedankt meiden voor de reacties!
Ondanks dat elke bevalling anders is, haal er hier zeker punten uit die ik mee wil nemen in gesprekken met het ziekenhuis. Zo moet ik me die dag zelf melden om 08.30u terwijl ik hier lees dat veel ballonnetjes 's avonds worden geplaatst. Voor die paar uurtjes 'slaap' zou dat ook mijn voorkeur hebben. Dus heel fijn om al deze verhalen te lezen.
En gefeliciteerd voor iedereen die nu al is bevallen deze zwangerschap van hun kleintje. Heel veel geluk, gezondheid en liefde toegewenst ❤️

2 maanden geleden
Bij de vorige zwangerschap (38+3) werd op dinsdag einde ochtend een ballonnetje geplaatst, had nog 0 cm. Tijdens plaatsing van het ballonnetje braken mijn vliezen, dus ballon er uit en ben naar huis gegaan om af te wachten of de weeën op gang kwamen. Die nacht kreeg ik ineens 40 graden koorts, dus naar het ziekenhuis gegaan. Bleek gbs bacterie te hebben en icm langdurig gebroken vliezen werd ik er ziek van. Toen aan de weeenopwekkers gehangen, maar na paar uur nog 0 cm ontsluiting. Nu had ik ook de pech dat ik medicatie kreeg tegen hoge bloeddruk en daar heel duizelig van was. Dus waar beweging effectief si voor opvangen van weeen, lukte mij dat niet. Toen een ruggenprik genomen, op mijn zij met een peanutball tussen de benen gelegen. En na 3 uur volledige ontsluiting en persdrang. Om 17:18 werd ze uiteindelijk geboren. Succes!!

2 maanden geleden
Ik zal hierbij mijn 2 bevallingen even plaatsen.
1e kindje 38 wk
Ballon geplaatst 1200 middag. Nacht ballon eruit en volgende ochtend 0600 vliezen gebroken.
Wee opwekkers en ontsluiting vorderde niet of nauwelijks. Ophoging medicatie gevolg weeenstorm. Na vele uren opvangen weeën ruggenprik en uiteindelijk ontsluiting vorderde. S'nachts volledige ontsluiting en uiteindelijk na 3 uur persen is onze zoon Tigo geboren. Duur vliezen gebroken tot geboorte 15 uur.
2e kindje 37 wk
Ballon ochtend 0900 geplaatst. Avond opnieuw geplaatst. Ochtend 0600 vliezen gebroken, ontsluiting vorderde niet, weeenstorm, pompje werkte niet, ruggenprik gekregen. Om 1700 persdrang om 18.34 werd onze dochter Filou geboren.
Duur vliezen gebroken tot geboorte:
11 uur en 29 min.

2 maanden geleden
Vorige keer ingeleid in verband met hoge bloeddruk en cholestase met 38+0.
Mocht mij ook vroeg in de ochtend melden voor de inleiding. Priming vond plaats met miso pillen. Onze dochter had er zin in, want in de avond braken spontaan mijn vliezen al (zonder daarvoor echt weeen gehad te hebben) en daarna ging het ook snel. Vanaf breken vliezen tot aan de geboorte duurde mijn bevalling ongeveer 5 uur en 30 min. Had wel een flinke weeenstorm en de pers fase heeft toch nog wel zo’n 1.5 uur geduurd.