5 Reacties

één maand geleden

Hi! Ik heb vorige week een enorme uitbraak gehad, helaas zelfs kort prednison moeten slikken. Gelukkig is een stootkuur veilig en heb ik het zo kort mogelijk gedaan. In overleg met de huisarts smeer ik waar nodig toch hormoonzalf, maar ook dit beperk ik zoveel mogelijk. Ik heb van iemand gehoord dat het beter kan worden na 12 weken, ik kijk er naar uit!

één maand geleden

Wat vervelend dat je zo’n uitbraak hebt gehad, Marchaf. Fijn dat je jouw verhaal hebt gedeeld en dat ik niet de enige ben met eczeem. Hopelijk wordt het idd na 12 weken minder. Het zit bij op plekken waar ik het nooit eerder heb gehad en het is meer dan normaal. Wil eigenlijk langs de huisarts maar zit de komende twee weken in het buitenland voor werk. Daarom kijk ik het toch nog even aan

één maand geleden

Ik heb bijna het hele jaar af en aan corticosteroïden crèmes van verschillende sterktes moeten smeren ivm een onduidelijke eczeem voor het eerst in m’n leven. Nu is het bijna gelijk met de zwangerschap afgenomen. Maar was alsnog langs bij een dermatoloog want die afspraak stond toch al. Zij zei me dat ik niet met te zware crèmes door kon gaan. En dat anders lichttherapie een non-invasieve optie is tijdens de zwangerschap. Hoop dat je hier wat aan hebt. ♥️

één maand geleden

Ook ben ik veel lauwer gaan douchen zodat het hete water mijn huid niet uitdroogt. Smeer ik dagelijks de moisturizing crème van Cerave (te krijgen bij Etos). En gebruik ik onder de douche doucheolie van Kruidvat derma huismerk. Helpt om het allemaal niet teveel te laten uitdrogen.

één maand geleden

Ik heb van mijn dermatoloog protopic zalf gekregen. Deze zalf wordt ook wel tacrolimus genoemd. Dat gebruik ik alleen als ik een uitbraak heb en vaak is het dan na twee keer smeren alweer weg. Het mag tijdens de zwangerschap gebruikt worden en ik gebruik het altijd heel weinig. Er zitten geen corticosteroïden in de zalf en dat vind ik heel fijn. In het begin kan het overigens wel branderig en heet aanvoelen, maar inmiddels heb ik die bijwerking niet meer. Voor mij, met constitutioneel eczeem, werkt deze zalf echt heel effectief.