11 Reacties

één maand geleden

Bij de zwangerschap van m’n eerste kindje hebben we met 15 weken er ook een kitten bij genomen. M’n dochtertje en de kat zijn echt maatjes, samen opgegroeid en tijdens mijn zwangerschap was de kat heel aanhankelijk naar mij en lag constant op m’n buik. Ik heb hier zelf geen nadelen aan gehad en achteraf juist heel blij mee wegens hun band, de kattenbak was inderdaad voor m’n vriend ook. We hebben de kat overal bij betrokken dus geurtjes toen ze net was geboren en ze mocht in dr kamer komen, hierdoor is er bij ons geen jaloerzie ontstaan.

één maand geleden

Ik zou het juist nu doen

één maand geleden

Zou het nu doen. Heb je lekker de tijd om hem/haar te leren kennen en op te voeden (voor zover mogelijk). Wat betreft de gevaren, die zou je anders ook hebben gehad. En als vriend dit voor zijn rekening neemt, dan zou ik niet weten wat je nog tegenhoudt 😉

één maand geleden

Bij mijn eerste zwangerschap hadden we ook nèt een kitten in huis gehaald, vlak voordat ik positief testte. De vk wees mij idd wel op toxoplasmose en dat dit bij kittens vaker voor zou komen? Geen idee waarom eigenlijk. Ik deed in ieder geval zelf de kattenbak niet en verder is alles gelukkig goed gegaan. Ik zou het ook zeker nu doen en niet pas als de baby er is.

één maand geleden

Jaaaa doen! Leuk toch 💞💞

25 dagen geleden

Ik heb 2 grote honden en meerdere katten en soms kittens 🫣 Gezellig juist . Een kat kost niet zo veel tijd

25 dagen geleden

Kennissen van ons hebben ook hun kater verloren tijdens begin zwangerschap en hebben ook kitten in huis terug gehaald ondanks dat ze er al twee hadden. Ze hebben er absoluut geen spijt van. Het gaf afleiding.

25 dagen geleden

Als de kat niet buitenkomt is toxoplasmose trouwens geen risico.
Kun je de kat niet beter nemen als de baby er al is? Anders is de kat eerst alleen en dan moet ie ineens z’n baasjes delen met een baby.

23 dagen geleden

Ik ben allergisch geworden aan katten NA de zwangerschap. Had zelf 3 katten in huis. Ik zou het dus niet aanraden.

23 dagen geleden

Lekker doen! Een huisdier is veel waard, ik heb een hond en zou niet weten wat ik zonder haar moet, in jou situatie zou ik ook een puppy (in mijn geval dan haha) nemen. Mijn hond moet straks ook wennen aan ons kindje en anders had je vorige kat dat ook gemoeten. Gewoon doen waar je je goed bij voelt! Liefde krijgen van zo’n beestje is toch veel waard 🥰