Ik ben nu 10 weken zwanger. Vlak voor ik zwanger raakte is ons beste vriendje, onze kat, overleden. We zouden weer heel graag een kat/kitten willen maar ik twijfel toch door de zwangerschap. Ik voel me lichamelijk best prima, de standaard kwaaltjes maar geen heftige dingen, wel erg moe. Ik had emotioneel ook heel veel steun aan onze kat en we hadden enorm veel plezier van hem.
Als de baby er in april is, denk ik niet dat we snel een nieuwe kat zouden nemen omdat je het dan druk genoeg hebt. Dat zou betekenen dat we misschien nog wel een jaar of langer moeten wachten. Als we nu een kitten/kat zouden nemen hebben we nog alle tijd voor hem en kan hij wennen en kunnen hij en de baby samen opgroeien en dus aan elkaar wennen. We kennen de gevaren van toxoplasmose en weten dat de kattenbak en andere kattenuitwerpselen voor mijn vriend zijn rekening komen.
Mijn vraag is of het verstandig is om nu een kitten of kat te nemen en of ik gevaren over het hoofd zie, of er te makkelijk of juist moeilijk over denk?