71 Reacties

2 maanden geleden

Hi! Wat fijn dat het bij jou zo goed helpt zeg! Ik slik het in de ochtend en namiddag en ben dan alsnog misselijk. 😅 Misschien elke 12 uur 1 pilletje pakken? Hopelijk ben je dan de misselijkheid voor.

2 maanden geleden

Oo dat is erg vervelend... Ik ben aan het denken of ik het gewoon savonds pak en dan de volgende dag rond 11.00 zodat ik de dag beter door kom.. Word het bij jouw vergoed trouwens? De Apotheek kon mij daar niet zo goed antwoord op geven .

2 maanden geleden

Ik gebruik het sinds vandaag. Dus ben benieuwd wat t me (hopelijk) gaat brengen. Ik moest het in elk geval zelf betalen.

2 maanden geleden

Reactie op stroopkoek94

Ik gebruik het sinds vandaag. Dus ben benieuwd wat t me (hopelijk) gaat bre ...
Hopelijk werkt het snel voor je! Ik gebruik het nu sinds vorige week dinsdag, en het helpt mij echt de dag door gelukkig. Al werd ik er wel extra moe van.... Ik heb helemaal niets hoeve te betalen bij de apotheek? Dus ben erg benieuwd??

2 maanden geleden

Ik gebruik het ook weer. Vorige zwangerschap tot 20 weken en nu vanaf 5,5 week weer. Het haalt bij mij de misselijkheid niet weg maar wel het overgeven gelukkig! Ik gebruik het ‘s avonds voor het slapen en ‘s ochtends bij het opstaan.

2 maanden geleden

Reactie op Meadje

Oo dat is erg vervelend... Ik ben aan het denken of ik het gewoon savonds p ...
Blijkbaar worden deze pillen sinds dit jaar niet meer vergoed door de verzekeringen. (Las ik op internet) Stond er wel van te kijken inderdaad want in 2022 hoefde ik niks af te rekenen. Ze zijn ook best wel prijzig.. maargoed als ze helpen dan is dat het ook waard natuurlijk ;)

2 maanden geleden

Reactie op Chantalld

Blijkbaar worden deze pillen sinds dit jaar niet meer vergoed door de verze ...
Dat is ook grappig want in 2022 moest ik ze gewoon betalen ook 😂 gebruik ze nu weer sinds 6 weken.. helpen wel redelijk met de scherpe randjes en nog maar 1x hoeven overgeven tot nu toe.

2 maanden geleden

Reactie op Mamafloor23

Dat is ook grappig want in 2022 moest ik ze gewoon betalen ook 😂 gebruik z ...
Ow dat is dan ook bijzonder 😅

2 maanden geleden

Ik ben nu voor het eerst zwanger, gebruik deze medicatie sinds gister. Tablet werkt 8 uur, dus als je die om 11 uur savonds inneemt is die in de ochtend om 7 uur uitgewerkt Helaas duurt het bij mij echt 2 uur voor hij werkt, maar als hij werkt kan ik weer eten en rustig aan mijn dagelijkse dingen weer doen… Voor nu besloten om het sochtends en smiddags te pakken….

2 maanden geleden

Ik heb net even info gevraagd bij CZ waar ik verzekerd ben. Emesafene word vergoed, maar het is wel 85 cent per pilletje eigen risico...

2 maanden geleden

En nu ben ik net gebelt door de huisarts... Dat ik moet stoppen met de pilletjes... Aangezien het maar 10 dagen mag?? De moed zakt me in mijn schoenen 😔😔😔

2 maanden geleden

Reactie op Meadje

En nu ben ik net gebelt door de huisarts... Dat ik moet stoppen met de pill ...
Hoezo stoppen? Ik heb die toen echt een paar weken achter elkaar mogen slikken. Misschien even je verloskundige hierover bellen. Als het voor jou zo goed werkt dan moet je die gewoon blijven slikken.

2 maanden geleden

Reactie op Chantalld

Hoezo stoppen? Ik heb die toen echt een paar weken achter elkaar mogen slik ...
Ja dat vroeg ik dus ook aan de huisarts... Maar ik moest er echt mee stoppen?? Ik vind het ook echt heel gek? Ik ga morgen de verloskundige eens bellen.

2 maanden geleden

Reactie op Meadje

Ja dat vroeg ik dus ook aan de huisarts... Maar ik moest er echt mee stoppe ...
Goed idee! Ben benieuwd naar haar antwoord!

één maand geleden

Reactie op Chantalld

Goed idee! Ben benieuwd naar haar antwoord!
Ik heb contact gehad met de verloskundige. En die weer met de gynaecoloog. En ik mag gewoon met de pilletjes doorgaan 😊👍 in mijn achterhoofd zei wel een klein stemmetje ooo waarom mag het dan niet van de huisarts?? Maar ik moet maar gewoon vertrouwen hebben in een gynaecoloog toch?? Die hebben er meer verstand van neem ik aan.

één maand geleden

Ik slik het ook sinds gister (toen 6+4 zwanger) ivm niet meer kunnen eten (wel drinken :)) en heel slap en moe zijn. 1 pil genomen om 14:00 uur en hij lijkt nu nog te werken gelukkig! Op de verpakking staat 1 tot 2 pillen per dag en de verloskundige zei zelfs je mag 3 pillen per dag.. Herken wat je zegt van mijn vorige zwangerschap toen zeiden ze ook je mag het nu niet meer slikken en je lichaam moet het zelf gaan doen. Volgens mij kan je het wel gewoon langer doorslikken.. gister ook aangesloten bij een Facebook groep over HG (je hebt een natte en droge variant kwam ik toen achter) om juist over medicatie hiertegen en ervaringen meer te leren. Hopelijk ga je de juiste balans vinden 🍀

één maand geleden

Net als bij mijn vorige zwangerschap ben ik heel misselijk (toen tot 20 weken ongeveer) maar zonder spugen. Heb toen dit gebruikt een paar keer maar kon niet meer functioneren vanwege de sufheid. Nu vanaf 6 weken elke avond een half tabletje en nu gaat het supergoed, nog wel af en toe misselijk maar kan prima functioneren met regelmatig iets eten. Zo fijn! Hoop wel dat het zo blijft (nu 8+4, het wordt natuurlijk nog erger..)

één maand geleden

Reactie op Chantalld

Blijkbaar worden deze pillen sinds dit jaar niet meer vergoed door de verze ...
Ik kreeg gister inderdaad ook te horen bij de apotheek dat ze het niet meer vergoeden. Door de gynaecoloog zetpillen voorgeschreven gekregen maar moest €76 afrekenen. Maar niet gedaan en nu proberen met een ander soort zetpil. Bang dat ik de gewone pil variant gewoon weer uitspuug.

één maand geleden

Reactie op Priscilla Cardona

Ik kreeg gister inderdaad ook te horen bij de apotheek dat ze het niet meer ...
Jeetje €76... ik vond €50,- al veel voor 30 tabletten. 🙈 Wat voor medicatie ga je nu proberen?

één maand geleden

Reactie op Chantalld

Jeetje €76... ik vond €50,- al veel voor 30 tabletten. 🙈 Wat voor medicat ...
Ja echt niet normaal hè. Heb nu metoclopramide 10mg zetpillen. Het onderdrukt de misselijkheid een beetje maar haalt het niet helemaal weg. Wel beter uit te houden zo. Zo lang ik niet te veel doe hou ik mijn eten nog binnen.