47 Reacties

één maand geleden

Hi, Ik was ook heel erg huiverig, maar het is voor mij niet houdbaar zonder. Inmiddels slik al ruim 3 weken 3 tabletten emasafene per dag.. daar boven op nog de primperan en die dan 5 dagen twee dagen stoppen en dan weer 5 dagen, omdat het zonder helaas nog niet beter gaat.. Gelukkig kan het voor de baby geen kwaad en ik heb er veel baat bij. Op deze manier houd ik gelukkig wat eten en drinken binnen. 🤗. Inmiddels ben ik twaalf weken zwanger, en hoop snel zonder te kunnen 🤞🏻🍀

één maand geleden

Reactie op Emma2711

Hi, Ik was ook heel erg huiverig, maar het is voor mij niet houdbaar zonder ...
Oh jeetje dat klinkt ook heftig. Ik hou het wel binnen maar ik ben de hele dag met elke beweging aan het kokhalzen. Bedankt voor je reactie dat stelt mij een beetje gerust. Je word toch nerveus van al die pillen die je ineens gaat slikken met een baby in je buik.

één maand geleden

Reactie op Charissa90

Oh jeetje dat klinkt ook heftig. Ik hou het wel binnen maar ik ben de hele ...
Heel herkenbaar! Vind het altijd dood eng om medicatie te slikken als ik zwanger ben, maar ze hebben me er echt van verzekerd dat het echt niet schadelijk is ☺️

één maand geleden

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap hele erge HG gehad van week 7-22. Ik begon met primperan, daarna emesafene en tot slot zelfs zofran. Dit heb ik genomen tot week 22. Ik vond het ook heel eng om van alles te slikken, omdat je bij zofran kans hebt op schisis bij de baby. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Probeer ook vertrouwen te hebben in de artsen. Ze schrijven je niet zomaar van alles voor. Het komt echt goed!

één maand geleden

Reactie op iLa-D

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap hele erge HG gehad van week 7-22. Ik be ...
Oh jeetje vreselijk! Ik hoop dat ik snel van de klachten af ben. Bedankt voor je reactie en je hebt gelijk hoor, ik moet er ook op vertrouwen dat ze het niet zomaar uitschrijven maar ik vond het toch even een beetje spannend en wat werkt dan beter dan medestanders om een beetje geruststelling😊.

één maand geleden

Ik heb van week 5 tot week 10 elke dag primperan geslikt! Dus je hoeft echt niet te stoppen met primperan. En ik slik nu nog steeds (sinds week 5) elke dag emesafene.

één maand geleden

Ik gebruik nu bijna 4 weken primperan en heb het idee dat het de scherpe kantjes er vanaf haalt. Durf nog echt niet af te bouwen, ben blij met hoe het nu gaat 🙂

één maand geleden

Ik krijg helaas geen Primperan de dokter vind het niet verstandig en ze willen eerst dat ik een potje urine in kom leveren om onderzoek te doen. Dus ik zit nog even in de wachtstand.

één maand geleden

Reactie op Charissa90

Ik krijg helaas geen Primperan de dokter vind het niet verstandig en ze wil ...
Wat ontzettend jammer dat jouw ziekenhuis zo achterloopt. Ze willen dus gaan zoeken op ketonen terwijl dat helemaal niets zegt over eventuele hg. Zoek stichting zehg eens op en lees je even in!!

één maand geleden

Ik zie dat je ook 9 weken bent nu. Ik ook vandaag en merk echt dat het mega aan het pieken is. Laten we hopen dat het na deze week weer minder wordt en over gaat 🙏🏻 ik zit op 2 emasefane per dag en neem indien nodig tussendoor een omeprazol. Dit wordt niet perse tegen misselijkheid gebruikt maar het helpt mij echt heel erg!

één maand geleden

Reactie op jdbx

Ik zie dat je ook 9 weken bent nu. Ik ook vandaag en merk echt dat het mega ...
Ik heb trouwens ook geen een keer overgegeven maar dat misselijke gevoel en kokhalzen is ook al vreselijk 🙈

één maand geleden

Reactie op jdbx

Ik zie dat je ook 9 weken bent nu. Ik ook vandaag en merk echt dat het mega ...
Omeprazol heb ik nog niet geprobeerd. Leuk dat we even ver in de zwangerschap zitten overigens😊. Ik hoop heel erg met je mee dat we het ergste bijna gehad hebben. Ik merk inderdaad ook dat het deze week echt piekt. Ik heb er al wel vanaf week 7 last van maar pas nu echt het kokhalzen..

één maand geleden

Wat jammer om te lezen dat sommige huisartsen zwangere vrouwen zo laten aanmodderen! Als je wekenlang zwaar misselijk bent en veel moet overgeven, heb je vaak hyperemesis gravidarum en loop je serieus risico op uitdroging. Emesafene en Primperan helpen daarbij vaak onvoldoende. Ik heb nu mijn 2e HG-zwangerschap en wordt na 2 x uitdroging de eerste 2 maanden eindelijk serieus genomen. Ik slik nu ook Ondansetron wat het een stuk draaglijker maakt. Zoals eerder genoemd lees je goed in, zie ook stichting ZEHG en vraag aan je huisarts om je door te verwijzen als je bij de HA niet verder komt.

één maand geleden

Reactie op Feather

Wat ontzettend jammer dat jouw ziekenhuis zo achterloopt. Ze willen dus gaa ...
Bedankt voor de tip, ik ga gelijk even kijken. Ja ik baal er echt een beetje van maar ik ga maar even mee met wat ze nu willen. Zwangerschapsdiabetes ga ik in ieder geval niet vanuit want ik heb geen van de symptomen. Ik heb enkel last van die misselijkheid en het kokhalzen en uiteraard moe maar dat is niet zo raar.

één maand geleden

Reactie op Els7134

Wat jammer om te lezen dat sommige huisartsen zwangere vrouwen zo laten aan ...
Ja het is inderdaad nogal rot. Wat ik wel moet zeggen is dat het tot nu toe alleen de misselijkheid en het kokhalzen is. Ik ben niet aan het overgeven en hou al mijn eten en drinken nog binnen. Het is alleen dat ellendige gevoel van constant misselijk zijn en dat kokhalzen doet zeer.

één maand geleden

Primperan werkte bij mij nog slechter dan Emesafene. Maar je kunt het echt gewoon proberen. En ik kan je echt acupunctuur aanraden!

één maand geleden

Reactie op Prax

Primperan werkte bij mij nog slechter dan Emesafene. Maar je kunt het echt ...
Ik hoor dit inderdaad vaker ja. Ik heb in het verleden accupunctuur gehad vanwege paniekaanvallen en toen deed het eigenlijk weinig vandaar dat ik hier wat sceptisch over ben ondanks dat dit natuurlijk totaal iets anders is.

één maand geleden

als je nou echt niet beter wordt van de medicijnen dan vraag je een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Want hier moet je echt niet mee blijven doorlopen. Hier nu gelukkig aan de betere hand sinds een paar dagen en heb alleen nog maar eme nodig maar bij mijn eerste zwangerschap had ik zware hg en heb ik 6 ziekenhuis opnames gehad. En ben ik 9 maanden lang doodziek geweest.

één maand geleden

Reactie op Charissa90

Omeprazol heb ik nog niet geprobeerd. Leuk dat we even ver in de zwangersch ...
Jep, precies hetzelfde! Ik zit nu sinds 15 dagen aan de omeprazol. Heel erg verbaasd want mijn vorige zwangerschap had ik nergens last van. Ik ga er echt wel vanuit dat we binnenkort de medicatie kunnen afbouwen 🙏🏻🤞🏻

één maand geleden

Ik heb inmiddels nu 3 weken emesafene en daarnast af en toe 5 dagen primparan, zonder had ik dit echt niet overleefd