Hallo mama’s (to be),
Ik heb niemand aan wie ik advies kan vragen, dus vandaar op deze manier.
Ik ben al heel lang samen, 13 jaar getrouwd. 1 kind en nu zwanger van de 2e. Mijn man heeft een goede baan verdient goed. Hierdoor hebben een groot huis kunnen kopen. In totaal zijn onze vaste lasten 4000 euro. Hij betaalt dit alleen. Alle resterende kosten zoals sporten voor de kinderen, boodschappen, verjaardagen, kleding voor de kids betaal ik. Dit met m’n eigen geld (ik heb een ww). Ook betaal ik m’n eigen vaste lasten zoals telefoonrekening, geef m’n ouders maandelijks geld, sportschool etc.
Nu is het zo dat bij iedere ruzie of iedere oneindigheid ik te horen krijg wat hij wel niet allemaal voor mij betaalt. Voor het gezin betaalt.
Ik heb nu een WW (zit voorlopig goed), ben ondertussen wel op zoek naar een baan. Hij verdient zo goed dat ik het niet voor elkaar krijg om ook zoveel te verdienen EN voor de kinderen te zorgen. 80% van de zorg komt op mij.
Ondertussen ben ik ook achtergekomen wie mijn echte vriendinnen zijn, en heel eerlijk gezegd heb ik vriendinnen, maar eigenlijk ben ik eenzaam. Ik kan niet zomaar aan ‘gewone vriendinnen’ advies vragen over m’n huwelijk. Ik kan ze niet vertrouwen en ik heb niemand bij wie ik ff een theetje kan drinken en m’n verhaal kwijt kan.
Ik ben het gewoon zo zat om dit al jaren te horen. Dat hij zoveel betaalt en investeert (financieel). Het geeft hem macht. Ik merk gewoon dat ik emotioneel en financieel afhankelijk van hem ben. Financieel zou ik het niet alleen redden en op emotioneel gebied hij is echt m’n beste vriend, omdat ik daar ook niemand in heb. Ik krijg nu dus een reality check hoe afhankelijk ik eigenlijk ben geworden van hem.
Ik houd van hem en ik we hebben zovaak ruzie hierover. Ik ben het ook gewoon zat. Ik wil niet meer afhankelijk van hem zijn, maar waar begin ik? Hoe moet ik dat doen? Ik heb het dat mijn man zich ook hierdoor heel erg naast z’n schoenen loopt, omdat ik zo vastzit aan hem en dus geen kant op kan. Heb 2 dagen lang alleen maar gehuild. Is er iemand die mij hierin kan adviseren?
❤️…