14 Reacties

één maand geleden

Dat is heel lastig om te zeggen, omdat endometriose pijn bij iedereen ook weer anders is. Ik vond de bevalling een heel stuk pijnlijker dan mijn endometriose pijntjes 😅

één maand geleden

Het grote verschil vond ik dat een wee echt op en af gaat met de pijn. Mijn endometriose pijn is vaak zeurend en blijvend aanwezig en hier zit niet het golf ritme in zoals dat bij weeen wel zo is. Hoe uit endometriose bij jou zich?

één maand geleden

En daarnaast vond ik het vooral pijn met een doel (waardoor het draaglijker is) en dat is wanneer je endometriose pijn hebt niet 😉

één maand geleden

Ik vond het ergens vergelijkbaar qua pijn van 0 tot 10. Alleen krijg je wat pauzes, en ik moet zeggen dat ik de groeipijnen tijdens de zwangerschap lastiger vind. Maar bij mij hebben ze pok endo op mijn banden weggehaald dus dat is best logisch. Na de bevalling de naweeën vond ik meer vergelijkbaar! Dan mis je toch dat stukje adrenaline. Maar tijdens de bevalling zit je helemaal in een andere wereld dus heel moeilijk om te verhel

één maand geleden

Ik vond de eerste weeën minder erg dan mijn endometriose pijn (ik heb hele heftige pijn en slikte hiervoor ook morfine en andere sterkte pijnstilling) . Het is een hele andere soort pijn. Maar ik persoonlijk zou de pijn van de weeën liever hebben dat de pijn die ik met mijn endometriose heb. (Ben blij dat het nu weer wat rustiger is en grotendeels weer afneemt tijdens de zwangerschap, heb wel af en toe nog kleine pijn aanvallen maar dat ik door het rekken omdat ik ook precies tussen mijn baarmoeder en endeldarm endometriose heb. Maar zoals andere hier ook benoemen iedereen ervaart andere soort pijn en wat bij de een als heel veel pijn ervaren wordt kan bij een ander weer anders zijn :)

één maand geleden

Vergelijken*

één maand geleden

Reactie op Chelsea1234

Vergelijken*
Wat bedoel je met deze comment?

één maand geleden

Reactie op Nini22

Het grote verschil vond ik dat een wee echt op en af gaat met de pijn. Mijn ...
Mijn endometriose pijn kwam ook soms in vlagen (nadat ik overgegeven had van de pijn voelde ik me iets beter) maar inderdaad wel blijvend en zeurend voor op zijn minst 5 uurtjes. Ik hoop dat de pijn vergelijkbaar of minder erg is van bevalling, maar dan weet ik iig wat me te wachten staat!

één maand geleden

Reactie op itel1995

Ik vond de eerste weeën minder erg dan mijn endometriose pijn (ik heb hele ...
Bedankt voor je comment. Ik zit enorm op te kijken naar de bevallingspijn, maar als ik endometriose pijn heb ervaren dan weet ik op zijn minst wat ik kan verwachten en dat ik het overleef. Gelukkig is de endometriosepijn bij jou wat afgenomen! Het is idd echt verschrikkelijk

één maand geleden

Reactie op OndernemendeMuzieknoot994115

Er staat een fout in haar voorgaande comment die ze hiermee corrigeert 🙂

één maand geleden

Ik de comment ervoor sloot hij te vroeg af. Dus ik typte mijn comment hier nog even verder want anders was het wel heel onduidelijk, kan berichten helaas niet bewerken

één maand geleden

Ik vond de bevalling veel heftiger. Begin van de bevalling, de eerste 1-2 cm een beetje vergelijkbaar.

één maand geleden

Bedankt voor je comment. Ik zit enorm op te kijken naar de bevallingspijn, ...
Moet zeggen toen het net begon dacht ik ow is dit het hahaha maar daar kwam ik snel op terug, ik heb wel een hele hele snelle bevalling gehad en ging van 4 cm naar 10 in 2/3 uur tijd, maar op het moment zelf was ik zo blij om me kindje te ontmoeten en heel eerlijk als ik er nu op terugkijk of aan denk kan ik me weinig herinneren van de pijn(de persweeën waren pittig maar niet dat ik nu vandaag denk ik doe het niet nog een keer) het is heel lastig uit te leggen in woorden misschien. Maar ben misschien ook wel een uitzondering omdat dat mijn eerste bevalling was en alles zo enorm snel ging en er zonder scheuren vanaf kwam en binnen 2 dagen weer de oude ik was. Dat zelfs de kraamzorg zei dat het was alsof ik niet eens een bevalling had gehad. En ik was echt voor me bevalling mega bang ook vanwege de endometriose ik wist niet wat voor effect dat zou hebben. Enige bij mij was dat ik na 5 weken al ook gelijk ongesteld was en hierdoor de pijn weer terug kwam. (Ik gaf wel borstvoeding) Dus hoopte dat het uitgesteld werd maar helaas. Ben nu 8 maanden geleden bevallen en nu 2e kindje ook omdat na het vervullen van de kinderwens bij mij de baarmoeder eruit gehaald wordt omdat het de enige mogelijkheid is om van mijn pijn af te komen

één maand geleden

Hoh. Dat hangt zo hard af van hoe erg iemands endometriose is en waar die dan zit etc. Ikzelf vond mijn bevalling véél erger dan mijn endometriose pijn. Vooral de ontsluitingspijn vond ik vreselijk. De actieve arbeid vond ik minder pijnlijk, omdat je dan echt actief kan meepersen en je weet dat je er bijna bent. Maar ik neem bv geen morfine tegen endometriose pijn. Hoogstens eens een tradonal als het te erg wordt. Dus ik weet niet of je dat echt kan vergelijken met elkaar.