38 Reacties
10 maanden geleden
Germ ik snap je helemaal ik moest 2.5jaar geleden ook ingeleid worden vanwege slechte waarden. Uiteindelijk kwam ik die ochtend in het ziekenhuis en toen bij de voor controle had ik 4cm ontsluiting. En 8uur later was ik bevallen zonder pijnstilling of remmers of versneller.
Ik gun jou ook een mooie en goede bevalling toe!🤞🍀💛
10 maanden geleden
Mijn bevalling (van de eerste, heb nu nog eventjes te gaan als het goed is) begon met gebroken vliezen, schijnt niet standaard te zijn maar kan dus wel. Daarna duurde het eventjes voor alles echt op gang was.
Ik had rugweeën en ben van mezelf geen held dus na een halve dag ben ik lekker voor een ruggenprik gegaan. Dat was echt een wondermiddel voor mij!
Ik heb ook weeën opwekkers gehad omdat ze het kindje het liefst binnen 24 uur na het breken van de vliezen ook de wereld wilden hebben.
Dat hebben we niet helemaal gehaald.
Uiteindelijk heb ik ook een knip gehad omdat de (niet zo) kleine niet vanzelf naar buiten kon en ik op was na ruim twee uur persen. Daarmee was hij er in no time.
Klinkt niet als een perfecte bevalling toch?
Maar ik kijk er echt alleen positief op terug.
Zo veel lieve mensen om mij te steunen, de mooiste beloning die je je kan wensen en een stoot hormonen van je lichaam om te helpen.
Ik zei echt al binnen een paar uur dat ik uiteindelijk nog een tweede kindje wilde 😅
Daarnaast: als ik het kan kan jij het zeker ook!
Het is een beetje een vreemd en spannend idee maar je lichaam en de verloskundige/andere ervaren mensen om je heen weten precies wat je moet doen, gaat goedkomen, echt waar! 🍀💪💕
10 maanden geleden
Reactie op YayaB
Mijn bevalling (van de eerste, heb nu nog eventjes te gaan als het goed is) ...
Heel herkenbaar wilde dit ook typen want hoe ellendig het ook kan zijn de bevalling duurt maar een dag max, je zwangerschap en na bevalling dat duurt het langst en dat heb je ook overleefd zo zie ik het. Was 40w 3 dagen zwanger.
Had 72u gebroken vliezen, had weeën maar niet voldoende dus alsnog opwekkers, morfine pompje wat voor geen meter hielp. De infuus raakte tussendoor los waardoor ze opnieuw moesten opbouwen, nog meer pijn. Ik schreeuwde het uit, ramde de armleuning van het bed, douchen hielp niet... maar de warme zak op me rug in het zkh was verlichtend zeker aanrader. De zwangerschapsbal was te hoog dus had ik niets aan. Slokjes water en mini ventilator want het was midden zomer. Dextro voor the energy. Ik had geen idee hoe ik moest bevallen, ik probeerde de adviezen op te volgen maar was uitgeput. Wist niet meer wat een wee was om te persen alleen dat poepgevoel was er. Ik vergat vaak te ademen, kreeg ook een tijdelijke cathether terwijl ik naar de wc kon gaan... Uiteindelijk 12 uur verder is ze met prikjes in haar hoofd om de stressgehalte te testen en een knip in mij geboren. Bijna nog de vacuümpomp. Ik was zo blij!!!! Ik doe het nog 10x over voor m'n meisie. Daarna voelde ik niks meer was zo gelukkig, de hechting niet, de placenta etc. Gelijk huid op huid, navelstreng zelf geknipt me man was te bang. En borstvoeding.
Kan elk moment bevallen van de 2e ben nu 37w.
10 maanden geleden
Ik ben bij de 1e ingeleid. Ik kan je vertellen, ik was ook zo zenuwachtig en ik ben mega bang voor alles met naalden/ziekenhuis/bloed. En toch kan ik zeggen dat ik enorm positief terugkijk op mn bevalling!!Alhoewel t inleiden in eerste instantie niet wilde vorderen (kreeg geen ontsluiting door ballon enz) zijn uiteindelijk vliezen spontaan gebroken terwijl ik in het ziekenhuis was. Ze hebben me wel weeën opwekkers gegeven. Vond t allemaal wel spannend (t infuus alleen al was voor mij erg spannend met naalden fobie). Maar wat ik geleerd heb tijdens alle bezoekjes aan ziekenhuis en ook tijdens bevalling: al t personeel (in ons geval) was super lief en helpen je echt, ook juist als je het spannend vindt! Mijn vliezen braken rond 12 uur snachts en nog geen 12 uur later is mijn dochter geboren, half uur persen. Ik vond het pittig maar zonder pijnstilling het gered en geen scheur/knip of iets anders. Het is echt n absurde oerkracht die vrij komt en ik voelde me zo trots naderhand!! Tipje: de Tens en zon yogabal vond ik heel fijn persoonlijk.
Ik was ook dus mega bang van te voren en achteraf kan ik zeggen dat het echt n bevalling was die ik anderen ook toe zou wensen. Dus zo kan het zeker gaan! Uiteindelijk wat hier eerder ook al is gezegd gaat t uiteindelijk voorbij en is t n dag werken. Dat voelt heel eng en lang als je er van te voren over nadenkt maar je moet vooral t op je af laten komen, dat is misschien ook wel t spannende vond ik. Je weet gewoon niet hoe t loopt.
You can do it!!
10 maanden geleden
Ik voel die spanning nu ook inderdaad. Ik word niet ingeleid en heb nog zo'n 5.5 week te gaan maar nu het steeds dichterbij komt begin ik de spanning ook te ervaren. Goed dat je dit topic geopend hebt. Ik lees graag de positieve verhalen mee.
10 maanden geleden
Ik had nu niet bepaald een geweldige bevalling, MAAR wat ik wel nog onthou is hoe enorm empowerent het was en hoe krachtig ik mij voelde als vrouw. Hoe je als vrouw zo’n kindje gewoon kan laten geboren worden, is echt werkelijk ongelofelijk. Zeker als je dan omringd wordt door vroedvrouwen, dan gaat er echt zo’n oerkracht door je heen. Ik voelde me ongelofelijk sterk en stoer.
Ik hoop die “high” opnieuw mee te maken, want er is weinig dat daar aan kan tippen. Dus komt goed hoor! ❤️
10 maanden geleden
Toen ik gespannen was voor mij eerste bevalling hielp het mij regelmatig de bevalling visualisatie te doen op spoity van geboorte verwachting, Katja van Aller. Hielp me echt een mooie bevalling voor me te zien.
Uiteindelijk zonder pijnbestrijding in 7 uurtjes bevallen. Het was pittig maar ik was ook heel tevreden. Inderdaad, er komt zo'n oerkracht vrij... je lichaam kan het wel! Ontspannen was echt dé key, dus ik zou zeggen, trek alles uit de kast zodat jij je relaxed kan voelen. Fijne muziek en het bad hielp mij enorm en focus op buikademhaling.
Veel succes!! :)
10 maanden geleden
Reactie op Appelpitje08
Toen ik gespannen was voor mij eerste bevalling hielp het mij regelmatig de ...
Spotify*
10 maanden geleden
Zo fijn dat je hier een topic over plaatst. Ik heb dit dus ook de afgelopen week (36+2) als ik er over probeer te praten zegt iedereen a joh komt goed. Ik krijg er echt nachtmerries van en dan zie ik dingen als dat mn bekken gaan breken, helemaal uitgescheurd of dat is iets mis is met mijn babytje. Ik typ dit ook met tranen van angst weet echt niet wat ik hiermee moet
10 maanden geleden
Hi mama!
Ik ben bij mijn vorige ook ingeleid ivm klein babytje. In de ochtend mijn vliezen gebroken, helaas kwam het niet vanzelf op gang en weeënopwekkers. Deze waren best intens! Dus toen om een ruggenprik gevraagd. Dit was top, kon ik even bijkomen en bijslapen. Eenmaal 10 cm ontsluiting was ze er met 20 minuten persen. Om 16:00 uur geboren. Dus goede ervaring hier!
Succes mama jij kan dit! 💕
10 maanden geleden
https://community.24baby.nl/forum/zwanger/tweede-keer-bevallen-zonder-pijnbestrijding-o0daj5J?utm_source=24Baby&utm_medium=app
Ik heb hier wel wat positieve verhalen uitgehaald. En er deels ook mijn “bevalplan” op gebaseerd ☺️
Ook veel YouTube filmpjes gekeken met goede oefeningen en tips voor betere bevalling. Daar haal ik ook wel veel positiviteit uit.
10 maanden geleden
Reactie op dilaraax973
Zo fijn dat je hier een topic over plaatst. Ik heb dit dus ook de afgelopen ...
Wat naar dat je hier zo'n last van hebt! Heb je hierover gepraat met je verloskundige? Misschien kan die je met deze angst helpen omgaan, of een doorverwijzing geven voor hulp, mogelijk met de pop poli.
Hopelijk vind je een goede manier om hiermee om te gaan! Veel succes!
10 maanden geleden
Ik heb 2 bevallingen gehad waar ik goed op terug kijk😊
De eerste duurde vrij lang, aanloopfase en persen in totaal 44 uur, maar ondanks dat kijk ik er heel goed op terug. Ik ben thuis bevallen met tens voor rug weeën. Mijn man heeft me heel fijn ondersteund en ook de vk.
De tweede bevalling was totaal anders. Eerste weeën tot geboorte duurde 4,5 uur, waarbij het echt actieve deel maar 1,5 uur duurde. Verloskundige was tussendoor even weggegaan en niet op tijd terug, omdat ik van 3 naar een baby in mijn armen ben gegaan in 30 minuten 😅. We moesten daarna wel echt even bijkomen van wat er in zo’n korte tijd was gebeurd, maar ook op deze bevalling kijk ik heel goed terug. Ergens ook wel heel bijzonder om helemaal op eigen kracht te bevallen en mijn man die onze dochter heeft aangepakt.
Wat ik zelf heel fijn vond was om te kunnen bewegen en in mijn eigen bubbel kruipen. Niet te veel mensen om me heen. Nog even onder de douche. Op dat moment voel je wat goed is en bij je past.
Je kan het😊
10 maanden geleden
Hier ook een positief bevalverhaal! Ik draaide me ‘s nachts om in bed en voelde ineens een enorme golf water lopen: vliezen gebroken! Gelukkig helder van kleur. Binnen een uur kwamen de weeën al op gang en al snel om de 2-3 minuten. Ik heb goed op mn adem gelet en gedacht aan wat ik in de cursus geleerd: zie een wee als een golf waarop je meebeweegt ipv ertegen te vechten door je schrap te zetten. Ik kwam zo in m’n eigen bubbel dat ik niet eens in de gaten had dat ik al 2 uur lang zoveel weeën zo dicht op elkaar had, mijn man heeft de vk gebeld. Bleek ik na 2 uur al 6-7 cm ontsluiting te hebben! Een kleine 2 uur later lag de kleine na 15 minuten persen op mn borst. Geen ring of fire gevoeld en slechts 1 kleine hechting nodig. Ik zei na afloop meteen: al zou ik dit nog 20x moeten doen in m’n leven, prima!
10 maanden geleden
Hier ook vorige zwangerschap ingeleid, plaatsen van ballon ging niet goed, want vliezen braken. Toen naar huis gestuurd en in de nacht kreeg ik 40 graden koorts. Meteen naar het ziekenhuis waar bleek dat ik gbs bacterie had. Dus, werd meteen aan de weeenopwekkers gehangen. Heb het gewoon op me af laten komen. Helaas door hoge bloeddruk medicatie was ik heel duizelig, dus wist geen houding aan te houden. Ik vond de weeën op zich te doen, maar ze kwamen snel achter elkaar en de duizeligheid zorgde er voor dat ik liefst wou liggen. Maar op de weeen op te vangen bewoog ik liever! Na 3 uur nog 0 cm, dus besloot voor een ruggenprik te gaan. Toen met een peanut ball tussen mijn benen op mijn zij gaan liggen (knees in, calves out). Na 2 uur volledig ontsluiting en pers dwang kwam! Persen ging goed, nauwelijks scheuren, moest wel gehecht worden. Maar ik heb er nooit last van gehad! Ik kijk er heel positief op terug, ook al wou ik het liefste geen medische bevalling. Mijn tip is om je goed voor te bereiden, en tips van “thenakeddoulaofficial” te lezen
10 maanden geleden
Mijn vorige bevalling heb ik als heel positief ervaren! Ik werd om half 3 ‘s nachts wakker omdat ik (WEER 🤪) moest plassen. Toen ik weer in bed lag, voelde het toch onrustig en had ik eigenlijk al hele regelmatige weeen. Na een uur heb ik toch maar m’n vriend wakker gemaakt en hebben we rond 4u de verloskundige gebeld. Toch nog even aangekeken, maar om 5.30 was ze er en had ik al 4cm ontsluiting. Zijn ons toen rustig gaan klaarmaken voor het ziekenhuis (wou ik graag) en daar waren we om 7u. Uiteindelijk is onze zoon om half 12.30 geboren en heeft de bevalling dus ‘maar’ 10u geduurd (waarvan wel 1,5u geperst).
Ondanks dat het als het snelle bevalling werd gezien voor de eerste keer, verliep het in mijn beleving allemaal heel rustig en zonder stress. Ik teken ervoor als het straks weer zo mag gaan 😊
10 maanden geleden
Ik ben op 11 juli gestart met de inleiding ivm zwangerschapsvergiftiging. Alles ging heel snel. Ik kreeg een ballonnetje, dat vond ik nog het ergste van de bevalling. De rest verliep voorspoedig. De vk brak mijn vliezen rond een uur of 9, daarna gingen ze weeën opwekken met oxytocine. Standje 2 was voldoende. Ik kon deze weeën prima opvangen door mee te ademen. Weet dat tegenstribbelen écht zorgt voor meer pijn en sterkere weeën. Adem ze weg en probeer in je bubbel te komen. Ik moest op mijn rug blijven liggen, omdat ik aan een infuus, bloeddrukmeter en CTG lag, idealiter zou ik graag wat in beweging gebleven zijn. De rugweeën vond ik liggend erg moeilijk op te vangen, maar met hulp van mijn vriend die hard tegendruk gaf, lukte dit. Uiteindelijk is mijn zoontje geboren met behulp van vacuümpomp en een knip. Klinkt allemaal heftig, maar op dat moment was dat niet zo. De placenta kwam snel en in nog geen 5 uur ben ik bevallen, wat voelde als een uurtje haha! De tijd leek heel snel te gaan. Ik heb in die tijd ook nog twee giften AB gekregen ivm GBS dragerschap, maar daar heeft mijn zoontje ook geen last van gehad.
Het komt goed mama. Je gaat dit doen!! 🩷💙