11 Reacties
5 maanden geleden
Ik lees mee! Ben erg benieuwd maar ervaringen. Wij willen hem ook aanschaffen, er is nu ook 15% korting met de code ZOMER15 (zie hun instagram)
Ik twijfel zelf ook tussen een andere cursus van liefde van een moeder:
https://liefdevaneenmoeder.nl/slaap-uit-verbinding/
5 maanden geleden
Ik vond het een fijne cursus voor mijn inmiddels 2 jarige. Het is in principe de chair methode en er staan wakker tijden per 2 maanden in. Toch vond ik het fijn hier naar terug te kunnen keren als we na een griep het zelf inslapen weer hadden verloren.
Ik vond het vooral fijn dat zij niet van het harde trainen zijn en daarin liggen mijn man en ik op 1 lijn. Dus we hebben ook nog 2x een consult gedaan toen we vastliepen en hij elke ochtend om 5u of eerder wakker werd.
5 maanden geleden
Wij hebben destijds de training van Bureau van Slaap gedaan bij ons eerste kindje. Toen was ze wel al 9 maanden. Het is een methode die ons aansprak. Niet laten huilen, maar juist nabijheid bieden.
Bij ons duurde het wel even voordat het echt werkte. Ik denk dat we er zeker twee maanden mee bezig zijn geweest. Maar onze dochter was toen ook al wat ouder en het slapen ging eerlijk gezegd echt heel slecht. Ze sliep alleen tussen ons in en viel alleen in slaap aan de fles. Dus we moesten eigenlijk eerst de basis opnieuw opbouwen. Haar laten wennen aan haar eigen bedje, zorgen dat het voor haar een fijne plek werd, en haar leren om zonder flesje in slaap te vallen.
Wat ons misschien nog wel het meeste heeft geholpen, is dat de training het moment was waarop mijn vriend en ik zeiden van dit is de methode die we gaan doen (eerder verschilde we nog een beetje van mening) en blijven we consistent. Daarvoor probeerde we af en toe iets, en als het niet werkte stopte we al best snel.
Als je op deze leeftijd al begint, denk ik dat het beter kan gaan dan bij onze dochter (al blijft elk kindje natuurlijk weer anders).
Laat maar weten als je vragen hebt over wat je van de training kan verwachten😉
5 maanden geleden
Reactie op Saffier20242025
Wij hebben destijds de training van Bureau van Slaap gedaan bij ons eerste ...
Jaa dat denk ik dus ook. Het is een training waarvan je achter de visie staat, en omdat je er voor betaald wil je je als ouders er aan committeren.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of het echt werkt met een stappenplan van stap naar stap, of dat je toch nog zelf een plan moet maken? En of je veel nieuwe info hebt gelezen?
5 maanden geleden
Reactie op Jaimy39
Ik lees mee! Ben erg benieuwd maar ervaringen. Wij willen hem ook aanschaff ...
Wij hebben die van liefde van een moeder gedaan; vond deze het fijnst (tov slaapconsult slaaptipsvoorbabys). Het is, in mijn ogen, realistisch en gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.
5 maanden geleden
Wij hebben het destijds gedaan voor ons zoontje van toen 2, hele fijne tips en merk dat ik sommige dingen nu ook een beetje toepas bij ons dochtertje.
4 maanden geleden
Reactie op kk28
Jaa dat denk ik dus ook. Het is een training waarvan je achter de visie sta ...
Sorry voor de late reactie! De training heeft een duidelijk stappenplan die je kan volgen. Wij hebben het wel hier en daar anders gedaan als we merkten dat dat beter voor ons werkte.
Bij ons zoontje zijn we er nog niet mee begonnen. Hij valt momenteel redelijk goed zelfstandig in slaap. We blijven wel nog bij hem tot hij echt ontspannen in z'n bedje ligt. Mocht dat veranderen (we zullen vast lastigere periodes krijgen haha) dan denk ik wel dat we de training er weer bij pakken.
Moet overigens zeggen dat veel informatie die ze geven, ons al wel bekend voor kwam. We waren al een tijdje research aan het doen naar haar zelfstandig leren slapen natuurlijk. Maar het was wel fijn om de info op een duidelijke, overzichtelijke manier uitgelegd te krijgen. Maar zoals jij inderdaad ook al zei, het feit dat we er geld aan uitgaven en we daardoor wel 'moesten' beginnen heeft ons het meest geholpen haha🙈
4 maanden geleden
Reactie op Saffier20242025
Sorry voor de late reactie! De training heeft een duidelijk stappenplan die ...
Geen probleem! Dank voor je uitgebreide antwoord. We hebben de training inmiddels aangeschaft en idd; het is een hele prettige duidelijke manier van uitleg, die heel liefdevol is. Ik heb nog kleine handige tips gekregen en heb vertrouwen dat we hier aan ons kunnen committeren!