9 Reacties

19 uur geleden

Ik volg graag. In welk ziekenhuis krijg je de MAC?

Reactie op nsbaby

Ik volg graag. In welk ziekenhuis krijg je de MAC?
In het Zuyderland ziekenhuis

17 uur geleden

Hoi, ik heb met mijn eerste ook een totaalruptuur gehad, en om die reden bij de tweede ook een geplande keizersnee. Onze zoon is 9 dagen eerder gekomen dan de uitgerekende datum. Toen de OK-planner me belde voor het inplannen van de keizersnee, mocht ik zelf de datum kiezen in die week. Ze vroeg of er een bepaalde datum van betekenis was voor me, nouja, dat was in mijn geval niet het geval, dus ik heb gewoon een dag gekozen die ons praktisch uitkwam ;). De ruggenprik viel me 100% mee. Van te voren negatieve verhalen gehoord, dus ik was op alles voorbereid… maar de anesthesist had veel humor en leidde me een beetje af en hij was al gezet voor ik het door had(!). Ik vroeg toen wanneer het verder zou gaan, maar dat was alles al. De keizersnee zelf was ook een hele fijne ervaring, iedereen in de OK was lief en betrokken en ik heb het als heel fijn en rustig ervaren. Ik ben nu zwanger van de derde en het wordt opnieuw een geplande KS. Met een MAC heb ik geen ervaring, volgens mij heb ik er destijds wel naar gevraagd maar kon dit niet.

9 uur geleden

Ik vond de ruggenprik compleet meevallen. Je wordt verdoofd, de anesthesist laat niets zien van wat voor materiaal deze mee heeft, dus je hebt geen idee. Je voelt wat druk, maar het was zeker pijnvrij.
Dat zijn fijne ervaringen om te horen!

7 uur geleden

Eerder een ruggenprik gehad ivm een knie operatie, totaal geen last van gehad! Bevallen mag ik volgend jaar voor het eerst meemaken 😋

7 uur geleden

Ik heb een spoedkeizersnede gehad met ruggenprik vorig jaar en heb prik angst. Ze hebben emla verdovingszalf op mijn rug gedaan en dan voel je vrijwel niks van de prik. Misschien is dat nog iets voor je om te bespreken.

6 uur geleden

Ik heb tijdens de bevalling vna mijn vorige zoon spontaan gekozen voor een ruggenprik omdat de pijn zo ondragelijk was. Ja je voelt een prik maar het is echt lang niet zo pijnlijk als alle horrorverhalen die er zijn. Ik vind het lijken op een bloedafname prik. Het zetten zelf zie je niks van en het was echt met 1minuut gedaan.

5 uur geleden

Eerste keer een spoedkeizersnede, 2e keer geplande keizersnede vanwege complicaties bij eerste bevalling. Ruggenprik merk je bijna niks van, alleen een beetje druk. Bij mij kon de geplande keizersnede op een dag naar keuze vanaf 39 weken, maar ik weet dat er ziekenhuizen zijn die het bijvoorbeeld maar 2 dagen per week doen dus dat het dan een dinsdag of donderdag bijvoorbeeld wordt. Ik wilde de keizersnede graag zo laat mogelijk omdat voor mijn gevoel het kindje dan meer “klaar” is, en ik mocht het zelfs na de termijn van 40 weken maar hoe later hoe groter het risico dat je in het weekend/de nacht in een spoedkeizersnede setting terecht te komt.