5 Reacties

17 dagen geleden

Ik had dit bij de vorige zwangerschap ook. Maar bij de meeste mensen is dit gewoon tijdelijk legde ze mij uit. Omdat het lichaam blijkbaar even heftig reageert op de zwangerschap en dan als compensatie juist te veel ijzer aanmaakte. Ik moest een maand later weer prikken en toen was mijn ijzer al enorm gedaald. Komt vast bij jou ook helemaal goed. Maar is inderdaad niet slim om nu pillen met ijzer erin bij te nemen.

17 dagen geleden

Reactie op Emmaaaa22

Ik had dit bij de vorige zwangerschap ook. Maar bij de meeste mensen is dit ...
Dankjewel! Stemt me weer gerust haha

17 dagen geleden

Hi, ik heb hemochromatose (ijzerstapelingsziekte) dit heeft bij mij niks te maken met m’n zwangerschap en kan ook geen kwaad. Ik loop altijd onder behandeling bij een internist. Ik zou het even laten uitzoeken of je geen ijzerstapeling hebt. Want dat is namelijk een chronische “ziekte” en is niet iets wat je even tijdelijk hebt. Het is een afwijking in het gen. Nogmaals niks om je direct zorgen over te maken 😊 maar als je het echt hebt moet je er wel op handelen en naar een internist. Helaas weten gewone doktoren en verloskundige hier heeel weinig vanaf. Ik moest mijn vk uitleggen wat hemochromatose is 🤡

16 dagen geleden

Reactie op sheem91

Hi, ik heb hemochromatose (ijzerstapelingsziekte) dit heeft bij mij niks te ...
Dankjewel! Wat slecht! Nou ik ga zeker een bloedonderzoek doen over een paar weken.. ben benieuwd

12 dagen geleden

Reactie op nadinew1007

Dankjewel! Wat slecht! Nou ik ga zeker een bloedonderzoek doen over een paa ...
Ja zou ik zeker eventjes voor de zekerheid naar vragen. Beter even checken :)