16 Reacties

één maand geleden

Hoi! Ik heb geen ervaring met progesteron slikken , wel heb ik halverwege de zwangerschap ook een meting gehad van de baarmoedermond. Dit kon bij mij gewoon met een inwendige echo en dan meten ze het net zo op zoals ze de kleine zouden opmeten. Ik weet natuurlijk niet hoe dit is in het begin van de zwangerschap maar denk eigenlijk wel hetzelfde.

één maand geleden

Hoi Miessss. Ik zit in hetzelfde schuitje. Vroeggeboorte van mijn zoontje en nu 7 weken zwanger. Ik ga ook starten met progesteron en krijgt metingen van de baarmoedermond. Is er bij jou toen een reden gevonden? Ik merk dat ik het erg spannend vindt..😫

één maand geleden

Tijdens het fertiliteitstraject IVF en ICSI moet je tot de test ook Progrestoron gebruiken. Dit zijn balletjes die je drie keer per dag vaginaal inbrengt. Net als een zetpil. Ik denk dat je dezelfde krijgt. Tip draag inlegkruisjes want je gaat dan witte smurrie lekker als het bolletje smelt.

één maand geleden

Reactie op marieke093

Hoi Miessss. Ik zit in hetzelfde schuitje. Vroeggeboorte van mijn zoontje e ...
Nee bij mij is er nooit een reden gevonden voor de vroeggeboorte van mijn dochter… dat heb ik altijd ook best een vervelende gedachte gevonden… ik ben morgen 11 weken en heb volgende week de 13 weken echo. Ik krijg de inwendige onderzoeken bij zowel 13 weken en 20 weken. Ik vind het ook allemaal best spannend😓 probeer er het positieve van in te zien dat het natuurlijk manieren zijn om weer zo’n ervaring te voorkomen!

één maand geleden

Reactie op Huijsmuisje91

Tijdens het fertiliteitstraject IVF en ICSI moet je tot de test ook Progres ...
Dat is een fijne en goede tip! Dankjewel!!

één maand geleden

Hoeveel weken was je te vroeg? Ik krijg hier ook de keuze en probeer me zoveel mogelijk in te lezen maar ik vind het nogal lastig om informatie te vinden. Pffffft.

één maand geleden

Ja. Hier! Mijn vorige zwangerschap. Ivm dreigende vroeggeboorte (ontsluiting 30 weken) en mijn angst. En het was een beetje onhandig met afscheiding wat je krijgt. Maar ik had afgelopen zwangerschap geen ontsluiting! En pas bevallen met 38+ omdat ik een keizersnee kreeg. Nu weet ik dat ik een afwijkende vorm baarmoeder heb. En ben zo blij dat ik met 16 week weer de Utrogestan mag nemen! Want ik ben er van overtuigd dat deze mij geholpen hebben. Kindje ook helemaal in orde. Ook de metingen gaven mij rust. Alleen had ik tot aan deze zwangerschap, wel een verstoorde cyclus (duurde 1,8 jaar ong) of dat door de progesteron kwam weet ik niet? Maar nu dus weer zwanger, en heb de Utrogestan al klaarliggen voor de 16 weken. Als je vragen hebt, stel ze hoor

één maand geleden

Reactie op Seal

Ja. Hier! Mijn vorige zwangerschap. Ivm dreigende vroeggeboorte (ontsluitin ...
Ik ga het traject ook in, ook door een vroeggeboorte van 7,5wk waarvan de reden nog altijd onbekend is. Benieuwd of je ook bijwerkingen hebt gehad van de progesteron!

één maand geleden

Reactie op isabelletb

Hoeveel weken was je te vroeg? Ik krijg hier ook de keuze en probeer me z ...
Ik was 5 weken te vroeg dus ze is geboren met 35 weken. Mijn eerste reactie laatst bij de verloskundige was dus ook meteen van maar het viel toch achteraf allemaal wel mee en het was gelukkig niet een hele slechte start wat ik heb gehad met haar, maar toch nemen ze het echt serieus! Alleen maar fijn natuurlijk! Ik heb gister telefonisch consult gehad voor de progesteron en heb besloten het te gaan doen. Het kan je zeker al met de helft minder kans geven op weer vroeggeboorte en wat ik vooral wil voorkomen is dat het weer gebeurt maar ook nog vroeger… morgen 13 weken echo en dan krijg ik informatie over die inwendige onderzoeken.

één maand geleden

Hier vandaag echo gehad met 9+2, volgende echo staat ingepland op 12+5 en vanaf dan moet ik ook utrogestan en aspirine nemen om vroeggeboorte te voorkomen. Vandaag ook baarmoederhals nagekeken en wordt idd nog herhaald. 14maand geleden bevallen op 35 weken zonder heel duidelijke oorzaak, en wil dat deze keer echt wel vermijden dus ik doe gewoon alles wat ze me aanraden. Ik neem op aanraden van de gynaecoloog ook Vacramac, een best duur 🙈 probiotica dat helpt met de vaginale flora maar ook blaasontstekingen en dergelijke. Er zou onderzoek zijn gedaan naar de link tussen het nemen van zo een probiotica en vroeggeboorte en dus ook mee preventief helpen om dit te voorkomen.

één maand geleden

Hier ook ervaring mee! Eerste dochter kwam totaal onverwachts en zonder dat er een reden is gevonden met 30w te wereld. Bij mijn 2e het vroeggeboorteprotocol in het WKZ gevolgd, vanaf dacht ik week 14 elke 2w een meting tot 24w? En vanaf week 16 utrogestan. Meisje werd met bijna 42w geboren gezond en wel. Wij vonden de controles heel geruststellend en tja van utrogestan wordt het beneden beetje viezig maar dat is dan maar bijzaak voor mij :) nu bij de derde nog deze week in overleg met ziekenhuis maar de verloskundige gaf aan dat alles bij hun ook kan. Dat zou ik wel veel fijner vinden

één maand geleden

Hier ook, eerste kindje 6 weken te vroeg geboren en bij de 2e Utrogestan gebruikt vanaf 16 weken. Heb een heel onrustige zwangerschap gehad met veel harde buiken en een steeds korter wordende baarmoedermond maar uiteindelijk na 38 weken ingeleid dus heb het idee dat de Utrogestan goed geholpen heeft! Nu 3e zwangerschap ga ik het weer gebruiken vanaf 16 weken

één maand geleden

Reactie op lelagla

Hier vandaag echo gehad met 9+2, volgende echo staat ingepland op 12+5 en v ...
Wat interessant die probiotica, heeft de gynaecoloog specifiek die geadviseerd of zou elke (goede) probiotica werken? Ga me er eens in verdiepen!

één maand geleden

Reactie op s.j.s.2019

Wat interessant die probiotica, heeft de gynaecoloog specifiek die geadvise ...
de gynaecoloog heeft specifiek Vacramac voorgeschreven. Zie foto, ze zijn best prijzig en dosis op de doos zelf zegt 2 per dag maar de gynaecoloog heeft gezegd dat 1 per dag voldoende was. Ik had ook wel een blaasontsteking op het moment dat mijn vliezen gebroken zijn dus mogelijks heeft het hier ook mee te maken.

6 uur geleden

Zijn er dames inmiddels ook al begonnen met de progesteron? Ik heb Utrogestan gekregen die capsule moet ik dus 1x per dag inbrengen. Heb wel het idee dat er al wat bijwerkingen beginnen door te zetten 😅😵‍💫 heel benieuwd of jullie dit ook ervaren!

2 uur geleden

Reactie op miessss

Zijn er dames inmiddels ook al begonnen met de progesteron? Ik heb Utrogest ...
Ik ben sinds gisteren begonnen, ik breng het in vlak voor ik ga slapen en heb er vandaag geen last van gehad. Maar dus ook nog maar 1 dag verder 😅. Wat voor bijwerkingen ervaar je dan?