36 Reacties

één maand geleden

Reactie op daphne-26

Ik heb twee kindjes beide met 32 weken bevallen, bij de tweede progesteron ...
Krijg je ook inwendige echo checks om de lengte van de baarmoeder mond te checken?

één maand geleden

Reactie op MelVG

Krijg je ook inwendige echo checks om de lengte van de baarmoeder mond te c ...
Ik wel! Bij 13 weken al gehad en nu bij 20 weken krijg ik het weer

één maand geleden

Hi! Ik lees ook mee. Ik heb progesteron voorgeschreven gekregen ivm de vroeggeboorte van mijn nu bijna 4-jarige tweeling. Na gebroken vliezen zijn ze binnen 8 uur gehaald. Ook geen oorzaak gevonden, maar dat lees ik hier dus meer! Ben benieuwd wat de capsules gaan doen…

één maand geleden

Ik ga vanaf zondag starten met progesteron. Vorig jaar is onze dochter geboren met 25+2 en helaas na 24 dagen overleden. Ik heb sinds bijna drie weken een cerclage (bandje om de baarmoedermond). Heel spannend allemaal!

één maand geleden

Ik lees ook even mee. Mijn dochter is vorig jaar geboren met 24+4, dus krijg om de week een check. Vanaf week 16 (over 1,5 week) begin ik met progesteron.

één maand geleden

@Fuerte en Kimberley, wat heftig om te lezen en spannend voor nu. Dat de zwangerschap voor jullie nu een stuk langer gaat duren 🙏

één maand geleden

Reactie op CdWM88

@Fuerte en Kimberley, wat heftig om te lezen en spannend voor nu. Dat de zw ...
Dankjewel.. 🙏🏻

één maand geleden

Reactie op MelVG

Krijg je ook inwendige echo checks om de lengte van de baarmoeder mond te c ...
Ja ik krijg elke 2 weken een baarmoederhalslengte check. Bij de 2e en nu bij de 3e weer

één maand geleden

Hebben jullie ook zoveel afscheiding? Maar ook echt hele waterige gedurende de dag? Vorig jaar ging het bij ons mis en had ik een vliesscheur, dit lijkt me wel anders en is vanaf de progesteron eergisteren, maar ben toch benieuwd of jullie dit herkennen.

één maand geleden

Reactie op Fuerte

Hebben jullie ook zoveel afscheiding? Maar ook echt hele waterige gedurende ...
Bij mij een beetje gelig sinds de cerclage. Gyn zegt dat dat normaal is en na 10 dagen weg moet gaan. Over waterige afscheiding heb ik veel gelezen in cerclage groepen, is normaal.. En hai ik zit ook in deze groep🥰

één maand geleden

Reactie op LoveLastForever

Bij mij een beetje gelig sinds de cerclage. Gyn zegt dat dat normaal is en ...
Dankje voor je reactie. Als het meer wordt bel ik even om het na te vragen en anders bespreek ik het tijden de komende afspraak even. Maak me niet echt zorgen, maar af en toe krijg ik toch flashbacks.

één maand geleden

Reactie op daphne-26

Ja ik krijg elke 2 weken een baarmoederhalslengte check. Bij de 2e en nu bi ...
O, maar de tweede was ook weer met 32 weken geboren? Zagen jullie het dan aankomen door de echo’s, of toch een verrassing? (En alles oké, ga ik vanuit?)

één maand geleden

Reactie op Fuerte

Dankje voor je reactie. Als het meer wordt bel ik even om het na te vragen ...
Ja dat snap ik, dat heb ik nu ook; de flashbacks.

25 dagen geleden

Reactie op LoveLastForever

Ja dat snap ik, dat heb ik nu ook; de flashbacks.
Hopelijk gaat deze keer alles goed!

25 dagen geleden

Reactie op MelVG

O, maar de tweede was ook weer met 32 weken geboren? Zagen jullie het dan a ...
Ja tweede ondanks de extra metingen en progesteron ook met 32 weken geboren. Allebei in couveuse geweest en ze zijn nu 5 en 6 jaar en doen het heel goed. Ik voelde het bij de 2e wel dat de bevalling kwam, maar ziekenhuis nam het niet serieus omdat ik bij onderzoek een bepaald eiwit niet had. Gelukkig mocht ik wel blijven slapen en heb toen wel ‘in soort van rust’ alleen de weeën kunnen doen. Totdat ze in de vroege ochtend kwamen checken en zeer verbaasd waren dat het kindje er al zowat uitkwam toen heeft de gynaecoloog de baby in alle haast zonder zelfs haar witte ziekenhuis jas aan opgevangen. Een mooi momentje van ‘ik zei het toch’ ;) maar voor mij veel fijner dan mijn eerste bevalling met continue een stuk of 5 ziekenhuismensen die in en uit liepen. Nu gaan we allemaal voor de 36+ weken toch :) veel sterkte allemaal en lekker rustig aan doen

24 dagen geleden

Reactie op daphne-26

Ja tweede ondanks de extra metingen en progesteron ook met 32 weken geboren ...
Wat een bijzonder verhaal! Bizar hoe het ziekenhuis koos te handelen, maar vooral zo krachtig hoe jouw luisteren-naar-gevoel hierin doorklinkt. We gaan zeker voor de 36+, let’s go! 🙏🏼