6 Reacties
9 maanden geleden
Ik had dit vanaf 20 weken ongeveer. Uiteindelijk wat hielp was extreem overdreven met een dik kussen slapen en dan van enkels tot aan de lies. Ik slaap nu met een dik lang kussen van Slaapspeciaal: ergonomisch body pillow en dan daarop een hoofdkussen en dan nog een hoofdkussen daarnaast waar ik extra m鈥檔 knie op kan rusten.
Dit heeft voor mij de ischias dragelijk gemaakt. En nu de baby ingedaald is kan ik weer lopen, of ja, waggelen
9 maanden geleden
Een oefening dat bij mij heeft geholpen: 茅茅n stap op een traptrede zetten (dus met 茅茅n been) en volledig strekken. Dan weer van de trap af stappen en weer opnieuw. Elke dag 3x 10 keer doen aan elke kant. Hopelijk een beetje goed uitgelegd zo en hopelijk geeft het jou ook wat verlichting!
9 maanden geleden
Ik zit hiervoor bij een accupuncturist, ik weet niet of je dat al hebt geprobeerd? Heel veel sterkte!
9 maanden geleden
Wat vervelend dat je er zo extreem last van hebt, ik kan me voorstellen dat je de wanhoop nabij bent. Ik heb tot voor een paar weken geleden ook echt EXTREEM last van gehad. Fysio gehad (waarvan ik eerst dacht waarom probeer ik dit eigenlijk, zal toch niets helpen) - Integendeel; het zijn enkel maar wat simpele oefeningen maar elke dag even doen (en echt niet alle 5, soms skipte ik wel eens eentje), maar het verlichtte wel ENORM. Heeeeeel zelden heb ik het nog wel eens als ik 's nachts uit bed moet om te gaan plassen, maar absoluut niet ondraaglijk zoals voorheen. Ben inmiddels bijna 37 weken en voel me, op dat gebied, topfit.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar proberen kan geen kwaad. En anders lekker overleggen met de vk en kijken naar een vervolgplan. Heel veel succes met de laatste loodjes!

9 maanden geleden
Ooh vreselijk! Ik herken je verhaal, hier ook gehele zwangerschap bekkenpijn en laatste weken extreem ischiaspijn rechts. Huilen vd pijn, niet kunnen lopen omdat het been je niet kan dragen ofzo.. drama! Hier helpt ook niets qua fysio o.i.d., alleen veel rust en 8 pcm op een dag.
Veel sterkte!馃槝
9 maanden geleden
Hier ook hetzelfde. Ik slaap met een kussen tussen m鈥檔 knie毛n, 1 onder mijn buik en 1 in mijn rug. Dat helpt me. En een warme langwerpige kruik.
Overdag liggen lopen en zitten afwisselen. Na een uur zitten 10 min liggen. En dan een klein blokje om.