18 Reacties

9 maanden geleden

Ik gebruik vanaf het begin van de zwangerschap probiotica van Vitakruid (Symflora heet het) in capsule vorm. En sinds een paar weken Symflora baby van Vitakruid in zakjes die je moet oplossen in een beetje water. Ik heb amper last gehad van obstipatie dus dat scheelt! Merkte vooral dat ik er last van kreeg als ik het even niet had ingenomen omdat bijv de capsules op waren en ik te laat was met nieuwe te bestellen haha. Of het ook een positief effect heeft op de baby later dat weet ik niet zeker, maar hoop natuurlijk van wel. Ik heb dit vanaf het begin wel eerst besproken met de verloskundige😊

9 maanden geleden

Ik neem zelf sinds week 35 van de zwangerschap probiotica van orthica, voor de kleine staat hier de de orthica start klaar. Lactatiekundige gaf aan dat we dit kunnen geven als de kleine last heeft. Kan opgelost worden in borstvoeding of de pink en beetje vochtig maken en dan daar het poeder aan dat de kleine het zo binnen kan krijgen

9 maanden geleden

Ik gebruik sinds een week of 3 (ben nu 37+3) pro en prebiotica van Laveen ( bij Holland en Barrett gekocht ) en moet om de dag naar het toilet waar er echt veel uitkomt 😅 gevoel dat deze pilletjes hier wel echt goed bij helpen

9 maanden geleden

Ikzelf gebruik die van orthica en ga borstvoeding geven. De vorige keer heeft dit goed geholpen tegen de extreme krampjes

9 maanden geleden

Ik merk heel veel verschil met de probiotica van Forever. Een 100% natuurlijk product van Aloë Vera. Kun je tijdens de zwangerschap al slikken want als jouw darmen optimaal werken, doen die dat van de baby ook. Mocht je geïnteresseerd zijn in een linkje kun je mij altijd connectie verzoek sturen hier.

9 maanden geleden

Ik gebruik zelf al vanaf week 12 van deze zwangerschap probiotica. Het helpt enorm tegen verstopping en mijn huid is er door ook verbeterd. Als ik het even vergeet merk ik het ook. Ik gebruik nu probiotica Optibac pregnancy. Deze zal ik blijven slikken ook tijdens het geven van borstvoeding.

9 maanden geleden

Voor de baby gebruikten we vanaf dag 2 Bactiol. We hadden een spoedkeizersnede en de baby kreeg antibiotica. Krampjes bij een baby zijn anders dan kramp van constipatie bij volwassenen. Hun darmen moeten letterlijk opstarten, daarom zijn probiotica ondersteunend maar zeker geen oplossing voor krampen. Beweging door massage en warmte met bijv een Kipkep wel.

9 maanden geleden

Sorry ik heb het misschien niet duidelijk in mijn bericht gezet maar bedoelde probiotica voor jullie babytje dus niet voor mijzelf 😊

9 maanden geleden

Reactie op Kusjeskusjesxx

Sorry ik heb het misschien niet duidelijk in mijn bericht gezet maar bedoel ...
Geef je borstvoeding of kunstvoeding? Als je zelf probiotica slikt heb je bij borstvoeding 2 vliegen in 1 klap.

9 maanden geleden

Voor m’n eerste dochter Golden Naturals Babydophilus Probioticapoeder gebruikt. Ik nam dit zelf en gaf haar borstvoeding. Toen ze iets ouder was en ook borstvoeding met het fles kreeg verwekte ik het daar nog een poosje in. Heeft voor ons goed gewerkt!

9 maanden geleden

Reactie op PrachtigeKrokus766762

Geef je borstvoeding of kunstvoeding? Als je zelf probiotica slikt heb je b ...
Flesvoeding!

9 maanden geleden

Flesvoeding!
Ik geef ook flesvoeding. In de ochtend geef ik m alleen de vitamine d druppels (is ook op olie basis). De 3 voedingen erna doe ik eerst 2, bij de volgende 3, weer volgende 2 druppels door z’n voeding heen. Ben nu sinds zondag bezig en gisterenavond had hij wel last van wat krampjes maar ook een volle luier met al smeuïgere ontlasting. Pas wel op met gelijk teveel geven omdat dit juist voor krampjes kan zorgen. De darmpjes moeten wennen aan de nieuwe “bewoners” 🙈. Bouw rustig op. Je kan ook het CB vragen om advies. Dit adviseerde ze mij iig. Ikzelf (maar ook CB) ben niet zo’n voorstanders van bv infacol. Heb in m’n werktijd in kraamzorg gezien dat veel baby’s daar slecht op reageren.

9 maanden geleden

Reactie op Netje87

Ik geef ook flesvoeding. In de ochtend geef ik m alleen de vitamine d drupp ...
Dankjewel! En welke probiotica gebruik je? En na hoeveel flessen/dagen merkte je dat t wat deed? Ik wil ook dit keer geen inflacol vandaar!

9 maanden geleden

Welke raden jullie aan van deze 2?

9 maanden geleden

Dankjewel! En welke probiotica gebruik je? En na hoeveel flessen/dagen merk ...
Ik gebruik laveen. Heb het zaterdag binnen gekregen en ben zondag begonnen. Had alleen de eerste keer 4 druppels in z’n fles gedaan en toen had hij echt mega krampen erna. Maandag cb gebeld en die raadde aan rustig aan op te bouwen. Dus 1x 2, 1x 3 en 1x 2. Dit lijkt beter te werken. Gisteren had hij zn eerste wat smeuïgere luier. Wel merk ik na z’n fles met de druppels dat hij wat meer tijd nodig heeft voor zn boertje en ietsjes krampjes heeft maar niet mega erg.

9 maanden geleden

Dankjewel!!