16 Reacties
13 dagen geleden
Probeer misschien te denken aan alle miljarden vrouwen voor jou die zwanger zijn geweest die ook groente en fruit gegeten hebben, en flink op de rem hebben gestaan en thuis een kat hebben gezonde kinderen op de wereld gebaard hebben! Als andere vrouwen het lukt, lukt het jou ook!
Onze lichamen en de natuur zijn ook heel en beschermen je tot een grote hoogte heel goed, vertrouw daar op!
13 dagen geleden
Het is best wel zorgelijk dat je deze enorme angsten heb. En tips zoals naar pop poli gaan wil je niet aannemen? Ik zou als ik jou was dit echt bij de VK aankaarten (wat ook al vaker gezegd is). Deze stress is echt nog veel slechter voor je kindje dan een kat aaien of sla in een restaurant eten.
Als je je nu al zo'n enorme zorgen maakt, hoe gaat het dan straks als je kindje er is?
Ik wil je echt niet aanvallen en als dat zo voelt dan spijt me dat.
Maar als je tips en adviezen niet wilt aannemen wat kunnen we dan nog meer doen? Probeer het echt los te laten en echt, zoek hiervoor hulp. Ik denk dat we niet meer kan adviseren dan wat we al deden.
13 dagen geleden
Reactie op lor91
Probeer misschien te denken aan alle miljarden vrouwen voor jou die zwanger ...
Lief je reactie, dat doet me goed dankjewel
13 dagen geleden
Reactie op Netje87
Het is best wel zorgelijk dat je deze enorme angsten heb. En tips zoals naa ...
Ik snap je reactie, maar ik heb juist duidelijk aangegeven onder aan mijn bericht dat ik niet op dit soort adviezen zit te wachten. Ik heb mijn redenen waarom ik hier niet voor open sta. Op dit moment is voor mij een hart onder de riem genoeg, en om eventueel dames te bereiken die hetzelfde hebben.
13 dagen geleden
Reactie op Mommy2025l
Ik snap je reactie, maar ik heb juist duidelijk aangegeven onder aan mijn b ...
Klopt dat heb je idd gezegd. Maar je hebt hier al zoveel berichten over geopend en ookal zeiden de meiden hier met uitleg erbij dat je je geen zorgen moet maken. Het blijft wel zo.
Het is niet erg om onzeker en bang te zijn, geloof mij, dat hebben wij ook echt wel (alleen niet zo extreem).
Ik maak me nu meer zorgen om het feit dat jij zo enorm gestrest bent wat echt niet goed voor je is. Ik denk zelf ook dat er maar weinig vrouwen zijn hier die het zo extreem hebben en als ze er wel zijn, dan hoop ik dat jullie in contact komen met elkaar en er over kunnen praten. Hoop dat overigens wel dat jullie elkaar niet voeden in deze angsten.
nogmaals, ik hoop echt, diep vanuit mijn hart, dat je hier mee kan leren omgaan!
En geloof me, je katten komen niet buiten toch? (dacht ik me te herinneren). Maak je echt geen zorgen daarom! Katten zijn 1 van de schoonste dieren en zolang je niet met hun ontlasting ga zitten spelen is er echt 0% kans dat je ziek word van ze 😉. Heb er zelf ook 2, slapen onder de deken bij me, die ene wast de hele tijd mijn buik (geen idee waarom maar dat doet ze ineens) en ik knuffel ze elke avond bijna dood.
Don't worry je gaat van je katjes echt niet ziek worden!
13 dagen geleden
Reactie op Netje87
Klopt dat heb je idd gezegd. Maar je hebt hier al zoveel berichten over geo ...
Pardon, zoveel berichten over geopend? 😂😂😂
Dit is mijn eerste bericht hier. Ik ben hier nieuw?
13 dagen geleden
Reactie op Mommy2025l
Pardon, zoveel berichten over geopend? 😂😂😂
Dit is mijn eerste bericht hi ...
Oh mijn excuses. Maar je hele verhaal valt precies in 1 met een gebruiker die pas geleden verwijderd is. Die vroeg precies exact dezelfde dingen 😉 en die had toevallig ook pasgeleden bijna een ongeluk gehad.
Nogmaals mijn excuses en als zij niet verwijderd zou zijn, dan weet ik zeker dat jullie met elkaar konden praten.
13 dagen geleden
Reactie op lor91
Hahaha nee je bent niet nieuw, we weten allemaal dat jij j2402 ofzo bent
Pardon? Ik ben hier wel nieuw. En eerst plaats je zo’n lieve reactie en nu dit? Duidelijk een meeloper dus
13 dagen geleden
Reactie op Netje87
Dacht al dat jij dezelfde gedachte had 😅. Laten we deze voor onze eigen ge ...
Vooroordelen die niet waar zijn 😉
13 dagen geleden
Lieve mama,
Het enige wat jij voor jezelf EN je kindje moet doen nu, is zorgen dat je de juiste zorg en behandeling krijgt. Onzeker zijn is normaal, maar dit is niet normaal. Dit is niet jouw schuld, maar het is er wel en je kunt dit niet oplossen door wat geruststellende woorden op het internet.
Iemand met zwangerschapssuiker kan er ook niks aan doen, maar moet wel behandeling. Jij hebt evenzeer recht op goede zorg en die heb je ook echt nodig.
Stop met internet, meld je bij je VK/POP en laat je helpen, voor jezelf en je baby. Dat is de enige manier dit op te lossen.
13 dagen geleden
Ik denk dat je bang bent voor het verliezen van de controle. Daarnaast probeer je door zo op het eten te letten zoveel mogelijk controle in te bouwen.
Heb je meditatie geprobeerd? Ontspannende zwangerschapsmassages? Misschien journaling?
Heel vervelend in ieder geval en ook niet iets dat jouw schuld is of waar je iets aan kan doen. Deze nieuwe fase en de liefde die je al voelt voor de baby in combinatie met hormonen doen soms gekke dingen. Ik herken het persoonlijk niet maar ik snap wel dat je hier niet bewust voor kiest en dat het genieten van de zw hierdoor erg moeilijk wordt.
Sterkte!
12 dagen geleden
Hee ik kamp met ook wel met angsten, niet zo extreem als jij dit hebt.
Hoe ver ben je nu in de zwangerschap? Kan me voorstellen als je net zwanger bent, het nog een lange weg is.
12 dagen geleden
Wat vervelend dat je zo lijdt onder je angsten.... ik heb dit gelukkig zelf niet. Misschien zijn er wel lotgenotengroepen te vinden waarin je mensen kan ontmoeten die hetzelfde hebben (gehad)? Zonder dat je direct hoeft te praten met een professional?
Na heel kort Googlen vond ik dit bijvoorbeeld: https://adfstichting.nl/lotgenotencontact/ en https://www.angstfobietherapie.com/forum-lotgenoten-angstaanval-angststoornis
Maar er zijn vast ook chats en ik ken bijvoorbeeld ook de luisterlijn die je kan bellen. Daar vind je misschien meer begrip en mensen die hetzelfde ervaren dan hier (ook al menen de mensen de adviezen goed).
Veel sterkte en hoop dat je een manier vindt om je minder te laten belemmeren door je angsten. Ook voor als je kindje straks geboren is, zodat je vrij bent om te doen wat je wil!