6 Reacties

20 dagen geleden

Laat je informeren door een UWV, juridisch loket of wat dan ook. Het zit niet in je aard, maar kan je 30% missen? Kijk wat past bij jouw situatie. Sterkte!

20 dagen geleden

Hoihoi, Op het moment dat je ziek bent dan krijg je inderdaad 100% betaald, dit blijft 100% tot aan je verlof en daarna krijg je 100% zwangerschapsverlof betaald. Wanneer je je niet ziek meld krijg je inderdaad 70% van je salaris, ze doen dit zodat mensen een motivatie hebben om een nieuwe baan te gaan zoeken en niet thuis blijven zitten. Zelf zou ik me ook ziek melden, dan ga je er zelf in ieder geval niet op achteruit + dat als je zwangerschapsgerelateerd thuis zit je werkgever dit vergoed krijgt vanuit het uwv dus hun benadeel je er financieel niet mee.

19 dagen geleden

Hier in belgie ben je sowieso maar 75% betaalt in je verplicht zwangerschapsverlof.

18 dagen geleden

Ook als je je ziek meldt (en dat wordt dan langdurig ziek, dus dan komt er een arbodienst en bedrijfsarts bij) kan het zijn dat je maar 70% van je salaris betaald krijgt. Dat was bij mij (burn-out) wel zo. Zoek dit op in je contract of CAO. 70% procent is een stuk minder, maar misschien lukt het met wat aanpassingen? Klinkt als een erg spannende situatie.. sterkte!

18 dagen geleden

Reactie op Mieke_1989

Ook als je je ziek meldt (en dat wordt dan langdurig ziek, dus dan komt er ...
Volgens mij is het anders als je zwangerschapsgerelateerd thuis zit. Mijn eerste zwangerschap 9 maanden niet kunnen werken en al die tijd gewoon 100% betaald gekregen.

15 dagen geleden

Reactie op MDxx

Volgens mij is het anders als je zwangerschapsgerelateerd thuis zit. Mijn ...
Ah, oké. Dat is in dit geval dan heel fijn!