5 Reacties

één maand geleden

Herkenbaar van het buiten roken vooral. Ik zei dan ik heb last van de rook en ging ergens anders zitten. Als het bij iemand anders is dan kan je ook niet veel meer dan aangeven dat jij er last van hebt en weglopen. Mijn ervaring is dat rokers dat niet goed begrijpen of vinden dat je je aanstelt (buiten), maar jij zal dan toch voor jezelf moeten opkomen. Meeroken is ook bewezen slecht voor de ongeboren baby, kans op vroeggeboorte en laag geboortegewicht. Dus als je het moeilijk vindt voor jezelf op te komen doe het dan voor je baby!

één maand geleden

Ik zou dan weg blijven. En dat ook aangeven. Ze kunnen dan fijn bij mij op bezoek komen of ergens afspreken. Maar ik zou gewoon niet meer daarheen gaan. Heb zelf totaan mijn zwangerschap gerookt maar niet voor niks gestopt. En als de baby er is zou ik ook niet willen dat er in de buurt van gerookt word en al helemaal niet ergens binnen.

één maand geleden

Reactie op Haroekoe84

Herkenbaar van het buiten roken vooral. Ik zei dan ik heb last van de rook ...
Precies.. je krijgt vaak het gevoel alsof je iets raars van ze vraagt omdat het altijd zo moeilijk is.. vooral van mijn familie had ik wel gedacht dat het wel echt bewust zou aankomen maar blijkbaar is dat echt te moeilijk ofso..

één maand geleden

Hee! Wat ontzettend vervelend voor je.. ik herken het probleem. Mijn beide ouders roken binnen (al hun hele leven) en ik had er voor de zwangerschap al moeite mee, niet alleen gezondheid want het stinkt ook nog eens ontzettend. En nu vooral met de gezondheid van de baby. Ik heb aangegeven dat ik geen risico’s wil lopen mbt de gezondheid van onze baby EN hun kleinkind. Ik heb ze om die reden gevraagd om buiten te roken wanneer ik er ben, ook omdat als de baby er eenmaal is, ik absoluuut niet wil dat er in de buurt gerookt wordt. Ze begrijpen het aan de ene kant wel maar vinden ‘mij ook lastig’ want vroeger was het ‘normaal’. Ik heb gezegd dat als ze het niet zouden willen dan kunnen ze bij ons op visite komen. Ik hoop dat je er iets aan hebt en ik hoop echt heel erg dat je gehoord wordt en de keuze gerespecteerd wordt want het gaat gewoon om de gezondheid van de baby❤️❤️

één maand geleden

Ik heb geen familie die rookt en kom eigenlijk nooit in de buurt van rokers, waardoor ik hier misschien makkelijker standpunt in kan nemen, maar tweede- en derdehandsrook moet ver van mijn zwangerschap en kind vandaan blijven. Iemand die rookt/naar rookt ruikt/rook aan de vingers heeft, zal mijn kind niet mogen vasthouden. Als rokers dat niet begrijpen, zijn zij het probleem.