9 Reacties
8 maanden geleden
Mijn dochtertje heeft dit ook, ze is 3 weken en voeden duurt echt een uur en dan ook 60cc en ook niet leegdrinken met veel pauzes tussendoor. Mijn zoontje is nu 1,5 jaar maar hij had het ook, dus ik herken het wel en weet dat ze groeit en het vanzelf beter zal gaan. Ik neem gewoon haar tempo aan en ga mee met de flow.
8 maanden geleden
Zou een andere (grotere) flesspeen kunnen helpen? Ik weet niet hoor! Het moet natuurlijk ook weer niet te snel gaan..
8 maanden geleden
Reactie op Sjonniedetweede
Zou een andere (grotere) flesspeen kunnen helpen? Ik weet niet hoor! Het mo ...
Dat is wat ik ook meteen dacht. Misschien werkt een grotere speen inderdaad. Even proberen. Mocht het dan ineens veel te snel gaan (in 5 minuten op) of veel spugen erna dan weet je dat dat niet meteen de oplossing was
8 maanden geleden
Mijn zoon heeft dit ook! 4 weken oud nu. Alleen hij komt dan soms ook weer naar 1.5 uur..
Toevallig vandaag bij het cb besproken. En wij zijn nu begonnen met de flessenspeen 2.. tussendoor stoppen we regelmatig door indd de roodheid en het kreunen. Dan zit hem toch een boer dwars maar dat kan bij hem ook nog wel een uur later komen..
Maar onze zoon lijkt met te willen drinken maat dit gewoon niet vol te houden en dus in slaap valt.. uiteindelijk ben je 1 uur verder en denk je we leggen hem neer.. en dan denkt hij ja maar de rest wil ik ook nog wel.. haha. Nu 2 flessen gedaan met een M en dit gaat goed. Hij drinkt z'n flesjes leeg en kan het goed hebben.. nog even afwachten!
Maar misschien kan je ook even via de chat appen met het CB? Dat doe ik altijd graag met dit soort zaken als extra bevestiging. Vind het erg fijn! Succes!
8 maanden geleden
Herkenbaar. Nu is ze 4 weken en drinkt ze meer, maar nog steeds niet super veel en met dezelfde kenmerken die jij beschrijft. Ik denk dat dit gewoon de manier is waarop zij drinken.
8 maanden geleden
Hier hetzelfde zoals je omschrijft , duurt 45 min en drinkt nu 130ml. Hij is 3 weken oud geboren met 37+5.
8 maanden geleden
Had ik ook maar met wat wisselen van flesspeen hebben we nu de perfecte maat gevonden. Ze doet er nu ongeveer een half uur over en dat was prima volgens het cb.
7 maanden geleden
Wij staan onder begeleiding van een pre logopedist. Zij gaf aan dat een voeding maximaal 30/35 minuten mag duren. Onze zoon drinkt te snel in het begin waardoor hij uitgeput raakt. Wij lassen nu adempauzes in door de fles even te kantelen (zodat er geen melk in de fles zit) zodat hij op adem kan komen.
Hij lijkt dit nu ook zelf wat op te pakken aan de borst.
Onze zoon drinkt hierdoor zijn flesjes nu leeg en sneller dan voorheen.