9 Reacties

2 maanden geleden

Ik neem precies hetzelfde in, ik geloof dat foliumzuur tot en met 13 weken moet!

2 maanden geleden

Ik slik de compleet zwanger tabletten van Davitamon (met extra foliumzuur en vitamine D3). Merk wel dat het nemen van deze tabletten me steeds lastiger afgaat. Krijg ze niet in 1x doorgeslikt dus bijt het 1x doormidden. Smaak is ook niet te doen dus neem het nu maar met ranja in zodat er iets van een lekker smaakje aan zit 🥴 Iemand een optie voor andere tabletten (met smaakje) evt? Capsules is een no go voor mij hahah. Meen trouwens dat je de foliumzuur tot 10 a 12 weken moet blijven slikken.

2 maanden geleden

Dat doe ik ook. Ik slik die van het etos huismerk (zwanger en jonge moeder). Ik vind ze echt smerig. Het zijn capsules, dus niet door te bijten. Maar de geur alleen al, blegh! Maar goed, grote slok water en dan gaat het wel. Foliumzuur wordt aangeraden in het eerste trimester. Het is wel belangrijk de dagelijks aanbevolen hoeveelheid (400 microgram) niet extreem te overschrijden. Dat heeft dan weer een nadelig effect.

2 maanden geleden

Als je bloedafname zal doen, kijken ze ook naar je bloedwaarden. Ik was 7 weken en nam enkel foliumzuur mijn waarden waren allemaal goed. Nu even gestopt met foliumzuur door miskraam maar als ik terecht g positief test dan neem ik terug, elke dag 1 pil er zijn 90capsules in een doosje dus ik vermoed enkel de 1ste 3 maanden nodig.foliumzuur helpt bij het aanmaak van het zenuwstelsel bij je baby en nog enkele zaken zoals afwijkingen voorkomen dus zeker eens bij bloedafname vragen naar je bloedwaarden...

2 maanden geleden

Reactie op Krissy790

Ik slik de compleet zwanger tabletten van Davitamon (met extra foliumzuur e ...
Ik neem ze ook van Davitamon maar dan in vorm van een smelttablet. Dat gaat heel goed en er zit geen nare smaak aan.

2 maanden geleden

Foliumzuur wordt aangeraden alleen in het eerste trimester met de doses die in zwangerschapsvitamines zitten. Een teveel aan foliumzuur wordt in verband gebracht met een verhoogd risico op obesitas.

2 maanden geleden

Ik slik een multivitamine met extra b12 ernaast Je kindje rooft gigantisch veel b12 waardoor je extra vermoeid voelt Ook drink ik vloeibaar ijzer en slik ik extra magnesium en visolie capsules

2 maanden geleden

Ik neem deze zwangerschap opnieuw vinalac + DHA/EPA, vorige keer gestart op aanraden van gynaecoloog. Dit is een multivitamine met gember toegevoegd dus milder voor de maag.

2 maanden geleden

Hi, sinds dat ik weet dat ik zwanger ben gelijk begonnen met het slikken van extra foliumzuur (bij 4wk). Hiervoor geen foliumzuur geslikt. Ik lees overal wel dat dit wordt aangeraden. Weten jullie of het kwaad kan als je dus later bent gestart en dus de eerste 4 weken hebt 'gemist'?