20 Reacties

9 maanden geleden

Spannend!! Kan best even duren voordat je weeën krijg, weet dat je sowieso 72u mag afwachten! En het infectiegevaar is het kleinste wanneer je thuis blijft bij de bacteriën die je lichaam kent 😉 succes!

9 maanden geleden

Hi! Ik heb dit bij mijn vorige bevalling gehad. Na 24u sowieso bevallen in ziekenhuis, ook als het zelf op gang komt, maar ze wilden ‘m wel echt na 72u geboren hebben dus op die ochtend ingeleid. Ik vond dat wachten op weeen met “tijdsdruk” echt vreselijk haha. Maar, binnen 72u heb jij je kindje in je armen 🙌🏻

9 maanden geleden

Hoi, ja mijn vorige bevalling begon zo. Vliezen braken in de avond, ik heb alle kaarsen in huis aangestoken en zat klaar op de skippybal, maar na een uur toch maar weer naar bed gegaan, want er gebeurde niets. Heeft bij mij twee volle dagen geduurd. De verloskundige ging ook niet kijken/voelen hoeveel ontsluiting ik had, ivm infectie gevaar, dus het was gewoon afwachtingen, maar ik werd wel medisch en moest op dag twee even een hartfilmpje laten maken van de baby (stelt niets voor, je moet even aan zo’n apparaat, volgens mij voor een half uur) En ze keken even op de echo of er nog genieg vruchtwater over was (wordt blijkbaar weer aangemaakt door het lichaam, wist ik ook niet, zo wonderlijk mooi is ons lijf) Bij mij braken de vliezen op dinsdagavond en op donderdagmiddag begonnen de weeën vanzelf, toen heb ik ze eerst thuis opgevangen en tegen 22 uur naar het ziekenhuis gegaan. Daar werd voor het eerst gevoeld hoeveel ontsluiting: al 5cm!! 🥳🥳 Om 00:57 was de baby er. Geweldige bevalling gehad! Dus ik snap dat je een beetje zenuwachtig wordt hiervan, maar ik vind het achteraf wel een geinig verhaal. Omdat je denk; vliezen breken, we gaan!! En dan gewoon twee dagen zit te wachten 😂😅

9 maanden geleden

Ja ik. Met 38+4 vliezen gebroken. Vlk gebeld maar die kon het niet bevestigen. Ik had een vrij zware zwangerschap dus met 40+2 ben ik op eigen verzoek ingeleid en toen ze probeerden mn vliezen te breken zat er dus niks. Toen ben ik meteen ad oxytoxine gezet en ging het snel. We moesten een nachtje blijven ivm infectiegevaar maar alles was goed.

9 maanden geleden

Reactie op Loetje14

Hoi, ja mijn vorige bevalling begon zo. Vliezen braken in de avond, ik heb ...
Hahaha dit had ik ook. In de nacht van 4 op 5 dec gebroken vliezen. Kaarsjes aan muziekje aan helemaal in de zen modus. Gebeurde niks wat een domper.. uiteindelijk op 8 dec pas bevallen 🤣

9 maanden geleden

Oooo dit is toch zo slopend zeg…. Vandaag naar het zh geweest voor ctg en controle gelukkig was alles goed! Maar momenteel is het zo druk in het zh met inleidingen dat ze eigenlijk niks voor me kunnen betekenen en pas echt wat gaan doen als m’n vliezen 72 uur zijn gebroken… morgenochtend moeten we bellen om te vragen hoelaat we weer voor een ctg in het zh moeten zijn. Hopelijk meld de kleine zich vannacht uit zichzelf want wat is dit slopend!! Wetende dat je hem sowieso snel in je armen hebt maar ook dat het nog steeds ieder moment kan gebeuren…🫣

9 maanden geleden

Reactie op Kirs1992

Hahaha dit had ik ook. In de nacht van 4 op 5 dec gebroken vliezen. Kaarsje ...
Haha precies! Nora Jones klonk al door de kamer.. moest daarna wel lachen om mijzelf, zat ik daar 🙄🕯️🎶

9 maanden geleden

Oooo dit is toch zo slopend zeg…. Vandaag naar het zh geweest voor ctg en c ...
Jeetje is dit nou echt het beleid in Nederland. In Turkije gaat het niet zo. Ik denk zelfs dat je na 12 / 24 uur gebroken vliezen opgenomen moet worden en onder controle moet staan.

9 maanden geleden

Yes ik heb uiteindelijk 72u gebroken vliezen gehad zonder enige actie vanuit m’n lichaam. Dus toen rustig naar t ziekenhuis gereden voor een inleiding en 12u later onze dochter ontmoet

9 maanden geleden

Zit ik hier nu thuis met een tens apparaat te wachten tot de weeën om de 5 minuten komen en dan weer naar het ziekenhuis. Hier gebroken vliezen en geen weeën voor 24 uur (wel oefenweeën, dat gaf valse hoop). Nu eindelijk de weeën op gang na zo'n 30 uur gebroken vliezen, nu ongeveer om de 10 minuten een wee. Ik heb er zin in ons meisje te ontmoeten.

9 maanden geleden

Reactie op halloikbendaantje

Yes ik heb uiteindelijk 72u gebroken vliezen gehad zonder enige actie vanui ...
Gefeliciteerd!

9 maanden geleden

Help!!!! Ik denk dat mijn vliezen zojuist gebroken zijn maar verloskundige zei als het snachts gebeurd en geen weeen activiteit dan in de ochtend bellen maar gezien het termijn dat ik ben 35+5 twijfel ik. Moet ik nu bellen? 🥺

9 maanden geleden

Reactie op Rosa ✨

Help!!!! Ik denk dat mijn vliezen zojuist gebroken zijn maar verloskundige ...
Volgens mij moet je voor de 37 weken zowiezo bellen!

9 maanden geleden

Reactie op Rosa ✨

Ik zou gewoon bellen, ik weet het ook zo niet. Is ook mijn eerste😅. Maar bellen kan altijd, kun je overleggen dan hoor je het wel

9 maanden geleden

Reactie op Eejeegee

Zit ik hier nu thuis met een tens apparaat te wachten tot de weeën om de 5 ...
Awhh Alvast gefeliciteerd!💕

9 maanden geleden

Reactie op Rosa ✨

Inderdaad gewoon bellen! Je bent voor 37 weken en dus kans op vroeggeboorte🫣. Liever keer teveel dan te weinig..! Succes🍀

9 maanden geleden

Reactie op Hilal NL - TR

Jeetje is dit nou echt het beleid in Nederland. In Turkije gaat het niet zo ...
Toen mijn vk kwam checken maandag avond was het eigenlijk ook de bedoeling dat na 24u ik al ingeleid zou worden in het ziekenhuis maar doordat ze dus geen plek hebben vanwege vele andere inleidingen en ik geen spoed ben moet ik echt de 72u afwachten.. vanacht weer geen wee of iets dus hoop stiekem dat er vandaag een plekje vrij is die wij kunnen vullen want heb niet echt het gevoel dat het nog uit zichzelf gaat beginnen.. we zijn ondertussen al bijna 48u verder 😅🫣

9 maanden geleden

Toen mijn vk kwam checken maandag avond was het eigenlijk ook de bedoeling ...
Hoeveel weken ben je trouwens :)

9 maanden geleden

Reactie op Hilal NL - TR

Hoeveel weken ben je trouwens :)
39+1 :)

9 maanden geleden

Dag dames. Mijn vliezen braken afgelopen maandagavond en na een uur of 1 kwamen de eerste weeën en die werden na 22:00 uur steeds sterker en regelmatiger. De volgende dag om 12:13 uur ben ik met 36 weken + 3 dagen bevallen van een gezonde dochter! Bevalling ging goed (zonder persweeën of medicatie), alleen kwam de placenta niet spontaan dus daarna toch nog wat hechtingen nodig wegens inscheuren maar dat voel je niet!