8 Reacties
20 uur geleden
Hey, wij hadden juist geen box tot 6 maanden. Toen kon ze kruipen en heb ik na 3 dagen een box besteld. Ik werd helemaal gek van haar constant in de gaten houden en achter haar aan lopen. Wij hebben ook een echte boef en bovendien een lomperd haha (laatst een eetkamerstoel over zichzelf heen getrokken). Na een paar dagen in de box kon ze ook staan en nog iets later liep ze stapjes. Nu met 8 maanden kan ik echt niet meer zonder box op sommige momenten. Ze zit er maximaal een half uurtje achter elkaar in. Ik merk dat ze er wel gerichter door gaat spelen, in plaats van alleen maar door het huis sjeezen. En dan kan ik zelf tenminste even de vaatwasser inruimen of een wasje draaien.
Wij wilden in eerste instantie ook een grondbox, maar veel is echt flutkwaliteit. Valt ook zo om als je kindje eraan optrekt. Bovendien was het echt een enorm ding in ons appartement. Dus nu hebben we via Tiny library een normale box, een eenvoudig ding dat ook opgeklapt kan worden.
19 uur geleden
Hoi! Onze kleine vind de grondbox geweldig en voor ons ook echt een uitkomst om soms even wat te doen in huis wetend dat hij veilig kan spelen daar.
Wij hebben de grondbox van Lionelo. Gehaald in van Asten baby store, maar is ook op internet te koop. Wij zijn er iedergeval heel te vrede over 😊
16 uur geleden
Ja onze dochter is 8,5 maanden en ze ligt, zit staat nog regelmatig in de box.
Ze heeft inderdaad geleerd daarin op te staan maar ligt ook gerust een half uurtje op haar rug met een speeltje een beetje te brabbelen/spelen.
Ik vind het de moeite waard nog! Wel met toezicht. :)
Liefs
16 uur geleden
Ik vind de box super fijn, als ik even naar de wc moet of even naar boven moet lopen zet ik m’n dochter erin. Aan de box heb ik zo’n leuk activiteitenbord gehangen op sta hoogte. Zo kan ze lekker veilig staan in de box. En met kruipen idd, ze kruipt het hele huis door. Als ik moet eten koken is de box bijv ook handig
15 uur geleden
Wij hebben bij de eerste de box alleen de eerste maand gebruikt en bij de tweede is de box met 5 maanden weg gegaan maar alleen de eerste week gebruikt. Daarna alleen een speelkleed en regelmatig eventjes alleen beneden als we boven iets moeten pakken. Verschilt natuurlijk per kind wat ze wel of niet doen.
14 uur geleden
Hier ook nooit een box gehad, maar wel een erg goed “gebabyproofed” huis. Ze kruipt ook sinds 6 maanden het hele huis door, trekt zich op en begint te cruisen, maar ik kan haar ook op gehoor vrij goed in de gaten houden (stilte is trouble 😅). Helpt ook dat we een behulpzame dochter van 5 hebben rondlopen.
Mijn beide dochters worden niet happy van de box. Op de opvang hebben ze onze jongste ook nooit in de grondbox, want dan begint ze te jengelen.
Ik kan me dus voorstellen dat het voor elke ouder en elke baby anders is. Sommige baby’s toleren het wel, anderen niet. En zo vindt de ene moeder het spannend, baby met beperkte toezicht in de woonkamer achter te laten, terwijl er in de keuken een vaatwasser wordt uitgepakt. Terwijl de andere moeder zich zo prima weet te organiseren.
Volg daarin vooral je eigen gevoel. Als je er angstig van wordt en niks meer gedaan krijgt, laat de box vooral staan. Kun je wel een safe space creëren van bijvoorbeeld je woonkamer, dan kan dat als “box” fungeren en hebben ze zo ook veel meer ruimte om te ontdekken!
13 uur geleden
Ik heb zelfs 2 boxen in huis staan, 1 voor dochter 8 maanden en 1 voor zoon 23 maanden, die over het algemeen met zn zus 3j en broer 5j speelt.. maar soms met koken enzo niet uit de keuken te krijgen is en dan toch echt de box in gaat. En de kleine meid mag alleen op de grond als ik er tijd voor heb om bij te blijven ivm haar broer van 23 maanden, toch ook klein en lomp..
Verder als ze zo meer zittend gaat spelen kan ik ook de grondbox nog gaan opzetten,maar die neemt zoveel ruimte in beslag dat ik die nu nog even heb weggelegd nadat die van 23 mnd eruit ging klimmen 😅
De oudste 2 hebben zichzelf ook altijd vermaakt in de box, ik ben blij dat ik hem altijd heb kunnen gebruiken. Komt er nu wel op neer dat ik al 5.5 jaar bijna non stop een box in huis heb staan,hahah