10 Reacties

2 dagen geleden

Hoi hoi. Ik ben nu 18 weken zwanger en ik heb precies hetzelfde. Mijn kindje oogt ook gezond en er kwam ook niks uit de NIPT. Ik hoor constant dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat die kilo’s nog echt wel komen!

2 dagen geleden

Ik ben 20 weken en zit nog onder mijn start gewicht (eerst 3kg afgevallen door weinig eetlust). Ik maak me soms ook wel zorgen maar hoor ook van iedereen dat de baby toch wel pakt wat die nodig heeft

2 dagen geleden

Was bij mijn eerste zwangerschap ook zo! Eerst kwam ik heel weinig aan en toen kwam er een inhaalslag haha. Zoontje was 3800 gram, geboren voor de 38 weken dus hij was niets te kort gekomen! Nu ben was ik met 16 weken 0.4kg aangekomen, dus ik verwacht dat dat straks weer meer gaat worden.

2 dagen geleden

Reactie op Leoniee123

Ik ben 20 weken en zit nog onder mijn start gewicht (eerst 3kg afgevallen d ...
Ik heb hetzelfde. Nog steeds niet elke dag veel eetlust, waardoor er ook niets bij komt. Nu had ik gelukkig al genoeg reserves waar de baby van kan snoepen 😉 met de 20wkn echo was ook alles goed en op schema qua groei

2 dagen geleden

Fijne reacties. Dankjulliewel!! Toch bizar waar onze lichamen toe in staat zijn

2 dagen geleden

Hier ook hetzelfde. 17+2 momenteel en zit op -2,5 kilo ten opzichte van mijn startgewicht van de zwangerschap. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap ook niet extreem veel aangekomen en een gezond zoontje op de wereld gezet. Ik maak me er dus nu ook nog geen zorgen om. Zolang je maar goed je vitamines etc binnen krijgt en je niet afvalt

2 dagen geleden

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, begon mij ook wat zorgen te maken. Op dit moment weer iets onder mijn startgewicht. Ik begon op 77 kg (bij 176) en zit nu op 75.5 kg. Ik was bijna weer op start gewicht na minder lange dagen werken en echt rustiger aan doen ( wel iets wat lastig met een kleine van 1 haha, wel super makkelijk lief kindje 🩵 ). Nu de buikgriep en ik ben weer terug bij af. Heb het gevoel dat er weinig van me overblijft. De baby "eet mij" idd helemaal op, billen worden stuk minder, dunnere beentjes. Bij ons eerste zoontje zat ik nu op +5kg en ging ik mooi gestaag de zwangerschap naar +11kg. Toen wel veel meer rust dan nu. Hopelijk komt er toch snel wat bij aan... Eetlust is trouwens verder altijd prima geweest en hetzelfde qua voedzaam/evenwichtig/gevarieerd eetpatroon als voor de zwangerschap. De vorige zwangerschap resulteerde dat in aankomen, nu niet.

2 dagen geleden

Oh ik ben nu 19+6

2 dagen geleden

Ik ben 18+1 en nog steeds 3kg onder startgewicht. Eetlust is heel laag, dus niet zo abnormaal. Baby was bij de vorige echo perfect op schema.