14 Reacties

9 dagen geleden

Ik werk zelf op de verloskamers en inderdaad gebeurt dit wel eens. Ik weet niet waar je vandaan komt maar in sommige regio's komt dit vaker voor dan in andere. Je zou dan eventueel naar een ander ziekenhuis verderop kunnen, aangenomen dat daar dan wel plek is.

9 dagen geleden

Reactie op FemFF

Ik werk zelf op de verloskamers en inderdaad gebeurt dit wel eens. Ik weet ...
Als je er vragen over hebt stel ze gerust hoor

9 dagen geleden

Had ik bij mijn eerste zoontje! Locale ziekenhuis lag vol maar toen mocht ik naar een ziekenhuis een stuk verderop. Voor mij was het nog een goede ervaring ook, ik had mijn ruggenprik eerder dan de dame die als laatste naar het locale ziekenhuis kon. Ik woon trouwens in Noord Brabant en niet in een van de grotere steden hier.

9 dagen geleden

Ik weet wel dat op moment suprême er gebeld wordt naar een zkh of er plek is, en als dat niet zo is ze de volgende ziekenhuis gaan. Tenzij je medisch bent kan het dus voorkomen dat je niet naar het zkh gaat van eerste voorkeur.

9 dagen geleden

Bij mijn eerste bevalling (bijna 4 jaar geleden) werd er na 41 weken een inleiding ingepland. Dit kon niet in de 4!!! ziekenhuizen in mijn regio. Dus zou het dus ergens anders gemoeten. Gelukkig kwam mijn dochter eerder uit zichzelf en kon ik alsnog in 1 van de ziekenhuizen in de buurt bevallen. Tweede bevalling (2.5 jaar geleden) kon ik alleen poliklinisch bevallen, mocht ik pijnstilling nodig hebben, moest ik ook uitwijken. Gelukkig wilde en kon ik het zonder pijnstilling, waardoor ik poliklinisch in het ziekenhuis kon bevallen.

9 dagen geleden

Reactie op FemFF

Ik werk zelf op de verloskamers en inderdaad gebeurt dit wel eens. Ik weet ...
Ik kom uit alphen ad rijn. Dit is mijn 3e zwangerschap met de andere 2 ben ik bevallen met remifentanil in leiderdorp die heb helaas in Gouda niet en het liefst geen ruggenprik vandaar even de paniek🙈

9 dagen geleden

Reactie op FemFF

Als je er vragen over hebt stel ze gerust hoor
Dank je wel!

9 dagen geleden

Reactie op Eslyd

Ik kom uit alphen ad rijn. Dit is mijn 3e zwangerschap met de andere 2 ben ...
Ah ja snap t. Werk zelf in het lumc en wij hebben wel remifentanil. Misschien om iets in je achterhoofd te houden. Het haga in den haag had het ook altijd dus wellicht locatie Zoetermeer ook. Maar je verloskundige kan tzt waarschijnlijk wel met je mee denken mocht het zo zijn dat het alrijne vol is . En wie weet gaat je bevalling wel zo voorspoedig en snel dat t niet nodig is. Komt vast goed!

9 dagen geleden

Bij mijn eerste bevalling moest de verloskundige 7(!!!) ziekenhuizen bellen voor er eindelijk ergens een plek was. Woonde in Utrecht en ben bevallen in Tiel. Was een leuke autorit van bijna een uur met elke 3 minuten een wee 😱 Deze keer beval ik thuis als het even kan 🫢

8 dagen geleden

Reactie op Geurwolkje

Bij mijn eerste bevalling (bijna 4 jaar geleden) werd er na 41 weken een in ...
Gelukkig kwam ze eerder! Knap van je zonder pijnstilling.

8 dagen geleden

Reactie op Evanna

Bij mijn eerste bevalling moest de verloskundige 7(!!!) ziekenhuizen bellen ...
Oh wat erg!! Hier ben ik dus ook erg bang voor. Dat snap ik 🙈

7 dagen geleden

Reactie op Eslyd

Ik kom uit alphen ad rijn. Dit is mijn 3e zwangerschap met de andere 2 ben ...
Oh… dient gouda geen remifentalin toe?

7 dagen geleden

Ik had het bij mijn eerste kindje. Na een half uur in het kraamhotel wou ik verdoving. Poli lag vol, waardoor ik de keuze kreeg naar ander ziekenhuis (was Tilburg, dan uitwijken naar Den Bosch) met eigen vervoer of wachten. De pijn was inmiddels zo intens dat terug naar de auto gaan voor mij geen optie was. Na 6 uur was er eindelijk plek voor de ruggenprik.

5 dagen geleden

Gelukkig mag ik in het ziekenhuis bevallen ipv thuis. Maar twijfel over het ziekenhuis of meer over de gynaecoloog maar dat is bijzaak. Ben in ieder geval in goede handen in het ziekenhuis