12 Reacties
één maand geleden
Lieve mama, uiteindelijk gaat het er uiteraard om dat jullie de naam allebei mooi vinden. Twijfel je alleen door de populariteit? Als jij Sophie ook gewoon een hele mooie naam vindt, zou ik daarin doen wat je in je hart voelt. Daarbij wil ik wel je gevoelens beamen dat het ergens wat kinderachtig overkomt dat je man tegen jou zegt dat jij de eerste keer al hebt gekozen. Het is jullie kind en jullie beide moeten zich goed voelen over de naam. Wat anderen ervan vinden, zou eigenlijk niets moeten uitmaken. En heel eerlijk? Een opmerking als ‘doe me dat niet aan’ vind ik zelf wat manipulatief, omdat je daardoor misschien niet zou kiezen wat je zelf graag wil. Al met al zou ik vooral zeggen: volg je hart ❤️ Het is jullie leven en jullie kindjes. Liefs
één maand geleden
Eindelijk is het jullie eigen keuze ongeacht de mening van anderen. Maar de reactie van je man vind ik ook wel bijzonder...het is jullie kind dus jullie moeten samen achter de naam staan en niet alleen je man! :)
één maand geleden
Heb je wel andere mooie alternatieve nemen voorgesteld aan je man? Ik zou dat maar snel doen, nemen die hem het zelfde kunnen laten voelen als de naar Sophie. Want hoe langer je wacht,hoe hoger de kans is dat je hem niet kan overhalen. Maar niet geschoten is altijd mis.
En wat betreft de moeders; denk daar maar niet zo veel aan. Als ze iets zeggen wat ik niet leuk vindt, probeer ik met alle respect ze duidelijk te maken hoe ik me voel bij hun reacties en vraag om hun begrip.
één maand geleden
Reactie op Hilal NL - TR
Heb je wel andere mooie alternatieve nemen voorgesteld aan je man? Ik zou d ...
Nog niet echt, wel een paar geopperd maar ik vind het zelf ook heel erg moeilijk om iets te verzinnen dus wil daar eigenlijk even goed voor gaan zitten met hem. Maar daar wil hij volgens mij niet eens over nadenken.
één maand geleden
Reactie op Dorkette
Nog niet echt, wel een paar geopperd maar ik vind het zelf ook heel erg moe ...
Mannen soms zo onnodig koppig:) wat is de naam van je andere dochter? Misschien kunnen we je helpen met een naam te bedenken
25 dagen geleden
Onze dochter heet Sophie. Ik vind het een prachtige, lieve naam voor een meisje. Ik snap waarom deze zo populair is🤭 . Als jij het ook een mooie naam vindt, wat maakt het uit dat het populair is? Vroeger heetten veel mannen Jan of klaas, die zijn er niet minder om geworden. Je zou haar ook een tweede "stoerdere" naam kunnen geven. En de reactie van je moeder is jammer maar probeer die naast je te leggen. Het is uiteindelijk jullie kind , jullie keuze
25 dagen geleden
Mijn eerste heet Emma. Ook een populaire naam. Voor de 2e denken wij ook aan Sophie. Dus dan zijn we 2 keer “niet zo origineel” geweest. Maar ik vind die namen gewoon echt prachtig.
Zolang jullie de naam mooi vinden, maakt het niet uit wat de rest vind toch ❤️
25 dagen geleden
Toen ik werd geboren was mijn voornaam zowat al 5 jaar trending en op de basisschool zat ik wel altijd met een naamgenoot in de klas. Maar voila ..vanaf de middelbare school kom ik praktisch niemand meer tegen met mijn naam. Als de populariteit het enige is dat je stoort zou ik dat echt opzij leggen. De mening van de Oma's is interessant maar niet relevant. Uiteindelijk moeten jij en manlief er samen uitkomen. De halsstarrigheid van je man vind ik ook heel jammer. Niemand moet het een aanstaande moeder willen aandoen dat je een naam opdringt waar ze niet helemaal achter staat.
24 dagen geleden
Wat maakt het uit wat de rest vind? Gaat toch om wat jullie vinden? Als jullie dit een mooie naam vinden zou ik het gewoon doen.