62 Reacties
5 maanden geleden
Onze baby was bij de 3 maanden afspraak bijna 6.5 kilo 😅 ze hebben niks gezegd over dat die te zwaar was! Hij zat gewoon lekker in de gemiddelde curve en perfect op zijn groei curve. Vgm overdrijven sommige cbs echt. Ik heb ook t gevoel dat zodra je baby wat meer begint te doen en te bewegen dat ze wat stabiliseren qua gewicht, hij/zij eet gewoon lekker goed! 😊
5 maanden geleden
Het is maar net of je baby op zijn eigen lijntje groeit en niet te veel omhoog gaat of zakt. Liever omhoog dan zakken in gewicht. Als ze gaan bewegen gaat het er echt vanaf. Ons eerste zoontje was ook best een bollie, nu gewoon ventje hoor!
Tweede zoontje geboren met 4380 en met 12 weken 7140 met borstvoeding. Hij is ook best lang, 65cm al. Hij heeft lekkere armpjes en beentjes maar echt niet mega 'dik'.
Als ze ziek worden o.i.d. kunnen ze beter iets te veel hebben. Ik zou me er geen druk om maken! 🙈
5 maanden geleden
Reactie op Ja6273736
Mijn zoontje was tijdens geboorte 2590 gram maar hij groeit gewoon heel har ...
Ohja, mijn zoontje was met 39 weken 2618 en mijn dochter met 37weken 3262 en hij was op dit punt ook net zo zwaar als zij… volgens mij is het bij babies allemaal nog niet zo zorgwekkend hoor.. al helemaal niet bij borstvoeding! En mijn dochter groeit op de gemiddelde lijn, dus dan zal jouw zoontje (jongens mogen meer wegen) niet boven de +2 uitkomen hoor.. Zou me daar echt totaal niet druk om maken.
5 maanden geleden
Hij is nog geen drie maanden maar bij de twee maanden afspraak zat hij iets boven de zes kilo. (Dus zeg een kilo zwaarder dan jouw kindje op dat moment)
Past in zijn lijntje, werd niet moeilijk over gedaan.
Hij zal er nu niet lichter op geworden zijn, maatje 62 past ook echt niet meer.
5 maanden geleden
Reactie op WifeyDP_
Het is maar net of je baby op zijn eigen lijntje groeit en niet te veel omh ...
Ons zoontje was begin juli flink ziek met zijn niertjes. Op 12 uur (tijdens ziekenhuisopname) was hij 200 gram aangekomen, vocht.. Dit was niet goed. Dit zag je ook duidelijk aan zijn oogjes. Als ze gewoon gezond gewicht aankomen is er echt niks aan de hand 🤗
5 maanden geleden
Onze zoon is 7,5 kg nu precies 3 maanden. Zou me geen zorgen maken hoor! Baby's zijn er in alle soorten en maten :)
5 maanden geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen idee heb hoeveel ons zoontje nu weegt🙈. Ik zou vanavond eens even kunnen wegen (ik ben eigenlijk wel benieuwd haha). Maar ik was best verbaasd dat ze 5100 gram voor jouw zoontje van destijds 2 maanden aan de zware kant vonden… Die van ons woog met 8 weken 5 kilo.
Als ik naar de groeicurve voor Nederlandse jongetjes kijk, zit 5100 gram net iets boven de gemiddelde lijn voor 2 maanden. (Als je zoontje een andere afkomst heeft, kan de groeicurve anders zijn). Of is het misschien dat hij opeens een hele steile groeilijn heeft? Dat hij niet z’n eigen lijntje volgt en te snel aankomt volgens het CB?
Ik zou me er echt niet te druk om maken hoor 😉 Ik verbaas me hier op het forum best vaak over wat er allemaal gezegd wordt bij het consultatiebureau en hoeveel het verschilt per CB.
5 maanden geleden
Reactie op Saffier20242025
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen idee heb hoeveel ons zoontje n ...
Die vrouw zei tegen mij iets aan de zware kant en daar schrok ik wat van ik 5100 normaal was. Hij zat wel iets boven z’n groeicurve maar ik kan dat toch moeilijk tegen houden
5 maanden geleden
Bij 3 maanden was mijn baby 6.8 kilo. Ze hebben er niets van gezegd. Niets van aantrekken als ze er wel wat van zeggen, iedereen groeit op z’n eigen tempo 😊
5 maanden geleden
Bij geboorte 4110. En met 2 maanden was hij bijna 6 kilo. Mijn zoon moet morgen ook weer met 3 maanden, dus ben benieuwd.
5 maanden geleden
Onze zoon was geboren met 4600 gram en was hij 2.5 maand 6.5 kg. Dus waarschijnlijk nu met 3 maanden rond de 7 kg. Prima op zijn lijn aan het groeien, consultatie bureau gaf bij ons vanaf t begin aan dat we voor iedere prematuur ook een grote baby moet zijn om de gemiddelde curve te krijgen die er is. Dus hier totaal geen stress.
5 maanden geleden
Reactie op Ja6273736
Die vrouw zei tegen mij iets aan de zware kant en daar schrok ik wat van ik ...
Ja ik las pas nadat ik gereageerd had, dat je in een andere comment zei dat je kindje bij de geboorte 2590 gram was. Klinkt alsof hij lekker snel groeit, en inderdaad wat boven z'n eigen groeicurve uitkomt. Als het gewoon een tevreden ventje is, zou ik me er niet zo druk over maken wat het CB ervan vindt😉