6 Reacties

18 dagen geleden

Goedemorgen, ik ben nu 13 werken en ben nog niet in gewicht aangekomen. Zelfs schommel ik 1-2 kilo onder me gewicht voor de zwangerschap.

18 dagen geleden

In mijn vorige zwangerschap ben ik totaal 15 kg aangekomen. Volgens mij is dat wel normaal

18 dagen geleden

Het is per persoon waanzinnig verschillend. Ik lig al 5 weken misselijk op bed en ben nog niet aangekomen (dus in feite wellicht wat afgevallen) maar vorige zwangerschap zat er al een paar kilo bij. Het ligt ook aan je bouw en aanleg hoeveel je aankomt. Je moet jezelf écht niet vergelijken met een ander. Als je alles bij elkaar optelt van wat de baby zelf weegt, de placenta, vruchtwater en het bloed wat je extra aanmaakt en het vocht wat je extra vasthoudt, borsten die groter worden en de vetreserves die je aanmaakt voor de borstvoeding, dan is dat zeker wel 15kg. Als je je zorgen maakt, kun je het t beste bespreken met je VK of kun je op zoek gaan naar een diëtist, want een persoonlijke benadering is dan echt het beste.

18 dagen geleden

Mijn vorige zwangerschap ben ik 8 kg in totaal aangekomen en nu 13 weken maar 5 kg afgevallen

18 dagen geleden

Heey ik heb 2 jaar terug een mgbp gehad. Door het spuiten van hormonen ging ik van 73 naar 85.. en nu op 13 weken zwanger zit ik tussen 78 en 79.. 16 kilo aan komen is normaal en komt wel weer goed. Maar toch kan bij ons alles anders lopen. Zorg dat je je eiwitten binnen krijgt en je vitamine. Dit is het enige dat je nu voor 2 eet 😁 Houd je voor de rest aan ons schema zover je kunt….. Ik kan op het moment alleen fruit yoghurt ei vis snert groente en suikers binnenkrijgen Dus met weinig koolhydraten blijft het wel laag.. en mag ik niet teveel afvallen..

18 dagen geleden

Bij de eerste ben ik 9 kilo aangekomen. Ben nu 14 weken en tot nu toe 1,5 kilo. Ik gaf borstvoeding en zat binnen 2 weken de vorige x weer op mijn eigen gewicht (63 kilo). Maar hoor ook verhalen van mensen die 25 kilo zijn aangekomen en daarna weer terug op gewicht komen.