Hallo allemaal,
Ik vroeg mij af hoe jullie je grenzen bewaken en aangeven op werk.
Ik werk 4 halve dagen en merk dar zodra het wat drukker is op werk ik na de tijd echt last heb. Momenteel voornamelijk van misselijkheid, moeheid en hoofdpijn.
Ik vind het heel moeilijk om een stapje terug te doen op werk. Vooral als ik het idee heb dat ze echt op mij rekenen.
Ik werk in de horeca bij een reïntegratie bedrijf. Wij verzorgen de lunch voor de medewerkers van het verzorgingstehuis.
Ook verzorgen wij op aanvraag een high tea, eten of receptie met hapjes klaarmaken en drankjes klaarzetten.
Vandaag was het ook weer erg druk. We hadden al een best drukke dag altijd op de maandag en nu kwamen en 15 mensen extra eten halen, er was een receptie en er moest eten gekookt worden voor 35 personen die een vergadering hadden. Dus het was alle hens aan dek zeg maar.
Dan voelt het voor mij zo bezwaard om te zeggen ik heb pauze nodig of hulp nodig. Dus het gevolg is nu hoofdpijn misselijk en wat duizeligheid.
Ik weet dat het verstandiger was rustig aan te doen. Alleen weet ik niet goed hoe dit op z'n moment aan te geven. Mijn collega's weten niet dat ik zwanger ben de begeleiding wel. En vandaag heb ik het officeel gemeld bij kantoor.
Oh en moeten jullie ook een zwangerschapsverklaring hebben voor werk?